Auteur Topic: eindelijk is het bij ons ook zover  (gelezen 4812 keer)

Esmeralda

• Gast
eindelijk is het bij ons ook zover
« Gepost op: juni 06, 2005, 20:31:13 pm »
Jaja Ik heb eindelijk mijn zin

Ik heb nu ook een mooie kweek koppel gehad van Edwin. ze hebben al een keer een nestje gehad wat goed is gelukt en nu heb ik ze dus gekregen en ze zijn sinds vandaag bezig hun nestje te maken.

de 2 koppels catharinas die nu buiten zitten hebben nog geen nestdrift maar dat komt vast ook wel goed.

groetjes
Esmeralda :D

Nanda

• Gast
Re: eindelijk is het bij ons ook zover
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2005, 23:15:51 pm »
Spannend hoor :thumbsup:

Esmeralda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 13, 2005, 19:59:27 pm »
ik ga woensdag een mooie jonge valkparkiet uitzoeken. ze zijn nu ong 5 weken oud en net uit het blok. Hier zitten enkel poppen bij maar de kweekster heeft meer nesten en als hier mannen bij zitten mogen we daar ook een jong van uitzoeken.
ze heeft diverse kleuren valken en de pop wordt een geparelde en ze heeft ook nog fallows en lutinos en wildkleur en dus als daar een mooie man in een nest zit dan krijg ik die ook zodat we ons laatste koppel hebben.
Ik ga de valkjes met de hand voeren en ik vind het heel leuk om ze tam te maken want dan zijn die 4 andere valken van ons ook.

Deze kweker heeft ook diverse kleuren catharinas en ook nog rosei collies.

Het is een kweker uit halsteren en zover ik weet is ze lid van de bond en kweekt volgens de richtlijnen.

groetjes
Esmeralda

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: juni 13, 2005, 20:11:37 pm »
En hoe is het met het koppeltje van je eerste bericht afgeloen? Is het nog wat geworden? ;)

Esmeralda

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 13, 2005, 20:25:48 pm »
die zitten op het nestblok en ik heb ze "toevallig" gisteren zitten paren dus ik denk dat het met hun de goede kant op dus we wachten het rustig af het vrouwtje is druk in het nest bezig om alles "in orde" te maken dus ik denk dat er op niet al te lange termijn wel iets gaat gebeuren bij hun.

Edwin heeft nu 4 mooie jongen zitten en bij 1 ander koppel liggen 3 bevruchte eieren dus we wachten af wat daar van uitkomt. De vier andere jongen die gaan erg goed hebben constant gevulde krop en 2 beginnen al wat grijs dons krijgen dus spannend wat de kleuren worden want als er een gele bij zit dan krijg ik die  :thumbsup: want dat koppel is lichtgroen split lutino

groetjes

Esmeralda

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: juni 13, 2005, 20:27:23 pm »
Welke Edwin bedoel je? We hebben er hier volgens mij twee...  ;)

Esmeralda

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 13, 2005, 20:29:42 pm »
Welke Edwin bedoel je? We hebben er hier volgens mij twee...  ;)

Nou ik heb het over steinbock dat is mijn verloofde Edwin hahahhahaha

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: juni 13, 2005, 20:31:46 pm »
Haha!! Kijk, dat bedoel ik nou, leuk om te weten!!! Het had ook "Bozzee" kunnen zijn...  ;)

Esmeralda

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 13, 2005, 20:33:57 pm »
tja ik ken geen andere edwin op dit forum dus als ik die naam noem heb ik het over die van mij  :)

maar doordeweeks is hij zelden hier omdat hij op de legerbasis geen internet heeft dus dan doe ik wel eens iets posten voor hem maar ik geloof dat ik inmiddels zelf verslaafd raak aan dit forum  :thumbsup:

groetjes
Esmeralda

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: juni 13, 2005, 20:54:58 pm »
Hahaha!! ;)

Esmeralda

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 16, 2005, 09:31:49 am »
IK ben gisteren bij een kweker geweest en ik had de eerste keus bij haar nesten

Keuze 1 was een geparelde valkparkiet van 14-05 en die krijg ik dinsdag
(heb er gelijk al 1 uur mee in de handen gezeten prachtig gewoon zo lief zo een kleintje en hij/zij was zo super rustig)

mijn 2e keuze is een prachtige witkop valkparkiet ( waarvan 1 van de ouders een geparelde lichtgrijze rug heeft) en die is 2 weken jonger en die gaan we over 2 a 3 weken ophalen zodra die het nest gaat verlaten krijg ik die er ook bij.

Nu enkel nog 2 leuke namen verzinnen en alle materialen aanschaffen die nodig zijn voor het met de hand voeren en dan begint het dinsdag allemaal.

Ik heb het al 1 keer eerder gedaan met ficheries en dat vond ik erg leuk omte doen dus nu ga ik het weer doen want het is wel de beste manier om de valken ook gelijk tam te maken.
Groetjes
Esmeralda

Esmeralda

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 17, 2005, 19:34:55 pm »
Oeps ik blijf aan de gang maar er komen dinsdasg nog een paar vogels erbij.

Wij ruilen 1 vogel van ons verwante koppel grijze valken met een kweker die ook 2 verwante vogels heeft en bij hem koopt mam ook een koppel roodrug parkieten 2 jaar oud (wildkleur) en  een jonge roodrug pop dit is een dochter van het koppel roodruggen wat we al hebben.

ik heb inmiddels van CEDE voeding voor mijn baby valkje gekocht dus alles is in gereedheid gebracht voor het met de hand voeren

Oja thanx neophema voor de uitgebreide info erover op je site ik heb het even goed doorgelezen en uitgeprint erg handig die extra tips.

groetjes
Esmeralda