Auteur Topic: Met Noa bij de vogelarts geweest....  (gelezen 4202 keer)

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
Re: Met Noa bij de vogelarts geweest....
« Reactie #15 Gepost op: augustus 29, 2013, 15:25:35 pm »
Fijn haar we halen, hopelijk blijft alles goed gaan"

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #16 Gepost op: augustus 29, 2013, 22:32:49 pm »
niet zo'n leuk nieuws , maar met het dieet en goede medicatie zal het wel beteren
knuffel voor jullie console

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #17 Gepost op: september 03, 2013, 18:35:36 pm »
Inmiddels weer wat dagen verder... Vandaag voor de herhaalprik van de AB bij de arts geweest.
Gisteren "hoestte" Noa 3 keer (over de dag verdeeld) en dat was 2 keer toen ze ondersteboven door de kooi klom, voor mij toch wel weer schrikken! Vandaag geen gehoest meer gehoord.... dan vraag je je toch af waar dat ineens vandaan kwam  :CENS

Noa is ook weer beluisterd en ze klonk een stuk beter dan de vorige keer. Als wij denken dat het nodig is, dan mogen we nog een keer komen herhalen met de AB, maar de arts denkt dat het niet nodig zal zijn.....

Verder is ze weer gewogen en is er 31 !!! gram af... op zich goed omdat ze veel te zwaar was, maar eigenlijk gaat het te snel, goed in de gaten houden dus!

Haar medicijn geven we op een stukje beschuit (daar trekt het tenminste nog een beetje in) en dan voor de smaak een klein beetje pindakaas erop.
De eerste dag pakte ze het gretig aan, maar nu niet meer, een echte eigenwijze kaketoe  :)  Nu laat ik haar via haar "balkon" uit de kooi klimmen en "verstop" het stukje beschuit boven op de kooi, stiekem iets pikken is leuker dan het krijgen van het vrouwtje haha tongue2

Al met al best goede berichten denk ik... maar bij mij zit de schrik er nog goed in en ik ben nog steeds bang voor terugval....

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #18 Gepost op: september 03, 2013, 19:30:42 pm »
 Fjn dat het beter gaat! Ik blijf duimen!! :thumsup:

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #19 Gepost op: september 23, 2013, 22:38:03 pm »
fijn dat het beter gaat san, maar ik kan je "angst" heel goed begrijpen

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #20 Gepost op: september 23, 2013, 23:36:53 pm »
Ja en die angst blijft hoor, weer bijna 3 weken verder, Noa is nog steeds erg rustig, maar als ik er over nadenk was ze dat al heel lang en is ze dus gewoon een rustige rosé  ??? voor zover dat dus kan!

Haar "stem" klinkt soms bijna normaal en andere keren toch nog hees, zal wel moeten slijten.

Ik geef nog steeds de medicijnen, het flesje is bijna leeg dus ik maak het gewoon op en dan hoop ik toch wel dat het goed blijft gaan met onze roze kip  :hart: