Auteur Topic: Kweek 2005  (gelezen 16750 keer)

Haize

• Gast
Re: Kweek 2005
« Reactie #30 Gepost op: augustus 16, 2005, 13:21:58 pm »
Oh, da's idd wel heel interessant om te weten. :thumbsup:

Ik vind persoonlijk de splendid echt ZO mooi qua kleurcompositie, maar volgens mij hebben veel mensen juist Bourkes of Turquiosine-parkieten. Waarom is dit? ???

Niet dat ik deze vogels NIET mooi vind, maar ik vind de Splendid echt er bovenuit steken.  ;)

Is er wellicht een andere reden waarom veel mensen besluiten niet voor de Splendid-parkiet te kiezen of is dit puur een kwestie van smaak? :CENS

Bozzee

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: augustus 16, 2005, 16:51:15 pm »
Ik denk zelf dat dit komt, omdat de bourke en turquosine beter bestand is tegen het gure weer hier in Nederland. Volgens mij worden deze vogels al langer gehouden in de buitenvoliere's dan de splendids.
Nu moet ik er wel aan toevoegen, dat in mijn ogen de splendids onderhand aardig gewend zijn, en dat je ze nu ook meer ziet in de buitenvoli

Haize

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: augustus 17, 2005, 12:35:31 pm »
OK Bozzee,

Bedankt voor je feedback. Zit dat zo dus.... :CENS

wanneer krijg jij je koppel splendids dan? En ga jij ze wel in een buitenvoliere houden? ???

Denk het wel, want ik begreep dat Neophema's min 1.60 mtr breedte moeten hebben als vluchtruimte, omdat ze graag heen en weer vliegen. Mijn binnenvoliere is 1.14 mtr breed, dus Ik heb uiteindelijk voor Catharina's gekozen. Okk omdat Splendids nog wat groter dan Catharina's zijn en mn tropen niet te veel af te schrikken... :) ::)

Bozzee

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: augustus 17, 2005, 12:41:38 pm »
De beste man waar ik mijn splendids gereserveerd heb, heeft er 2 mooie koppels van zitten. Beiden heeft hij er jongen mee gekweekt, zodat ik er een onverwant koppel uit kan zoeken. Omdat het nog wel een poosje duurt voordat, je onderscheid kunt maken tussen mannen en poppen. moet ik er nog even opwachten. De jongen zijn van Mei. Hij heeft ze ook in buitenvluchten zitten met een onverwarmd binnenhok, dus ze komen hier dus ook in de buitenvlucht.

Groeten Edwin.

Haize

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: augustus 17, 2005, 15:53:15 pm »
als ze van mei zijn, zijn ze dus al 4 maanden oud....hoe lang moet je dan nog geduld hebben? En waar zie je uiteindelijk aan of het een man dan wel pop betreft? :CENS

Bozzee

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: augustus 17, 2005, 20:30:01 pm »
Bij de mannen zullen binnenkort de eerste rode veertjes op de borst komen.

(gaan nu niet een beetje te ver offtopic, laten we het over rmb's kweek hebben  :-[)

Groeten Edwin.

Haize

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: augustus 18, 2005, 12:36:29 pm »
Ja, je hebt wel gelijk denk ik.  :-[

rmb, hoe gaat het met je jonge Turquiosines? Hebben ze de buurt nog onveilig/rumoerig gemaakt? ;) Wanneer gaan ze uitvliegen? :CENS Zit er ook veel verschil in de grootte of zijn ze allemaal ong even ver in hun ontwikkeling ???

rmb

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: augustus 19, 2005, 08:09:36 am »
hihihi, welk een discussie,
hier gaat t voorspoedig met de gevederde vriendjes. De jonge turqoisines groeien behoorlijk.
Heb een paar dagen geleden tijdens het blok verschonen wat foto's gemaakt.

en dan nog een groepsfoto...............

papa en mama voeren de jongen, maar zie je nauwelijks nog op het blok zitten.
De temperaturen zijn immers hoog genoeg.

en dus soms tijd voor een verfissend badder gebeuren...

Ik hoop dat er over een week een eerste uitvlieg poging word gedaan, want de veren zijn nu al verder ontwikkeld dan dat er op de foto's te zien is.

1 van de jongen is duidelijk de laatste uit het eit, want dat was het kleinste vogeltje, maar de verschillen worden wel wat minder goed zichtbaar....

Bozzee

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: augustus 19, 2005, 10:01:44 am »
Ze groeien altijd zo lekker snel h

Haize

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: augustus 19, 2005, 12:22:44 pm »
Wat n leuke jonkies, zeg! :o

Proficiat, je zult er wel veel plezier van hebben, lijkt me... :thumbsup:

Hoe lang gaat t duren voordat je de geslachten kunt onderscheiden? ???

rmb

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: augustus 19, 2005, 21:15:37 pm »
Vanavond heeft er 1 de buitenlucht verkozen.
Deze nieuwe inwoner zit al geruime tijd om zich heen te kijken en wordt door alle overige collega neophemas argwanend onderzocht, bekeken en in de gaten gehouden.

Wanneer ik kan zien wat het mannetje of vrouwtje is, weet ik eigenlijk niet zeker.

Zodra de veren volledig zijn, zou je een rode baan op de vleugels moeten kunnen zien als het een mannetje is, maar echt dudelijk is dat pas na een 1ste rui.

Ik zal trachten er wat foto's van te maken als het droog en wat zonniger.

rmb

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: augustus 21, 2005, 18:17:52 pm »
Op dit moment zijn alle jongen uit het blok.
3 stuks gieren en duiken rond als ongeleide projectielen.

1 die kan al wat beter sturen en op tijd stoppen...
Foto's volgen ....

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #42 Gepost op: augustus 21, 2005, 18:29:25 pm »
Wanneer ik kan zien wat het mannetje of vrouwtje is, weet ik eigenlijk niet zeker.

Vanaf het moment dat ze veren krijgen kun je dat al zien alleen weten niet veel dat.

Als je aan de onderkant/binnenkant van de vleugel kijkt en je ziet een witte streep over alle veren dan is het een pop.
Is de onderkant gewoon zwart dan is het een man.

Overduidelijk een pop dus
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2005, 18:40:51 pm door Neophema Plaza »

dylantjuh

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: augustus 21, 2005, 18:36:42 pm »
Mooi!

rmb

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: augustus 21, 2005, 23:16:12 pm »
Ik heb de indruk dat ik nu 2 mannen en 2 poppen heb. Maar ik wil ze niet teveel vangen op dit moment.

Allemaal hebben ze en beetje wazig rood/oranje zweem over de onderbuik.
Moeder had die ook, maar was niet erg expressief qua kleur.

De witte band had ik al opgemerkt en gevonden als geslachtskenmerk.
Wel een haarscherpe foto ......
Ik heb zelfs bij 2 al een paar rode kleine veertjes die opvallen, van dichtbij..

Die witte band geldt toch ook als geslachtskenmerk voor Bourkes??

Dan nog wat foto's ....ik had er meer, maar ik heb ze op een te lage resolutie genomen.   >:( :'(
Hierdoor zijn ze niet te uploaden op mijn album.

The eagle has landed ............

The eagle has landed ............and goes for the top !!!!!!!!!!!!

Bijna alle inwoners op een rijtje
Leuk hoor al die kleurtjes !!!!1