Auteur Topic: op zoek naar een pyrrhura  (gelezen 2097 keer)

Offline Gertjan

• Eitje
  • *
op zoek naar een pyrrhura
« Gepost op: juli 07, 2013, 17:33:40 pm »
Goeiemiddag allemaal!

Wij zijn op zoek naar een baby pyrrhura. Nu heb ik al heel veel op internet gezocht en elke keer dat ik een website tegenkom en er ervaringen over opzoek zijn die niet zo positief  :seestars:
Omdat ik jaren geleden kakariki's heb gehad waarvan één achteraf gezien al ziek was dat ik deze kocht en daardoor is overleden en mijn andere kakariki die ik al had ook ziek is geworden en overleden ben ik een beetje huiverig om zo maar ergens een vogel te kopen. Destijds had ik ook niet bedacht dat iemand je een zieke vogel zou verkopen. Nu lees ik dat je in ieder geval kunt laten testen of de vogel geen ziektes heeft. Dat lijkt me in ieder geval handig!

Maar ook wil ik graag dat het beestje uit een goed nestje komt en goed is behandeld.
Als ik hier op het forum lees lijkt het me dat ik hier wel een betrouwbare kweker moet kunnen vinden die een baby pyrrhura heeft/krijgt.

Alvast bedankt voor de reacties  ;)

mvg, Hester en Gertjan
« Laatst bewerkt op: juli 07, 2013, 17:52:53 pm door Gertjan »

Offline Betty

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
  • Jack & Jill
Re: op zoek naar een pyrrhura
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2013, 18:10:45 pm »
Helen en Gertjan ik heb nog wel jonkies hoor, en er zit ook nog een koppel op eitjes ;-)

Dit zijn mijn vogeltjes http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=37116.msg400446;topicseen#msg400446   :hart:

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #2 Gepost op: juli 07, 2013, 18:14:32 pm »
Morgen gaan we veertjes plukken voor de DNA test,dan weten we het geslacht binnen enkele dagen, we hadden dat vandaag willen doen maar ja kregen verjaarsvisite  ;)

Offline Gertjan

• Eitje
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juli 07, 2013, 18:26:44 pm »
Hoi Betty,

Bedankt voor je snelle reactie! En je vogeltjes zien er heel leuk uit!
Als het mogelijk is zou het het best zijn om na half september een vogeltje te kopen.
Omdat we daarvoor 3 1/2 week op vakantie gaan lijkt het ons niet zo leuk als ie gelijk ergens ondergebracht moet worden.
Ik lees dat het ongeveer een week of 4 duurt voordat eitjes uitkomen en dat het een week of 8 a 9 duurt voordat het vogeltje geheel zelfstandig is. Klopt dat en wanneer zijn de vogeltjes zelfstandig die nu nog uitgebroed worden? We hebben eigenlijk geen voorkeur voor een mannetje of een vrouwtje.

Groet, Hester en Gertjan
« Laatst bewerkt op: juli 07, 2013, 18:49:58 pm door Gertjan »

Offline Gertjan

• Eitje
  • *
« Reactie #4 Gepost op: juli 07, 2013, 19:05:31 pm »
Hoi Betty,

Ik vroeg me nog af van welke soort pyrrhura je nu eitjes hebt?

Groet, Hester en Gertjan

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #5 Gepost op: juli 07, 2013, 22:10:18 pm »
Dat zijn dezelfde kleurtjes, ik zal kijken of ik de foto's van vorig jaar kan vinden.
Als het eind September moet worden zou dat dus beter zijn.

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #6 Gepost op: juli 07, 2013, 22:14:29 pm »
http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=36709.315

Welke kleurtjes de jongen krijgen weet ik natuurlijk niet van tevoren,dat is pas te zien als ze veertjes krijgen  ;)

Offline Gertjan

• Eitje
  • *
« Reactie #7 Gepost op: juli 08, 2013, 18:50:01 pm »
Hoi Betty, we zijn erg geintereseerd in een baby pyrrhura die nu nog niet geboren is. Misschien kun je me je email adres via een berichtje doorsturen, dan kunnen we even contact opnemen hierover. Bedankt!

Mvg, Hester en Gertjan