Auteur Topic: Op zoek naar een Pyrrhura  (gelezen 1328 keer)

Offline Thijs001

• Eitje
  • *
Op zoek naar een Pyrrhura
« Gepost op: september 16, 2013, 15:19:59 pm »
Hallo,

Ik zal me eerst maar een netjes voorstellen. Mijn naam is Thijs en ik ben woonachtig in Nijmegen. Ik ben al enige tijd op zoek naar een Pyrrhura. Ik heb er redelijk veel over gelezen en het lijken me leuke huisgenootjes. Nu is het alleen zo dat ik nergens een naar mijn gevoel betrouwbare (hobby)kweker kan vinden. Als je op internet zoekt kom je alleen de beruchte Dennis en babyvogels.nl tegen. Wie o wie kan mij helpen aan een Pyrrhura of een kweker adviseren die ze heeft?

Daarnaast vraag ik me af wat ik nog allemaal nodig heb om de vogel een goed leven te geven. Een kooi natuurlijk, maar wat is een goede betaalbare kooi? Wat speeltjes voor het beest. Een vogelbadje en voer natuurlijk. Is dt voldoende of mis ik dan nog essentiƫle dingen?

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
Re: Op zoek naar een Pyrrhura
« Reactie #1 Gepost op: september 16, 2013, 15:36:09 pm »
 :welcomewave: Thijs .

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2013, 10:15:52 am »
Hier op het forum zijn zeker betrouwbare pyrrhura kwekers, maar waarschijnlijk nu geen jongen. Weet trouwens nog wel iemand die waarschijnlijk wel binnenkort jongen heeft. ;)

Offline LindaKlink

• Aangepikt eitje
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2013, 14:27:23 pm »
Hey thijs! Welkom.

Ik heb zelf nu bijna 6 weken een pyrhurra in huis. (Woon ook in nijmegen) en ik heb mijn vogeltje opgehaald bij een hobbykweker in den bosch. Aardige vent en een topvogel dus als je zijn informatie wil, dan moet je maar even een berrichtje sturen.

Voor een vogel heb je nodig:
-kooi (zijn goede tweedehands te vinden op marktplaats) zorg dat je het liefst een zo ruim mogelijke kooi hebt, met dikke spijlen(ze zijn best sterk) en een niet al te grote tralieafstand (je wil niet dat je beestje zich ophangt)
- eten. Pyrrhura's eten naast zaadjes (of palets, is maar net waar je voor kiest) ook groente en fruit.
-speelgoed. Hij moet wel genoeg te doen hebben als hij in zijn kooi zit, en vergeet niet vaak genoeg (elke week) speeltjes uit zijn kooi te verwisselen.
- tijd. Zowel om met de vogel te spelen als je huis extra vaak te moeten poetsen:p
-geduld
- liefde.

Volgens mij ben je er dan zo'n beetje maar ik laat me graag aanvullen!