Auteur Topic: Mag hij dit eten?  (gelezen 6648 keer)

shiggy

• Gast
Mag hij dit eten?
« Gepost op: april 27, 2005, 12:30:11 pm »
mijne katoe(kakatoe) eet graag aardappelen,frieten en brood,mag een kakatoe dat wel eten,en kan dat geen kwaad?  :CENS
als het kwaad kan hoe leer ik hem dat dan af ? ???
groetjes shiggy

Wickingh

• Gast
Re: Vraag
« Reactie #1 Gepost op: april 27, 2005, 12:37:02 pm »
Hai,

tja wat zal ik zeggen..................een korstje brood op zijn tijd is geen enkel probleem, aardappelen bevatten zetmeel dit wordt bij het eten omgezet tot suikers dit geeft weer vetvorming en daar is een kaketoe gevoelig voor, dus beter van niet heel soms is niet echt slecht.
En friet moet elke dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! heel gezond, mocht je toch zeggen ik wil ermee stoppen en het
afleren wat dacht je van niet meer geven,

mvg Frank

shiggy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 27, 2005, 13:15:11 pm »
dat zal geen probleem zijn met het niet meer te geven,maar dan moet ik wel oorstopjes bij mij hebben,zo'n lawaai maakt hij.fruit wil katoe niet eten,dat gooit hij uit zijn kooi,hoe kan ik dat hem wel leren eten? :CENS
wat de frieten betreft die is gebakken in plantaardige olie en niet in frietvet mag dat ook niet?plantaardige olie zit toch ook in zonnepitten :CENS
groetjes shiggy

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 27, 2005, 13:22:00 pm »
Hai,

om met de deur in huis te vallen ook zonnebloempitten zijn niet goed voor je kaketoe, dus met mate geven.Vet in wat voor vorm is slecht voor je kaketoe.
Leren fruit eten is een kwestie van hartnekkiger zijn dan je vogel ,elke dag blijven aanbieden.
Ik snij 4-5 soorten klein en meng daar eivoer doorheen, je kan ook wat cayennepoeder er overheen strooien want papegaaien vinden die scherpe smaak lekker,

mvg Frank

shiggy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 27, 2005, 13:36:22 pm »

hallo frank

in de winkel waar wij katoe gekocht hebben zegde ze van dat wij papegaai voer met zonnepitten moesten geven  ??? nu is de vraag wat is eivoer?
sorry dat ik dit allemaal vraag maar ik wil alleen het beste voor mijn vogels,en ik weet  nog niet zoveel van vogels af .

groetjes shiggy :-[

Wickingh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 27, 2005, 13:50:25 pm »
Hai Shiggy,

je hoeft geen sorry te zeggen omdat je verkeerd bent voorgelicht, we helpen je graag.Ik heb ook een paar papegaaien en heb me daarom nogal verdiept in goede voeding voor mijn vogels.
Zonnepitten bevatten veel vet zeker kaketoe's zijn er nogal gevoelig voor om snel te vervetten,dit zal de levensduur van de vogel zeer beperken.
Ik ben dan ook nog steeds opzoek naar het perfecte zaad, maar met alleen zaad ben je er niet. Papegaaien zullen nl. de zaden die ze lekker vinden eten en de rest laten liggen,daarom voer ik pellets als hoofdvoedsel , daar zit bijna alles in wat een papegaai nodig heeft.Als je kijkt bij het topic eco-bird staat heel veel info over goede gezonde voeding, ook is er een topic over eivoer te vinden ga daar ook maar eens kijken.
Eivoer verkopen ze bij elke goede diervoedingswinkel, dat is voer in droge vorm waarin naast gedroogd ei allerlei supplementen zitten die voor de conditie van je vogel van belang zijn,

mvg Frank

Cheetah

• Gast
Re: Mag hij dit eten?
« Reactie #6 Gepost op: april 27, 2005, 21:10:08 pm »
Zeker een tip dat Ecobird.
Het duurt ff voor je vogel het lust, maar de resultaten mogen er zeker wezen !!!

nathalie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 10, 2005, 10:23:04 am »
wat een goede tips en inderdaad mijn kaketoe vindt cayenne poeder over zijn eten heerlijk.

Nathalie

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 11, 2005, 23:50:16 pm »
wat een goede tips en inderdaad mijn kaketoe vindt cayenne poeder over zijn eten heerlijk.

Nathalie

Hai Nathalie,

ook ik heb mijn momenten  ;) ,

mvg Frank

rmb

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 12, 2005, 07:36:57 am »

ook ik heb mijn momenten  ;) ,

mvg Frank
Onder het hoofdstuk leerzaam en educatief
kijken wij daar naar uit  ;D

nathalie

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 12, 2005, 09:13:22 am »

Hai Nathalie,

ook ik heb mijn momenten  ;) ,

mvg Frank
Ja zeker en ik heb er een goede tip aan over gehouden.
Bedankt Nathalie :-*