Auteur Topic: De kweek bij mij  (gelezen 7104 keer)

Edjuh

• Gast
De kweek bij mij
« Gepost op: mei 21, 2005, 18:57:01 pm »
De pennanten hebben het blok, maar ze kijken er niet heen, zal dit jaar waarschijnlijk niets worden.
Misschien dat het komt omdat ze binnen zitten.

De koningen zijn nu bezig aan het 2de nest, 1ste nest waren alle 8 eitjes onbevrucht.
Nu heeft ze alweer 4 eitjes, hopelijk is er nu wel eentje bevrucht.

fujimo

• Gast
Re: De kweek bij mij
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2005, 19:10:03 pm »
We duimen mee Ed :thumbsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2005, 20:14:04 pm »
Hai Ed,

succes he, maar hebben de koningsparkieten niet zo'n abnormaal diep blok nodig?
Ik vind het trouwens wel heel mooie vogels,

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2005, 21:03:40 pm »
Ik duim mee, hoor........... :thumbsup:

gr corina

Edjuh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 22, 2005, 13:24:19 pm »
Hai Ed,

succes he, maar hebben de koningsparkieten niet zo'n abnormaal diep blok nodig?
Ik vind het trouwens wel heel mooie vogels,

mvg Frank

Dat is allang verleden tijd, ik heb ze een blok gegeven van 25 bij 25 en 65 hoog.

Vroeger (lees paar jaar geleden) kweekten ze deze soort in blokken van 150 tot 250 cm hoogte, maar nu is dus ook gebleken dat ze ook in kleinere blokken doen kweken.

De vorige kweker had wel een groot blok voor haar, maar had wel ieder jaar last van een paar kapotte eitjes, dit omdat ze gewoon naar beneden valt.

Zelfde geld ook voor de roodvleugel.

Edjuh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 01, 2005, 20:31:53 pm »
Ik mis hier een paar postings.

Mijn pop is dus vorige week overleden.
Probleem is al boven water gekomen, zei was een kakariki onder de konings, ze legde min 8 en max 15 eitjes per jaar en dat is teveel van het goede.
De man ben ik dus waarschijnlijk ook kwijt.

Blijft maar bog een koppel over namelijk de pennanten.
Toen jullie aan het genieten waren in het N.O.P. heb ik de voliere onder handen (en voeten) genomen.
Omdat het dak overal kapot was heb ik 3 nieuwe golfplaten erop gezet, ik was dus ff de clown op het dak, een misstap en ik lag 4 meter lager (krijg je als je op een berg woont en aan het einde van de voliere een muurtje staat wat 2 meter de grond in gaat.
Dak gemaakt, lang geduurd maar wat wil je als het 30 tot 35 graden is op het dak.
Daarna heb ik dus ff een hogedruk geleend om de voliere eens echt goed schoon te maken, ik wist niet dat die platen zo wit zijn :).
Aan de voorkant een rand van plexiglas 20 cm hoog tegen de voliere genageld zodat er geen zwerfvuil de volier in kan, mijn vader had kit gehaald de prachtige kleur zwart.
Ik was rond een uur of 6 klaar, in de voliere was het aangenaam koel, wat wil je als je 2 uur met de hogedruk bezig bent geweest!!!
Dus de vogels erin, koppel pennanten wat binnen zaten.
Zondag heb ik al het hout gemaakt voor het nieuwe blok, heb ik dat al hier voor volgend jaar want eigenlijk van plan om volgend jaar weer te kweken.
Gister kwam ik dus thuis na 12 uur werken, mijn moeder dus meteen je moet broedblok al maken de man voert de pop.
Dus Edjuh gister dus nog ff blok in elkaar getimmerd om hem vandaag erin te hangen.
Dat is dus nu ook gebeurd.

word vervolgd

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 01, 2005, 20:37:06 pm »
Hai,

succes , na de pech met de konings is het je gegund, :thumbsup:

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: juni 01, 2005, 20:41:09 pm »
Al heb je je rotgezweet en gewerkt: heerlijjk toch, alles weer in orde en schoon?  :thumbsup:
Heb je geen zin om nog wat meer vogels weer te nemen?

Edjuh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 01, 2005, 20:46:02 pm »
Al heb je je rotgezweet en gewerkt: heerlijjk toch, alles weer in orde en schoon?  :thumbsup:
Heb je geen zin om nog wat meer vogels weer te nemen?

Loes dat moet je aan mijn toekomstige (ex) vriendin vragen, bij mijn ouders komen geen vogels meer bij.
Misschin na de hand als ik dus op mezelf woon en toesemming krijg van mijn vriendin (misschien dan al vrouw) om volieres te plaatsen dan begin ik ook weer.
Dan zou het gaan om de wildkleurvogels en nooit meer een mutant bij mij in het hok.
Lijstje heb ik wel al wat ik wil hebben, namelijk de volgende soorten.

Nr 1 de absolute droom vogel de port lincoln parkiet.
Pennanten, geelbuikrosella, berhparkiet, hoornparkiet, vasa papegaai, kaketoes (voliere niet van hout anders mot ik iedere dag nieuwe voliere plaatsen en daar heb ik geine zin in)

Mister haai, thnx, ik hoop dat het met de pennanten beter gaat dan met de koningen.

Groeten Edjuh

Edjuh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 18, 2005, 22:18:00 pm »
Nu 1 maand later en ook verwacht het eerste ei bij de pennanten.

De man was de laatste dagen al heel erg onrustig en snel op zijn teentjes getrapt.
Heeft me nu in 4 dagen tijd 5 keer gebeten.

Hij is alleen rustig als ik het blok inspecteer, dan inspecteerd hij mee, ik benden via luik hij boven via invlieggat.

Nu maar hopen dat alles goed gaat en dat ze bevrucht zijn.

Groeten Ed

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: juni 19, 2005, 17:59:37 pm »
Leuk! :thumbsup:

Edjuh

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 22, 2005, 22:41:36 pm »
Leuk! :thumbsup:

Dat ziet er ook gewoon lollig uit.

Nu is het z'n gewoonte als ik al de deur van de voliere open maak dat hij al boven aan het kijken is.

Nog beter nieuws, de pop heeft vandaag 3de ei gelegd en ze zit nu nog steeds in het blok.

Volgende week kan ik hopelijk zeggen of ik bevruchte eitjes heb.

Groeten Ed