Auteur Topic: Mijn Kweek 2005  (gelezen 23826 keer)

linnuhpin1985

• Gast
Re: Mijn Kweek 2005
« Reactie #30 Gepost op: mei 01, 2005, 15:41:57 pm »
NIeuwe up-date:

- De kleintjes van Ukkie liggen nu bij Pino, heb ze vandaag eerst zelf nog bij gevoerd met handopfok van CeCe. Hier zaten ze echt heerlijk van te smullen, ze waren echt helemaal uitgehongerd. Heb eerst 1 van de kleintjes nog voor Sem gehouden, en toen gaf hij ze eten, terwijl dat kleintje in me hand zat maar daarna vloog die weg en deed niets meer. DUs toen heb ik de nageltjes van beide beestjes zwart gemaakt ( om ze te herkennen) en ik heb ze bij Pino gelegt!!

- Pino had zelf inmiddels 5 jonkies, en nu die 2 van Ukkie dr bij dus dat is 7. Er lagen nog 2 onbevruchte eitjes, die heb ik nu wel weggedaan.

- Amy heeft 2 prachtige gele donsjes :) echt super lief! Maar er is geen papa, want Amy komt uit het blok om te eten, geef de jonkies dan eten. Maar is zie alleen Remi voor het blok zitten, maar die mag dr verder niet in. En verder is er geen Man die het overneemt van AMy dus ik denk dat ze dit alleen gaat doen.

Heeft iemand enig idee wat voor mutatie dit kan worden, ze is gedekt door een Wildkleur.

- De eitjes van Sisi en Zwerver zijn naar mijn gevoel allemaal onbevrucht!

- Max en Lady hebben een ei laten liggen in een blok en zijn er nu inmiddels al weer 2 dagen vanaf!

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: mei 01, 2005, 20:13:02 pm »
heb net nog even gekeken.

De jonkies van Amy zijn heeel goed gevuld met eten ;)!!

en de 2 jonkies die van Ukkie waren, die nu dus bij Pino liggen, waren echt heeel goed gevuld, en de rest ook nog dus dat gaat denk ik helemaal goed komen!!

Bozzee

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: mei 01, 2005, 22:10:33 pm »
Wat mooi dat het allemaal goed gaat.  :thumbsup:

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: mei 04, 2005, 21:01:17 pm »
Vandaag weer een hoop stress, maar als het goed is komt alles weer goed  ::)

Ik zag dus dat Gijsje ( valkparkiet pop) iedere x bij Amy in het blok ging, dus dat vond ik vreemd, omdat Amy niemand toe laat. Dus toen ik de voliere in ging, ik eerst kijken bij Amy of alles goed was. Maar helaas was al te laat. 1 Jong lag al dood, 1 onderkoeld, en half dood naast moedervleugels en 1tje onder moedersvleugels goed gevult met eten! Ik heb met moeite Amy er af gehaald/gejaagd. Ik heb het dode jong opgeruimd en weggegooit, en ben met de 2 levende naar binnen gegaan heb eerst een warmte kruik heeel warm gemaakt zodat ze een beetje op tempratuur konden komen, toen heb ik ze even goed gevoerd met eten. Ik kan ze niet met de hand op laten groeien omdat ik hele dagen werk, en me moeder zou t miss wel kunnen maar is gister geopereerd aan dr ogen, dusja dat gaat ook niet werken. En ze zijn echt nog te jong, net 4 dagen oud! om ze met de hand op te laten groeien!

Onder tussen heb ik Eric en Mandy berichtjes gestuurd over wat ik moest doen ( bedankt voor jullie hulp! :thumbsup:), want k heb namelijk geen koppels meer die op eieren ligt, ja Alleen Zwerver en Sisi,alleen die zijn onbevrucht! En dan heb ik alleen Pino nog die al op 7 jongen ligt!! varieren van 14 dagen oud tot 5 dagen geloof ik.

Naar lang zitten denken en doen, heb ik eerst 1 jong bij Sisi gelegd kijken of zij hem accepteerde, maar helaas :( Ze ging echt heel hard pikken in het kleine beestje en stootte het van zich af, vond ik zow zielig dat ik dat niet eens 5 min kon aan zien, heb dit kleintje weer gepakt, en heb ze bij de 7 jonge kakariki's gelegd van Pino. Ik weet dat pino 9 van de 10x aan de linkerkant van de jongen zit. Dus ik heb ze ook aan die kant gelegd, en nog na geen 2 min lag Pino al weer op de jongen, en indd op de valkjes!  :)Dus ze krijgen nu weer warmte en ik denk ook wel dat er goed voor hun wordt gezorgt! Zoniet dan heb ik er alles aan gedaan om ze in leven te houden! Dus k hou jullie op de hoogte!

Pino weet niet wat dr overkomt! 5 kleintjes vanzichzelf ( zitten echt weer mooie tussen zo aan de donsveertjes te zien!) 2 jonkies van Ukkie, en nu 2 gele donzige valkjes van Amy! dus in totaal 9 jonkies!
Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat verlopen, maar ik hou jullie op de hoogte!!

Parrotchico

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: mei 04, 2005, 21:31:47 pm »
Amai, 9 jonkies, wat een werk, ik hoop en duim dat het goed blijft gaan! ;)

fujimo

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: mei 04, 2005, 21:34:48 pm »
me 2  :thumbsup:

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: mei 05, 2005, 13:25:08 pm »
ben vanmorgen natuurlijk gelijk gaan kijken! haha

ik heb ook het blok verschoond, en kon daarom goed zien wie wel en wie niet geringd zijn,
ik heb er nu 5 geringd, en nummer 6 is van Sem & dan nog een kleine witte maar die is nog te jong om te ringen dus dat moet ik even bij houden, Ik wil die gele van Sem houden.
het is verder echt geen gezicht! 7 kakariki's en dan 2 kleine donzige gele valkjes! Ze waren heerlijk warm vanmorgen!!

1 van de jongen krijgt zelfs al veertjes door :) echt zow lief  :hart: Ik wil dr ook 1 houden van Pino, heb een foto proberen te maken maar het bewoog zo hard dat t niet echt duidelijk is gelukt!

Deze is van pIno en die wil k dan ook graag houden! Zie op de achtergrond het groepje donzige dingetjes haha  :hart:

de 9 kleintjes van Pino

Dit is het jonkste kakariki jong, met de 2 valkjes, qua grote/leeftijd maakt het dus niet veel uit!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: mei 05, 2005, 15:44:15 pm »
Tsjonge, 9! Ik ga duimen dat het allemaal goed gaat!!!  :thumbsup: Vind het wel heel mooi zo! :hart:

Wickingh

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: mei 05, 2005, 19:15:06 pm »
Hai,

gaat helemaal goed komen  :thumbsup: ,

mvg Frank

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: mei 06, 2005, 19:38:19 pm »
Hai,

gaat helemaal goed komen  :thumbsup: ,

mvg Frank

Nou niet helemaal eigelijk denk ik.
Ik ging vandaag dus (later als nogmaal omdat ik vrijdags nooit veel tijd heb om 2x te kijken) dus alles leek goed, en me ma zei dus van goh laat me de valkjes is eens zien, dus die pakte ik er van onder ( lagen helemaal onder de kakarikis verschoven) maar die was helemaal uitgehongerd! Heel weinig eten had die in zn krop,dus ik pakte het andere valkje en daar was precies het zelfde probleem!!  dus die heb ik gelijk mee genomen naar binnen en die heb ik nog even bij gevoerd! Ik ga dit dus extra in de gaten houden!! Dat kleine valkje ( nu 6 dagen oud) at echt super veel, me spuit stond bij t streepje van 2,5 en hij was nog maar bij het halve streepje toen ik stopte!! Ze waren verder wel goed warm, maar hoe het nou komt dat ze geen eten krijgen  ??? geen idee!

Ik hou jullie op dehoogte!

Nanda

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: mei 06, 2005, 19:53:26 pm »
Wat jammer. Gelukkig was je er op tijd bij!!!!

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: mei 06, 2005, 20:36:19 pm »
Ja indd, gelukkig wel, maar hou het nou echt goed in de gaten hoor!! Maar ik leg ze wel ieder x terug bij de kakariki's zodat ze wel lekker warm blijven!

linnuhpin1985

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: mei 07, 2005, 16:51:29 pm »
Nou ik lag dus gisteren op me bedje, en ineens d8t ik aan die vogels! Ik bedacht me ineens dat die 2 jonge kakariki's 1 van pino en 1 van ukkie net zo groot waren als die valkjes, dus dat die waarschijnlijk ook geen eten zouden hebben gekregen!  :CENS

Dus ik vanmorgen gelijk kijken of ze nog leefde, maar ze leefde indd nog wel, maar ze waren weer uit gehongerd, zowel de kleine valkjes als de 2 kleine kakariki's. Vermoed toch dat het leeftijd verschil te groot is, en 9 te veel! De grote kakariki's in het blok zijn nu bijna allemaal 2 weken en ouder! En de valkjes en de kakariki's varieren van 8 tot 7 dagen!

Ik heb dus deze 4 mee na binnen genomen en nogmaals gevoerd! Ze waren echt uitgehongerd!!
Ik ben dus weer om me bak gegaan, van onder alminimum folie, daarover zaagsel en wat bloemaarde (zoals ze ook in het broedblok hadden) en in een hoek van de bak heb ik een bakje met water gezet! En daarboven hangt nu een lamp om ze warm te houden! Ik ga het nogmaals proberen om ze met de hand op te voeden ook al is het een hele zware taak!! We hebben ze vandaag inmiddels al 3x gevoerd. De valkjes eten echt  :thumbsup: super veel en ook goed!! Maar de kakariki's minder. Ben ook erg bang dat die het niet gaan overleven! Maar ik ga me best doen!!
Hier een foto van t kakariki jong van Ukkie(zo trof ik haar aan in het blok bij Pino), heel erg ondervoed, en erg mager, of zij het overleef? ???

Hier nog een foto van een hongerig valkje!

Hier nog een foto van de vlakjes die prop vol zitten, maar net doen of ze no honger hebben!

Straks om half 6 zal de volgende voeding plaats vinden, dan doe ik het rond een uur of half 11 ( als het lukt want de valkjes laten zich goed horen!!) Voordat ik ga stappen!
Graag wil ik nog wel weten, of ik officieel snachts ook nog moet voeren, ik weet namelijk niet of de moeder dit snachts ook doet!?  Graag advies!

Nanda

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: mei 07, 2005, 17:48:04 pm »
Oei, wat een zware taak.
Maar als het lukt heb je wel eer van je werk.
Die kakariki ziet er inderdaad erg mager uit hoor :(

Ik hoop dat ze het redden

Sterkte ermee

Wickingh

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: mei 07, 2005, 17:51:02 pm »
Hai,

ja ouder vogels voeren ook 's nachts, ik hoor het via onze camera in de voliere,

mvg Frank