Auteur Topic: Een geteste pyrhurra gezocht!  (gelezen 1409 keer)

Offline Ronaldhorde

• Eitje
  • *
Een geteste pyrhurra gezocht!
« Gepost op: december 01, 2013, 12:10:48 pm »
Ik ben op zoek naar een pyrhurra.
Ik ben ronald en eigenaar van een blauwgele ara en een harlekijnara,
En voorheen ook van een koppel pyrhurra's waarvan er nu nog een over is,
Dit koppel had ik aangeschaft bij een kweker ,omdat ik mijn pyrhurra's mee wilde nemen naar een workshop moesten zij getest zijn op
Pbfd
Polymia
Kds
Chlamydia
Na beide vogels getest te hebben bleek het mannetje zeer sterk positief te zijn op kds en het vrouwtje op alles negatief.
Na het koppel gescheiden te hebben ( het mannetje ondergebracht bij iemand zonder vogels) na 6-8 weken opnieuw getest met hetzelfde resultaat het vrouwtje negatief op alles en het mannetje sterk positief op kds.
Kweker ingelicht , deze wist niet af van het bestaan van deze ziekte en mijn ervaring inmiddels is dat veel kwekers hier weinig tot niets over weten terwijl er naar schatting toch zo'n 30% mee is besmet!
Kds is is een sluipmoordenaar waar nog relatief weinig over bekend is.
Je kunt je vogels er op testen maar omdat al dat testen (veel)geld kost laten veel kwekers dat achterwege met als gevolg dat de ziekte zich verspreid als een olievlek.

Een lang verhaal maar ik zoek dus een nieuw maatje voor mijn pyrhurra , leeftijd en kleur/soort niet heel belangrijk ,
Wat ik wel belangrijk vind is dat deze of zelf is getest of dat deze uit een gesloten bestand komen waarvan de ouders (aantoonbaar) getest zijn.

Een ieder die mij op wat voor manier dan ook kan helpen is welkom hierop te reageren.

Met vriendelijke groet ronald horde

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Een geteste pyrhurra gezocht!
« Reactie #1 Gepost op: december 01, 2013, 19:49:08 pm »
dag ronald en welkom op hier op :PLF:

evenwel een vraagje
heb je de ara's ook laten testen dan ,zeker als die pyrhurra in dezelfde ruimte hebben gestaan

op het forum zijn een paar kwekers te vinden ,betty weet ik zo al ,maar weet niet of er nog of al jongen zijn  ;)

Offline Ronaldhorde

• Eitje
  • *
Re: Een geteste pyrhurra gezocht!
« Reactie #2 Gepost op: december 01, 2013, 20:30:44 pm »
Uiteraard zijn m'n ara's getest!
Zou een beetje vreemd zijn hè een pyrhurra wel testen en een ara niet ;)
Ik hoop dat er wat kwekers zijn die mij kunnen helpen.
Alhoewel 1 natuurlijk genoeg is :CENS