Auteur Topic: Kooi voor Rose Kaketoe  (gelezen 9075 keer)

djamilla

• Gast
Kooi voor Rose Kaketoe
« Gepost op: mei 09, 2005, 08:26:35 am »
Hallo maar weer.

ik lees veel over de grijze roodstaart, maar weinig over andere vogels, zoals de rose. Zoals de meeste nu misschien weten komt 19 juli onze Rose.

En ben ik nu al begonnen met het een en ander in huis te halen. Zoals een kooi.

Omdat Rozie straks er heel veel uitmag, hebben wij de Emporor Medium gekocht, gelijk met een kooi hoes. (bij dierenvilla).

Is dit wel een goede kooi voor een Rose.

Daarnaast gaat mijn man een grote standaard van een stuk boom maken, voor buiten.

Ik hoor wel wat men hiervan denkt. ???

senna

• Gast
Re: Kooi voor Rose Kaketoe
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2005, 11:03:49 am »
Hoi,

Als je de kooi al gekocht heb dan is het moeilijk om nu te gaan zeggen van ja of nee. Er is al een topic over kooien. :) Maar ik denk dat het belangrijkste is dat hij/zij zich er prettig in voelt.

Ja, er staat weinig over rosees, of kaketoes, maar dat is nu aan het veranderen denk ik...... :) Ik wacht met spanning jouw verhalen af, en hoop op mooie foto's van rosie..... ( en van Frank)

In de Parkieten Sociëteit van deze maand staat een hele special over de rosé kaketoe.

gr corina

djamilla

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 09, 2005, 11:30:40 am »
Bedankt voor de tip, ga direct even kijken. En voor wat betreft de kooi, die kan ik altijd omruilen.

senna

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 09, 2005, 12:42:01 pm »
En je moet even aan Thiely vragen naar haar special over Rosé kaketoes.

Zij heeft een heel mooi stuk geschreven. Zeg maar dat je het van mij weet.

gr corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 02, 2005, 23:20:06 pm »
En je moet even aan Thiely vragen naar haar special over Rosé kaketoes.

Zij heeft een heel mooi stuk geschreven. Zeg maar dat je het van mij weet.

gr corina

Ik blijf zwijgen  ;)

Nanda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 03, 2005, 13:43:23 pm »

Cheetah

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 03, 2005, 19:00:56 pm »
Mocht je verder nog vragen hebben over Rose's, dan zal Wikingh vast niet beroerd zijn om die te beantwoorden ;). Zelf kweekt hij er ook mee en weet hij er erg veel van af.

Over de kooi zou ik zeggen, neem een kooi die lekker groot is, waar de papegaai kan vladderen (hoeft niet te vliegen want dan moet je een hele grote kooi kopen) en een kooi met erg stevige tralies, zoals een dierenvilla kooi, want de kaketoes hebben geen snavels, maar van die brandweer kniptangen aan hun hoofd  :P

Rika1963

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 04, 2005, 08:30:31 am »
Ontzettend leuk een rose kaketoe daar ben ik ook helemaal weg van, staat op mijn verlanglijstje hihi..

Frank zou jij wat kunnen vertellen over de rose, karakter, omgang met anders vogels etc etc.....

Bedankt !!

Rika

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 04, 2005, 12:54:48 pm »
Ontzettend leuk een rose kaketoe daar ben ik ook helemaal weg van, staat op mijn verlanglijstje hihi..

Frank zou jij wat kunnen vertellen over de rose, karakter, omgang met anders vogels etc etc.....

Bedankt !!

Rika

Hallo Rika,

ik zal eens kijken wat ik kan doen , zal wel wat plagiaat plegen her en der, ;)

mvg Frank

Rika1963

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 04, 2005, 13:07:17 pm »
Hoi Frank,

Harstikke bedankt !!!! :-*

Rika

senna

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 04, 2005, 19:39:42 pm »
De reden dat ik naar thiely verwees is omdat de rosé ook bij thiely vandaan komt. En ik vind de kweker bijzonder geschikt om alles te vragen over de soort.

Zeker omdat Thiely, met hulp van Frank, een special heeft geschreven over de rosé.

Ik snapte het van Frank dat hij bleef zwijgen, maar voordat andere mensen hier niets van begrijpen, zet ik het toch maar even neer.

Ik zou niet durven Frank voor bij te lopen....... :)

gr corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 04, 2005, 22:59:20 pm »
Hai ,

zoals belooft iets over de Rosekaketoe,

De rose is een kaketoe die bij goede verzorging, erg sterk is en ca 40-50jaar oud kan worden.
Het is een vogel die erg intelligent is en graag in beweging.Deze beweging heeft hij nodig aangezien deze vogel zeer gevoelig is voor vervetten, hierdoor is zijn dieet ook erg belangrijk, vetarme pellets en een mager zaadmengsel en veel fruit.
Hij staat niet bekend als goede spreker, al heb ik wel eens een vogel meegemaakt die kletste als brugman, maar dit mag gezien worden als uitzondering.Meestal laten ze bij zonsopgang en zonsondergang zichzelf wel even horen maar ik vind het niet een onaangenaam geluid.
Ze zijn ongeveer even groot als de grijze roodstaart, alleen de snavel is tamelijk bescheiden.
De aard is zeer zachtaardig, waar andere papegaaien zeer aggressief kunnen worden in de broedperiode laten onze kaketoe's willeswaar onder protest eigenlijk alles toe, zoals nestcontroles en fotosessies van de jongen.
De veren laten veel minder stof los dan andere kaketoe's.
Volwassen mannen en poppen kan je op het oog uit elkaar halen dmv de oogkleur en de oogring.
Het grote voordeel van de rose tov de andere kaketoe's is dat ze ook goed instaat zijn om zichzelf te vermaken, de meeste witte kaketoe's kunnen tot vervelens toe aan het baasje hangen.
Ik denk dat hierdoor de rose in van de meest geschikte huiskamer vogels is,

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juni 06, 2005, 13:08:34 pm »

:thumbsup:

gr corina

Dorian

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 11, 2006, 22:11:57 pm »
hey dit is wat ik zocht.

Frank, jij kweekt ook toch? Ook Rose's?
Ik had je al een mail gestuurd, maar nu dan ook dit.

Ik zou graag (samen met mijn vriend) een keertje bij jullie komen kijken.
Jullie site en toegewijdheid spreekt ons erg aan.

We willen alles goed afwegen voor we een keuze maken.

De Rose staat toch wel boven aan de lijst.

Groetjes

Cosch

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 11, 2006, 22:32:39 pm »
Je zou idd ook es bij Thielly kunnen gaan informeren. Is ook een goede toegewijde kweker!  :thumsup: