Auteur Topic: Het plukken is na 7 jaar gestopt!  (gelezen 2273 keer)

Offline Aestiva

• Eitje
  • *
Het plukken is na 7 jaar gestopt!
« Gepost op: juli 03, 2013, 22:22:28 pm »
Jodie, de vogel rechts plukt als sinds zij een paar maanden is. De diagnose was vrij divers. De ene arts zij dat het te maken had met dat ze te snel gekortwiekt was waarbij een andere weer aangaf dat dit komt doordat zij uit een broedmachine komt of juist haar plaats niet kon vinden tussen Dino (grijze man) en Chico (Amazone man).

Mijn andere papegaaien hadden dit probleem niet en Jodie viel daarom steeds extra op met haar deviant gedrag.

Een half jaar geleden ben ik begonnen met een anti-depressiva kuur icm gerichte oefeningen. Jodie was van nature paniekerig ingesteld. Snel schrikkerig (nog steeds soms). Tevens hield zij niet van speeltjes. Eigenlijk ging het al direct heel goed. Na een week raakte zij al een speeltje aan en werd ze iets zekerder waardoor ik wat gerichtere oefeningen kon doen om haar zekerheid te vergroten. Op dit moment gaat het zeer goed en groeien de veren hard terug. Ze heeft er nog nooit zo mooi uitgezien. Door de medicatie is ze minder schrikkerig en kan ik haar ook laten wennen aan nieuw speelgoed waar ik eten in kan verstoppen (zoals op de foto).

Inmiddels heeft ze eindelijk ook haar plaats gevonden tussen mijn twee andere grijzen (twee grote mannen) en mijn Blauwvoorhoofd Amazone (man). Jodie is nu een zeer gezellige vrolijke vogel die echt van haar leven geniet. Dino, Loewie, Chico en ik realiseren ons dat we er nog lang niet zijn, maar dit is een zeer goed begin! Over 3 maanden zal ik beginnen met afbouwen van de anti-depressiva kuur.

Op de vogel is zij de rechter. Links zie je Loewie (mannetje van 6 jaar).

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
Re: Het plukken is na 7 jaar gestopt!
« Reactie #1 Gepost op: juli 04, 2013, 15:09:26 pm »
Ze ziet er hartstikke goed uit . :thumsup: :thumsup:
Goed zeg dat het plukken gestopt is  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: juli 04, 2013, 21:46:03 pm »
Goh Ash, dat heb ik nu echt nog nooit gehoord! Fantastisch dat het werkt en heerlijk voor Jodie lijkt me!!  :thumsup:

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: oktober 16, 2013, 20:27:52 pm »
Wauw, dat is echt geweldig! Was Jodie echt kaal?
Mijn hart maakt gelijk vreugdesprongen haha. Binkie, mijn bonte boertje, plukt sinds een jaar maar hij is echt kaal. Heb inmiddels alleen de hoop opgegeven dat het ooit nog goed komt.

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 16, 2013, 23:25:36 pm »
wauw wat apart zeg ! Ik wist niet dat anti depri een oplossing kon zijn voor zoiets.
Maar ze ziet er mooi uit ! Blij dat het goed gaat :)

N.B : Er staat in je tekst *op de vogel is ze rechts* vogel moet waarschijnlijk foto zijn? ;)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: oktober 19, 2013, 18:37:36 pm »
Wat goed zeg!
Ik hoor het steeds vaker van de antidepressiva.  ;)
Komt ook voor in dat proefschrift van die van in Utrecht, goh hoe heet ze nou, die Yvonne nogwat.