Auteur Topic: Senna's kweek Parkieten 2005  (gelezen 10845 keer)

senna

• Gast
Re: Senna's kweek Parkieten 2005
« Reactie #15 Gepost op: juni 10, 2005, 19:26:49 pm »
Hoi,

Ik kreeg gisteren een anzichtkaart thuis gestuurd van...................Splash  :) Dat is het bont geparelde valkje hier boven. Splash is nu op vakantie met de boot. Ze zijn al 8 dagen aan het varen en Splash wilde me even laten weten dat hij nu ook zeebenen had gekregen. :hart: ik vind dit zo lief..................dat mensen op hun vakantie nog even aan mij denken, vind ik helemaal geweldig.

Sinds vorige week vrijdag hebben wij twee nieuwe valkjes. We wilde voor China en Baileys een mannetje erbij hebben. Het is een bont witmaskertje geworden van drie weken genaamd Tooley, en een albinootje van 5 weken genaamd Bino.

Hier een foto van Tooley.

En hier een foto van Bino

Met Tooley het kleintje gaat het uitstekend. Hij is natuurbroed en had na twee keer al door hoe hij pap moest eten en vragen. :thumbsup:

Ik heb het liefst of jonge vogeltjes van drie weken of jongen die al uitgevlogen zijn en al zelf eten. Bino zou volgens de kweker al zelf gegegeten hebben maar waarschijnlijk is hij de enige van het nest die dus nog niet gegeten had. Het gevaar is dat hij niet weet hoe hij moet eten en naar zaadjes zit te kijken van: moet ik er mee? en pap weigert omdat hij daar te oud voor is. We hebben het even aangekeken maar besloten om in te grijpen omdat hij zelf niet at. We hebben hem onder de rode lamp gezet en zijn begonnen met dwangvoeding. Zijn conditie ging zienderogen achteruit.

Sinds gisteren gaat het iets beter en heeft hij in totaal een week onder de lamp gezeten en door gebracht met dwangvoeding. De dwangvoeding krijgt hij voorlopig nog wel, maar ik heb hem nu bij de lamp vandaan gehaald, en bij Tooley gezet. Ik ben nu iets hoopgevender maar.............het is zo triest om dit te moeten doen. Je hart huild echt. Als ik dit geweten had.......ik ben volkomen afgegaan op het woord van de kweker en heb dit niet aan zien komen. Helaas. :'(   ook kwekers zitten er wel eens naast.

Ik heb direct de kweker gewaarschuwd. Ik kan nog wel met babyvogels omgaan die problemen hebben maar heel veel mensen niet. Als hij er nog een verkoopt aan iemand dan gaat die geheid dood. De kweker zou ze in de gaten houden en ze even niet verkopen tot hij zeker wist dat ze gegeten hadden. Ik hou hem ook steeds op de hoogte van Bino. Het gevaar is nog steeds niet geweken. Ook hij is best wel geschrokken. Hij verwachtte dit ook niet.

Ik hou jullie wel op de hoogte,

gr corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: juni 10, 2005, 19:56:59 pm »
Hartbrekend ja, dat verhaal.. :( Ik hoop echt dat ie het haalt! Vast wel! Als ie het haalt heb je er vast een nog specialere band mee.. :hart:

Nanda

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 10, 2005, 21:00:49 pm »
Ja, dat denk ik ook.
Alhoewel het natuurlijk wel triest is dat dit gebeurd is, denk ik toch dat ie bij jouw in erg goede handen is.
Zoals je zelf al schrijft had het heel anders kunnen zijn.

senna

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 10, 2005, 23:52:43 pm »
Ook bij mij kan het nog mis lopen.... :CENS

Maar iemand die geen verstand van vogels heeft en toevallig zijn eerste vogel zo koopt............dus vandaar dat ik gelijk de kweker ingelicht heb.

Je weet als je een jonge vogel koopt dat je een bepaald risico loopt, zoals met Tooley, maar van een vogel die al uitgevlogen is, verwacht je het niet meer, als de kweker zegt dat hij gegeten heeft zelf. Maar het is gewoon heel stom geweest van mij. Ik ben meestal een hele kritische koper en wil vaak zelf dingen zien en voelen, maar in dit geval geloofde ik de kweker op zijn woord. Het is gewoon stom van mezelf. Gebeurd me ook geen tweede keer.......... >:(

gr corina

senna

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 24, 2005, 12:04:28 pm »
Hoi allemaal,

Het gaat heel erg goed met de valkjes. De eerste anderhalve week hielden wij ons hart vast met Bino, die niet goed ging ondanks alle hulp en pogingen. Maar nu gaat hij met sprongen vooruit. Hij begint te fluiten en eet nu volledig zelfstandig. Hij is opgewekt en word een vrolijk vogeltje. Gelukkig, moet ik zeggen,  :)

Het kleintje groeit ook als kool. Hij zit nog wel aan twee keer pap per dag, maar begint nu ook een beetje zelf te eten. Kijk zelf maar.Tooley heeft hele grappige grijze wangen. Apart he?

We zijn op het moment erg druk bezig met een eigen site op te zetten. Dat is voor ons heel erg leuk om te doen, maar zijn we daardoor niet erg veel online.  :) maar we proberen op de hoogte te blijven.........

gr corina