Parkieten Forum > Huisvesting en Voeding

pellets

(1/2) > >>

Gre:
ik heb sinds zaterdag 2 pyrrhura's.
nu wil ik ze graag op de pellets zetten en bied ik nutriburd aan met geraspte appel en geweekt in een beetje warm water.
ze vreten het gewoon.
is het erg als ze alleen pellets eten?
er staan ook zaadjes en eivoer en zupreem,maar sinds ik dit geef eten ze dit het liefst.
en ook trosgierst eten ze.
mogen ze dit onbeperkt eten?
morgen komt ook de optiburd binnen,kijken of ze dat ook lekker vinden.
ze zijn 8 en 9 weken oud.

Ineke:
Ze mogen net zo veel pellets eten als ze willen. Maar als ze ze nat goed eten ga dan langzaamaan droog geven. Want nat is er toch een risico op bederven.
Ze hebben naast pellets geen eivoer nodig, beter van niet zelfs, is belastend voor de niertjes
Bij mij hebben ze overdag pellets en in de avond daar fruit en een theelepel zaadjes bij, dat haal ik voor het slapen gaan weer weg.
Niet te veel trosgierst geven,daar zit niks in qua voeding. Een stukje van 2 a 3 cm per vogel 2 keer per week is meer dan voldoende

En eehhhhh een foto van je tweetal????

Gre:
als ik weet hoe een foto te plaatsen.
een van mijn pyrrhura's schreeuwt helaas de hele dag.
het is de jongste.of hij net gegeten heeft,als je hem
bij je neemt hij blijft schreeuwen.
wat betekend dat dan?
zelfs als hij bij je zit blijft hij maar schreeuwen.
het lijkt of hij constand aan het vragen is om voer,maar zelfs als hij gevoerd is blijft hij schreeuwen.

Ineke:
Geen idee....
Je moet je foto eerst plaatsen in bv mijn album of photobucket en dan de link via het foto icoontje( links naast het wereld bolletje) uploaden

Loes:
Schenk in ieder geval geen aandacht aan het schreeuwen, want dan blijft hij het zeker doen! Aandacht is fijn. Negeren dus, net doen of het het niet hoort en pas als hij stil is geef je hem aandacht ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie