Auteur Topic: Aanschaf koppel pyrrhura'a  (gelezen 2352 keer)

Offline mesveld

• Eitje
  • *
Aanschaf koppel pyrrhura'a
« Gepost op: juli 24, 2013, 10:34:56 am »
Hallo allemaal,

Ik en mijn vrouw zijn sinds kort helemaal enthousiast geworden over de Pyrrhura parkieten. We hebben vroeger wel grasparkieten gehad, maar dit is voor ons nieuw. We hebben al een kooi aangeschaft (66cm breed en 50cm diep en 165 hoog inclusief poten) en zijn nu aan het bekijken waar we het beste een pyrrhura koppel vandaan kunnen halen. We zijn van mening dat we er in ieder geval twee moeten nemen omdat we beiden overdag werken.

We willen wel graag dat ze goed tam worden, zelfs het liefst dat ze al tam zijn.

Na vele slechte verhalen over mensen als Dennis papagaai en zo zijn we dus nu op zoek naar een betrouwbaar adres.

Alle advies is welkom!!

Groeten,

Michel en Ingrid

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
Re: Aanschaf koppel pyrrhura'a
« Reactie #1 Gepost op: juli 24, 2013, 12:14:45 pm »
Welkom, informeer eens bij Betty hier op het forum  ;)

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #2 Gepost op: juli 24, 2013, 13:35:29 pm »
Normaal zou ik ja zeggen maar 1 koppel zit nu voor de derde keer op eitjes (nu is ze gelukkig gestopt bij 4)
Mochten die uitkomen kan ik vast een onverwant koppel samenstellen . (volgende week weet ik meer)  ;)

Ik zit nog te wachten op de dna testuitslagen van de jongkies van het andere koppel.

Offline mesveld

• Eitje
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2013, 19:54:43 pm »
hoi Betty,

wat voor een pyrrhura's zijn dat?

groeten,

michel

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2013, 20:10:09 pm »
Ik heb pyrrhura molinea hypoxanta en pineappel, en de jongen zijn meestal ook in die kleuren.

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #5 Gepost op: juli 24, 2013, 20:12:38 pm »
Hier kun je foto's van het ene koppel zien http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=37116.75

Ik heb nog een pineappel pop en hypoxanta man maar dat is natuurlijk geen koppel maar broer en zus.
Als je graag een pineappel wilt zou die uit dit nestje adviseren, bij die anderen is het nagenoeg altijd hypoxanta.

Je zou ook bij mij een pop of man kunnen kopen en bij iemand anders de andere helft, koppelen doen pyrrhura's toch wel  ;)  :)
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2013, 20:15:15 pm door Betty »

Offline mesveld

• Eitje
  • *
« Reactie #6 Gepost op: juli 24, 2013, 23:08:18 pm »
ik realiseer me nu dat ik het gewoon verkeerd heb gezegd. sorry onwetendheid van mij. We zoeken niet specifiek een koppel, maar gewoon twee pyrrhura' s die goed met elkaar kunnen en die goed tam zijn. broer en zus kan dus ook prima :-)

Betty, hoe werkt dat bij jou? kunnen we eens komen kijken? waar zit je ergens?

groeten, Michel

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #7 Gepost op: juli 25, 2013, 08:15:03 am »
 broer en zus kan helaas niet, pyrrhura's kijken daar niet naar.Of je moet als het zover is de eitjes weghalen en vervangen voor nepeitjes  ;)
Alle 4 mijn vogels zijn onverwant van elkaar dus als beide kanten jongen hebben kan ik meestal wel een onverwant koppel samenstellen.

Ik weet eigenlijk niet of je twee popjes (zusjes)  bij elkaar kunt houden maar dat kunnen ze je hier vast wel vertellen  ;)
Twee mannen kan in elk geval wel maar die heb ik nu niet.
Ik zal zo eens bij de eitjes gaan kijken  :)