Auteur Topic: Mijn kweek met de grasjes  (gelezen 11901 keer)

Dilemmy

• Gast
Mijn kweek met de grasjes
« Gepost op: juli 05, 2005, 14:08:46 pm »
Eindelijk zijn de eerste eieren uitgekomen van mijn grasjes.
Heb twee koppels die momenteel met hun 3e ronde bezig (wat overigens niet de bedoeling was).
Bij het eerste pop (deze is blauw met wit) zijn gisteren de eerste twee van de drie eieren uitkomen (ik moet ze vandaag nog controleren dus misschien is het laatste ei ook wel al uitgekomen).
Bij het tweede popje (die geel met klein beetje groen is) moeten de eieren nog uitkomen zij heeft vier eieren; eigenlijk had ze er meer maar na het schouwen bleken er drie onbevrucht te zijn dus die zijn er uit gehaald, maar ik vindt vier een mooi aantal voor een derde ronde.

Ik weet alleen niet wat de kleuren zijn aangezien ik meerdere mannen heb en maar twee broedrijpe poppen. Heb wel nog twee nieuwe poppen aangeschaft maar die zijn nog veel te jong om te broeden dus ik hoop daar volgend jaar mee te beginnen.

Groeten Dilemmy

senna

• Gast
Re: Mijn kweek met de grasjes
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2005, 14:38:13 pm »
Ben benieuwd  :thumbsup:

gr corina

eddykiprich

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 05, 2005, 15:02:25 pm »
goh en waar komen die 2 poppen vandaan :CENS ha ha

succes met de kweek! en foto's zijn altijd welkom.

Dilemmy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2005, 15:33:21 pm »
Update...

Vandaag weer gecontroleerd. Er moest namelijk nog een ei uitkomen bij een pop en die is nog steeds niet uitgekomen.
Wel gaf het andere popje mij een leuke verrassing. Bij haar zijn de eerste twee ook uitgekomen (ik denk zo in de loop van de nacht/ochtend), maar ook bij haar moeten er nog twee eieren uitkomen.

Dus het wordt nog spannend...
Groeten Dilemmy

Dilemmy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 08, 2005, 13:39:58 pm »
Vandaag lagen er in het andere nest vier jonkies echt heel lief.
Er was er eentje afgedwaald van zijn nestgenootjes dus die heb ik heel voorzichtig opgepakt... en terug gelegd (hij was al een beetje afgekoeld) dus ik hoop dat het popje mij goed genoeg kent en het jonkie niet verstoot.

Bij m'n andere nestje moet nog een ei uitkomen, maar ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren. Als ie morgen nog niet uitgekomen is dan haal ik hem weg (misschien een dood jonkie in het ei; wat al een paar keer is gebeurt bij dit popje).

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • Caique freak
« Reactie #5 Gepost op: juli 08, 2005, 14:59:58 pm »
hoi hoi

Zou jammer zijn als dit weer gebeurt.

gr kilian

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: juli 09, 2005, 15:05:18 pm »
Vandaag lagen er in het andere nest vier jonkies echt heel lief.
Er was er eentje afgedwaald van zijn nestgenootjes dus die heb ik heel voorzichtig opgepakt... en terug gelegd (hij was al een beetje afgekoeld) dus ik hoop dat het popje mij goed genoeg kent en het jonkie niet verstoot.

Dat zal wel meevallen, als het wel doodgaat, dan was het ook gebeurd als je het niet opgepakt had waarschijnlijk...  ;)

Dilemmy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 09, 2005, 21:45:58 pm »
Het jonkie leeft nog, maar volgens mij dwaalt dezelfde iedere keer een beetje af.
Vandaag weer gebeurt en gewoon weer teruggelegd. Het popje voert de jonkies gewoon en daar ben ik erg blij mee.
Vandaag lag er bij het andere popje nog steeds een ei en ik vermoed toch erg sterk dat het jonkie dood is, want het ei had al uitgekomen moeten zijn. Ik heb namelijk de eieren uitgehaald en tegelijkertijd van beide koppels weer teruggelegd zodat ik niet weer zoveel verschil in leeftijden heb zoals de laatste keer allemaal het geval was en toen zijn er drie jonkies doodgegaan door verdrukking

Het heeft wel geholpen want ze kwamen allemaal vlak na mekaar uit dus ik denk toch dat er dood jong in het ei zit. Ik schouw hem eerst en dan haal ik hem weg. Gelukkig heeft ze nog wel twee jonkies die het erg goed doen en ze zijn al flink gegroeit in een paar dagen tijd.

Dilemmy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2005, 15:48:56 pm »
Het ene ei wat nog moest uitkomen heb ik vandaag weg gehaald.
Nu bleek dus dat het ei kapot is gegaan (waarschijnlijk lek geprikt) en tja dan kan je natuurlijk wachten tot je een ons weegt totdat het een keer uitkomt.
Ik vond het wel jammer, maar gelukkig maken de andere jonkies het goed.

Wickingh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 10, 2005, 16:00:51 pm »
 :-X

sandra72

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 11, 2005, 10:10:06 am »
gefeliciteerd ik hoop dat we nog foto's krijgen te zien van jouw jonkies.

:-*

groetjes sandra

Dilemmy

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 11, 2005, 11:12:47 am »
Bedankt...

En zodra ik foto's heb dan gaan ze geplaatst worden.

dylantjuh

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 11, 2005, 11:23:35 am »
Feli! :thumbsup:

Ben benieuwd naar de foto`s!

Dilemmy

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 11, 2005, 20:54:39 pm »
Ik heb vandaag foto's gemaakt en hierbij plaats ik ze.

Dit is nest 1:

Helaas wilde het popje niet van de jonkies afgaan, maar das het moeder instinct (denk ik) ik was al blij dat ik de jonkies er goed op kreeg.

Dit is nest 2:

Dit popje vliegt van het nestje af zodra ik binnenkom dus ik kon daarom de jonkies er goed op zetten.

Van het eerste nestje zijn de ogen al open; dus ik denk dat de oudste jonkies van het andere nestje binnenkort gaan volgen; ze zijn allemaal ongeveer even oud met tussen de jongste twee een dag verschil.

Ik ben wel erg benieuwd naar de kleuren van de jonkies omdat ik niet zeker weet wie de vaders zijn. Maar daar zal ik binnen een aantal weken wel inzicht in krijgen.

Groeten Cinnemon

eddykiprich

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 11, 2005, 22:41:12 pm »
proficiat! :thumbsup: :-*