Auteur Topic: Roberto is bijterig , heeft dit te maken met partnergedrag ?  (gelezen 5857 keer)

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
Roberto is bijterig , heeft dit te maken met partnergedrag ?
« Gepost op: september 19, 2013, 18:58:58 pm »
,s Morgens nadat ik Ruby ( de hond ) heb uitgelaten begin ik meteen met het eten van Juanita en Roberto . Meteen loopt Roberto dan ook de keuken in en
wil dan op mijn schouder . Dan mag hij een paar hapjes meesnoepen en een slokje sinasappelsap drinken . Dan zet ik hem weer terug en ga verder met het eten voor Juanita . Dan appel en banaan snijden en gaan we zitten . Roberto op de schouder en ik geef hem dan stukjes appel en banaan . Dan maak ik tijd voor me eigen om met koffie en brood de digitale kranten te lezen . Hierna zet ik Roberto weer op de schouder en gaan we een half uurtje naar buiten , lekker onder de boom op
de bank .
Dit is eigenlijk zo,n ochtend ritueel geworden wat erin is geslopen en wat we leuk vinden . ;)
Tot nu toe heeft hij nog geen voedsel opgegeven . Soms pakt hij de vinger in de snavel maar niet echt opgeven .
Nu heeft hij afgelopen week al een paar keer best hard in mijn hand gebeten en gisteren in de keuken hou ik hem de pot met lekkers voor en haalde
hij keihard uit in mijn wang .
Ik heb hem aan zijn poten vastgehouden en boven de deur neer gezet ( een van zijn vaste plekjes ) en hem de hele dag genegeerd . Wel zijn eten en drinken
gegeven natuurlijk .
Vanmorgen nog niet op de schouder in de keuken maar met zijn fruit weer wel gezellig . Haalde hij een uur later toen ik in de buurt was weer uit . Gelukkig mis  :(
Hij is niet agresief , zit er normaal bij , staart normaal , geen pinpointen met de ogen . Wel stiller als normaal maar maakt wel zijn geluidjes .
Ik geef toe dat hij heel vaak mij opzoekt en dan bij mij gaat zitten . Hele  ,,gesprekken ,,
Heeft dit bijten toch misschien met partnergedrag te maken ?  :CENS

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Roberto is bijterig , heeft dit te maken met partnergedrag ?
« Reactie #1 Gepost op: september 23, 2013, 22:39:35 pm »
ik hoop dat het overgaat bert want dat is niet zo leuk
helaas weet ik te weinig van amazones om je te helpen

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: september 24, 2013, 12:27:58 pm »
Heel goed mogelijk, de hormoontjes gaan opspelen. Amazones staan er best om bekend. Kunnen heel erg bijterig worden. Hele dag negeren heeft geen zin, dan zijn ze al lang vergeten waar het over gaat. Je zou Antonia kunnen vragen hoe je er het beste mee om kunt gaan, die heeft wel ervaring met amazones ;)

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • los pajaros
« Reactie #3 Gepost op: september 26, 2013, 21:47:04 pm »
Zo , daarnet een tijdje met Antonia zitten praten . Inderdaad , de pubertijd breekt aan .
Toch wel makkelijk hoor via PB op facebook   ;)
Consequent blijven , 15 min wegzetten en negeren en duidelijk nee zeggen .

Dat ik de hele dag boos was had te maken dat ik al de griep had en het lichaam al 2 keer niks was , dan kan je niks hebben he ?
De hele week op bed doorgebracht en vandaag voelt het lichaam weer goed en is het hoofd helder .
Ik hou er niet van om te reageren met een duf griep hoofd  ;)

Hoelang zo,n pubertijd duurt weten we niet maar ik weet nu waar het vandaan komt . Toch wel een gerust stelling .
En och , het zijn van die momenten he .
Als hij op mijn arm zit dan begint hij te fluiten en te praten , dan heel demonstratief met de kop onder de vleugels .
Dan moet er ffe gekroeld worden in de nek en op zijn kop . Moet je hem dan zien zitten , het gelukkigste gaaitje van de wereld  :hart:

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: november 07, 2013, 20:04:11 pm »
wel goed dat je nu iets meer weet ,toch een beetje geruststelling  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: november 13, 2013, 14:15:28 pm »
Had dit antwoord helemaal nog niet gelezen. Je weet nu inderdaad hoe het zit. Toch blijft het vervelend he? Hoe gaat het nu?

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • los pajaros
« Reactie #6 Gepost op: november 13, 2013, 21:30:38 pm »
Ik heb ondertussen de ,,tekens ,, redelijk door . Zit hij op de schouder en geef je hem wat fruit en hij wil niet en het pootje gaat omhoog , rustig op laten stappen op de vinger of hand . Dan ffe terug zetten en 5 of 10 min later komt hij zelf weer aanlopen . Klimt tegen de stoel op en komt dan heel demonstratief een kroel halen . :hart:
Hij is hartstikke lief en komt zelf bij me . Zit van alles en met iedereen te praten , reageerd op alles .
Ik kan rustig mijn vinger in zijn snavel duwen en hij bijt niet . Met opstappen vind hij het prettig om ook de vinger beet te pakken voor de stabiliteit .
Maar wordt hij druk met spelen dan bijt hij hard . Zet je hem terug op zijn rek en hij vind het niet leuk dan grijpt hij  je hand om te reclameren . ;)
Zit hij op zijn rek en kom je in de buurt van zijn eet of drink bak dan komt hij heel demonstratief op je af van ,, ik ben de baas ,,  maar duw ik mijn hand tegen
de poten dan stapt hij vrolijk op en is er niks aan de hand .  ;)
Ik heb ontdekt dat hij zelf aangeeft dat hij niks wil , dan gaat dat pootje omhoog en dan moet je hem met rust laten en ffe terug zetten .
En ik geef , als hij op de schouder zit het eten uit de hand . Accepteerd hij het niet dan zet ik hem terug en dan gaat het fruit bij de groente in de bak op zijn rek ,
en zonder probleem zit hij heerlijk te snavelen   :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: februari 04, 2014, 18:51:00 pm »
Heerlijk zeg, dat heb je goed gedaan Bert! Lijkt me een heel leuke vogel jouw Roberto! ;)