Parkieten Forum > Gedrag en Verzorging

Reisziekte bij vogels?

(1/1)

Ineke:
Papegaaien en reisziekte????
Net terug van een heerlijke vakantie in duitsland!
Rikkie is mee geweest en we zijn vertrokken in de periode dat hij nog antibiotica gebruikte.
De ochtend van de heenreis kreeg hij al vroeg zijn druppels. En och wat is hij misselijk geweest.
Mijn idee daarover was dat de medicatie verkeerd op zijn lege maag was gevallen. Rik zit wel vaker in de auto, ook in de kooi en ook lange afstanden en dat is altijd prima gegaan.
Na de reis was er ook niks aan de hand en is verder alles goed gegaan. Wij hadden het heerlijk en ook hij heeft het prima gehad.
Tot vanmorgen we gingen naar huis. Ik had Rik een lekker ontbijt voor geschoteld wat hij zich goed liet smaken.zijn kooi stond al in de auto en vlak voor vertrek zet ik hem er in.....hij zit nog op mijn hand als hij al begint te spugen!!?? Snel een druppel primperan gegeven maar dat mocht niet baten :( Hij heeft 3 uur lang zitten spugen....toen heb ik hem voor de laatste 2 uur zijn tuigje aangedaan en was er niets meer aan de hand??
Bij thuiskomst voor de zekerheid poep opgevangen en verzonden naar Hedwig, maar die zegt door de telefoon al het is een stress reactie... De reis van vorige keer zit in zijn koppie en hij begint inderdaad bij het idee al te spugen :(
Herkent iemand dit?? Hoe pakken jullie dit aan?
Voor de duidelijkheid. Op de heenreis is Rik in de kooi gebleven, hij kan dus niet gedacht hebben als ik ga spugen mag ik bij haar zitten....

Loes:
Denk dat Rikkie gewoon erg gevoelig is op zijn maagje.... heb zelf geen ervaring met resiziekte bij mijn vogels ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie