Auteur Topic: Vraagje jonge merels  (gelezen 13377 keer)

Tommy

• Gast
Re: Vraagje jonge merels
« Reactie #15 Gepost op: mei 16, 2005, 21:54:53 pm »
Nou inderdaad, ik denk er ook steeds aan en hoopte nu toch iets te lezen :CENS
Ik ga me bijna zorgen maken over de mereltjes. Maar ja, misschien gaat het ook gewoon goed en denken ze daarom niet aan een berichtje....hoop ik :-[

malamute

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 20, 2005, 21:15:13 pm »
Hallo, heel erg bedankt allemaal voor de reakties.
Helaas zijn de mereltjes overleden  :'(
Die vrijdagavond dat we ze gevonden hadden heb ik ze nog gevoerd met kattenblikvoer en de dag erop ook, ging allemaal hartstikke goed.
Omdat wij weer moesten gaan werken had ik de vogelopvang hier in de buurt gebeld of zij ze wilden verzorgen tot ze uit konden vliegen.
Ze vonden het onzin dat ik ze binnen had gehaald en zeiden dat ik ze terug moest zetten. Dat ging dus niet daar de gehele dakkapel was afgebroken en de dag daarop ze daarmee bezig waren.
Ik had zondag nog eenmaal gebeld met de vogelopvang, en ze zeiden zet ze maar buiten in een hoog kistje en dan hoort de moeder ze wel.
Ik heb ze dus buitengezet, want wij moesten nog weg (achteraf stom stom stom), want toen we terugkwamen ben ik snel gaan kijken, en toen waren ze dus alledrie overleden.
Ik vond dit dus echt wel zo erg..... (voel me toch een klein beetje schuldig hieraan..)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: mei 20, 2005, 21:27:19 pm »
Jeetje zeg, wat een achterlijke vogelopvang! Heel erg jammer, zoals je kunt lezen in http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=4883.msg31760#msg31760 is het met het mereltje van een buurvrouw van mij heel goed gegaan...   :'( Maar voel je maar nfiet schuldig, je mocht aannemen dat een vogelopvang het wel zou weten.... :(

Nanda

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei 20, 2005, 21:54:00 pm »
wat sneu zeg.
En het is inderdaad jouw schuld niet hoor
Als je niet beter weet en je krijgt advies van de vogelopvang mag je er zeker vanuit gaan dat je het juiste vertelt wordt. :'(

Tommy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 21, 2005, 22:23:38 pm »
Owhhhhhhhhhhh wat een domme lui >:D
Echt heel sneu voor jullie en de vogeltjes :'( Je hebt zo je best gedaan en dan dit :o
Dit is zo vreselijk dom van die mensen... ik snap er helemaal niks van >:( Hoe kun je je zo een vogel opvang noemen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: mei 22, 2005, 09:56:35 am »
Vind ik ook.. Vaak willen ze alleen maar bijzondere vogels, een merel is te gewoon.. Dan nemen ze gewoon het risico dat het fout loopt, want die kans was hier heel groot. Al 2 dagen bij de ouders weg, nest zit er niet meer, dus terugplaatsen ging niet...  :'(

Tommy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: mei 22, 2005, 22:53:59 pm »
Tsja, dat konden ze wel nagaan. Ik was vorig jaar aan het klussen aan een schuurtje waar een nestje zwaluwen zat. Die ouders kwamen door mijn schuld al niet terug en ik ontdekte het pas toen de jongen al dood waren. Ik was maar een uurtje of 2 aan het boren en zagen :'( :'(  Ik voelde me vreselijk rot en heb zo gejankt. :-[ Dan is het toch logisch dat ze nooit terug komen als t hele dak weg is en alles...en al helemaal niet na 2 dagen :'(