Auteur Topic: Hoe om te gaan met bezitterig gedrag ( aanvallend bijten) met speelgoed  (gelezen 3057 keer)

Offline Birdee

• Eitje
  • *
Hallo vogel liefhebbers,

Ik heb een aga van 4 maanden en ze wordt al aardig tam. Ze komt op m' n vinger zitten. Kan uit de kooi, we spelen veel samen. Dikke pret dus. Alleen is ze erg bezitterig wat haar speeltjes betreft. Dan valt ze heel gericht mijn vinger aan en bijt. Ik heb diverse fora geraadpleegd. Negeren heb ik geprobeerd maar ze bijt wel heel hard en in een reflex trek ik dan toch soms mijn hand (een beetje) terug. Dan wint ze dus. Nee zeggen met een lage stem helpt enigszins maar ze blijft het proberen. Moet ik het dan maar respecteren dat ze iets van zichzelf heeft en bijtsituaties vermijden? Of is het de bedoeling dat ik de regie hou? Heeft iemand nog andere tips? Ze is niet gewiekt trouwens.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Hoe om te gaan met bezitterig gedrag ( aanvallend bijten) met speelgoed
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2015, 14:06:35 pm »
Hai, misschien kan je je ook aanmelden op onze Facebookpagina (Parkietenland) daar lezen veel meer mensen als hier ;)

Offline Birdee

• Eitje
  • *
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2015, 18:21:27 pm »
Dank je Loes, goeie tip!

Offline Chimène

• Eitje
  • *
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2015, 02:24:16 am »
Mijn Catharina parkiet doet dit ook, en soms aardig hard, zit met precies hetzelfde probleem als jij, de kweker waarbij ik haar heb gehaald had gezegd dat als ze gaan bijten je ze met hun kop onder water moet duwen :CENS heb het zelf nog niet geprobeerd want ze doet het alleen in haar kooi, voorderest is ze poeslief, en in de kooi is het moeilijk om Haar op te pakken terwijl ze bijt en haar dan ook nog onder water te duwen :nailbiting: maar ga het binnenkort ook proberen, hoop dat het jou lukt;) mij werd ook verteld dat een tik op de snavel kan helpen!
Groetjesss :yahoo:

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
« Reactie #4 Gepost op: augustus 29, 2015, 00:21:51 am »
Sorry
Een parkiet de kop onderwater duwen ???:angry:
Een parkiet op de snavel tikke ??  :angry:
Zou ik toch maar niet doen   :( :(

Dit is grof en heeft niks met opvoeden te maken
Vogels zijn erg gevoelig op hun snavel en met een beetje pech worden ze op zo,n manier
ok nog bang vor de handen .
Bovendien is 4 maand nog erg jong
Is gewoon de aard van het beesie . Gaat mischien vanzelf over , mar ga geen lichamelijk geweld gebruiken  :o :( :(

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: oktober 12, 2015, 18:34:03 pm »
ik lees wel typisch gedrag van een popje
mijn mijn mijn en dat verdedigt ze

zeker niet straffen met tikken of onder water duwen :o
da's geen opvoeding zo