Parkieten Forum > Huisvesting en Voeding

slaapplaats

(1/2) > >>

Annemieke:
Mijn Pyrrhura ( Nikky ) heeft nu een mooie nieuwe kooi een Montana Brazil. Gisteren ingericht met zijn oude bekende speeltje.
Ik heb Nikky gekocht met kooi al vond ik wel gelijk dat de kooi aan de kleine kant was. als ik nu de 2 kooien bij elkaar ziet staat is de Brazil wel een villa  :)

Maar goed nu mijn vraag: In de oude kooi hing een korfje als een soort nestje en daar boven een spiegeltje. Nikky had deze combinatie bedacht dat het zijn slaapplek zal worden. Nikky gaat op het nestje en gooit dan in een beweging het spiegeltje op zijn rug en komt zo de nacht door. Het ziet er wel grappig uit, maar een blok is toch wel comfortabeler. Gisteren dus gelijk ook een blok opgehangen maar ook het nestje en de spiegel meer om het gevoel van al een nieuwe kooi waar hij aan moet wennen en dan ook nog vaste slaapplaats weg. Was het een goede zet of had ik enkel het blok op moeten hangen en zijn vaste slaapspulletje niet meer moeten gebruiken ?  :CENS

Ineke:
Ik vind het wel een goede zet, kan hij lekker zelf kijken waar hij gaat slapen, en ik denk te weten waar dat was afeglopen nacht ;)

Annemieke:
Helaas heeft Nikky nog geen interesse in het blok. Gelokt met trostgierst het resultaat een lang uitgerekte pyrrhura met een poot in het blok om snel het lekkernij te pakken. En dat is natuurlijk gelukt.  :angry:

deedeejee:
Wij hebben dezelfde kooi, met 2 pyrrhura's erin, het is een fijne, degelijke kooi!

Toen onze 2e vogel erbij kwam zijn we flink aan het klooien geweest met een nieuw tentje, waar ze beide in pasten..
Ze vertikten het simpelweg, toen ik uiteindelijk het oude tentje eruit haalde, sliepen ze allebei een paar nachten op de stok, en als het donker werd, krabbelde ze naar de bodem om in een hoekje van de kooi te gaan slapen..

Na 2 weken heb ik de handoek gegooid, en een iets grotere versie van het vorige tentje gekocht in dezelfde kleur.  Hier gingen ze vrijwel direct in..
Het blijven eigenwijze beestjes, heb hetzelfde met lekkernijen, de ene is gek op (ongezoute) cashew nootjes, terwijl de ander er niets van moet hebben :seestars:

Annemieke:
Ik weet natuurlijk niet hoe Nikky de gehele nacht slapend doorbrengt, maar als het licht bij de kooi uitgaat dan maakt hij ze op voor de nacht hangend aan de tralies. De eerste nacht ging hij nog op het nestje zitten zonder de spiegel op zijn rug. In het blok ligt wat nest materiaal dat is een beetje er uitgehaald eergisteren en daar is het bij gebleven.

Eigenwijs zeker want er moest ook een ander badje in en dat negeert hij ook. Ik weet dat hij van badderen houd elke dag en af en toe sloeg hij een dag over. Maar goed ik blijft het water verschonen zal toch een keer een duik nemen  ;) En voor zijn goede nachtrust hopen dat hij toch de grote stap gaat nemen. Duurt het te lang dan iets anders bedenken  :CENS

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie