Auteur Topic: Wie heeft er een ara maracana en kan mij vertellen hoe hun vogel is???  (gelezen 12932 keer)

Rika1963

• Gast
Hallo,

Ik krijg eind mei mijn ara maracana Tika  aangezien ik niet veel mensen spreek over deze vogelsoort, wil ik graag weten van mensen hier hoe hun vogel is?
Is hij goed tam?
Spreek hij iets?
Schreeuwt hij soms?
Hoe is zijn of haar karakter?

En nog veel meer vragen.......

Bedankt !

Rika

Wickingh

• Gast
Re: Wie heeft er een ara maracana en kan mij vertellen hoe hun vogel is???
« Reactie #1 Gepost op: mei 20, 2005, 20:22:25 pm »
Hai Rika,

ik heb geen idee, maar was het niet handig geweest je jezelf dit af te vragen voor de aanschaf?

mvg Frank

Rika1963

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 20, 2005, 20:28:42 pm »
Ow ik heb er verder geen problemen mee als ze bv niet praat ofzo maar lezen doe je er ook niet veel over ook niet op internet, en ik ben toch altijd benieuwd hoe een andere vogel is, maar dat wil niet zeggen dat mijn vogel ook zo wordt.

Daar heb ik te lang een grijze roodstaart voor gehad ze zijn net mensen ook allemaal verschillend.

En ervaringen delen is toch altijd leuk tenminste vind ik !!

En misschien steek je er wat van op....nooit te oud om te leren ?????

Cheetah

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 22, 2005, 12:54:06 pm »
Hoi Rika, je hebt hartstikke gelijk.

Zelf heb ik mij ook een tijdje verdiept in de Ara Maracana. Het schijnen 1 van de rustigste ara soorten te zijn. Net als alle andere ara's kunnen ze wel enorm hard schreeuwen, alleen gebeurt dat veel minder bij deze soort. De vogels worden ongeveer tussen de 40 en 50 cm en zijn echt prachtig om te zien. Zorg wel dat je bij deze vogel de Cites papieren erbij krijgt want dit is een beschermde soort.

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 22, 2005, 12:56:26 pm »
Hai,

het is wel 1 van de vogels die nog op mijn lijstje staan om daar een koppel van aan te schaffen,

mvg Frank

Rika1963

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 22, 2005, 13:20:50 pm »
Hi Cheetah,

Ja cites papieren die zitten erbij , dat regelt de kweker. Ik lees graag over alle soorten vogels maar kan weinig terug vinden over de maracana vandaar mijn oproepje eigenlijk.

En ik vind een papegaai of ara mag van zich laten horen anders moet je een goudvis nemen hihi.

Ik heb van de kweker al het een en ander al uitgevraagd maar dat zijn kweekvogels en tja ik vind het toch een verschil of je een huisvogel hebt of een kweekvogel. Mijn Maracana Tika wordt dus een huisvogel, helaas heb ik ze nog niet nog even wachten tot ze zelfstandig eet, maar ze/hij  zit nu al goed in hem /haar veren en doet het verder prima!!

Rika1963

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 22, 2005, 13:30:23 pm »
Hai,

het is wel 1 van de vogels die nog op mijn lijstje staan om daar een koppel van aan te schaffen,

mvg Frank

Hoi Frank,

Ik heb als " leek" heel wat gezocht naar een maracana kweker want zo bij mijn weten zijn het er niet veel tenminste bij mij een beetje in de buurt ( Breda ), ja Dennis maar daar koop ik helemaal niks van de  :-X @%@$ 

Zo ben ik terecht gekomen bij Carel Fliege van Happy Bird in Mill, hij heeft ontzettende mooie vluchten en ik heb daar de Maracana voor het eerst in "levende lijve " gezien en ik was er ook meteen weg van, eerst het nodige uitgevraagd natuurlijk. Ook de ouders van Tika gezien, en hij had nog 2 jonge  maracana's die al wat ouder waren als Tika, ontzettende leuke en mooie vogels, ik ben er ook compleet weg van !!!

Wickingh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 22, 2005, 13:39:04 pm »
Hai Rika,

ik ken hem wel en het is zeker niet de slechtste proffesionele kweker, het voordeel bij hem is dat hij alleen uit eigen bestand verkoopt.Hij is alleen niet zo'n grote vriend van hobbiesten zoals ik, want hij ziet ons als oneerlijke concurrenten denk ik.
Het nadeel bij hem is dat hij alle eieren in de broedmachine uitbroedt.
Er is idd weinig te vinden over deze mooie vogel, dus zal je het moeten doen met de info van hem ben ik bang,

mvg Frank

Rika1963

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 22, 2005, 13:44:22 pm »
Hoi Frank,

Misschien een dom vraagje maar waarom broed iemand zijn eieren uit in een broedmachine? Meer kans van slagen of gaat het koppeltje dan misschien weer eerder een ander nestje maken?

Rika

Wickingh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 22, 2005, 13:55:23 pm »
Hai Rika,

een proffessionele kweker probeert zoveel mogelijk jongen te kweken, als je eieren raapt zal de pop er meer gaan leggen.
Het nadeel is dat een jong niet de 1ste week pap krijgt van de ouders, die bevatten antistoffen.
Maar je moet niet schrikken hoor hij heeft wel gezonde vogels,

mvg Frank

Cheetah

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 23, 2005, 18:20:33 pm »
Hobbykweker Maracana schijnt ook een hele goede te zijn. Ik weet alleen zijn internet site niet meer.

Paco

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 23, 2005, 18:43:43 pm »
Hai Rika,
Spannend hoor!!! Was het maar alvast zover!
Wens je in elk geval erg veel succes met die schitterende vogel!! :thumbsup: ;)
Gr.

Offline --Lydia--

• Eendags kuiken
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is top
« Reactie #12 Gepost op: mei 23, 2005, 19:07:20 pm »
Hee Rika,

Ook ik hoop dat je heel veel plezier zult hebben van je nieuwe huisgenootje!
en nog bedankt voor de tip over deze leuke site!  ;)

Groetjes Lydia

Rika1963

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 23, 2005, 21:11:50 pm »
Hoiiiiiiiiiiiiiii Lydia,

Leuk jou hier te zien !!!!! :-*
Je hebt de site dus gevonden, er staan leuke weetjes etc. ook over grijsjes , en je kan altijd je vragen hier kwijt, vogelkennis genoeg hier !!

Rika

Cheetah

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 26, 2005, 11:46:51 am »
Het is al bijna eind mei, heb je de vogel al Rika?