Auteur Topic: Mijn kweek met de grasjes  (gelezen 11902 keer)

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • Caique freak
Re: Mijn kweek met de grasjes
« Reactie #30 Gepost op: augustus 02, 2005, 21:06:46 pm »
leuke foto's

Dilemmy

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: augustus 23, 2005, 12:40:34 pm »
Dit zijn de laatste foto's van mijn grasjes. Ze zijn allemaal op een na al weg en het is misschien het laatste nestje van dit jaar. Volgend jaar uiteraard laat ik ze weer broeden, maar nu eerst rusten!!!

Dit is een creme bonte met een blauw bonte geelmasker.

Dit is een nestgenootje van de bovenste twee en deze is oud groen, heel apart kleurtje is het.

Dit is weer die groen bonte met zijn half broertje of zusje, die blauw bont is, maar toch iets lichter is dan die andere blauwbonte.

Dit is ook een cremebonte is de tweeling van die andere cremebonte.

En deze is ook weer een half zusje (tenminste dat hoop ik) van die andere en deze is een heel aparte kleur groen. Dit is het parkietje wat ik heb gehouden en ik hoop ook echt dat het een popje is, want dan mag ie blijven.
Weet trouwens iemand hoe deze kleur heet, ik weet dat het bont is en het is een geelmasker, maar ja dan die aparte kleur groen he, en als je goed kijkt zie je ook een beetje blauw op de buikje.

In ieder geval is de laatste kweek van het seizoen een heel geslaagde geweest. Ik kan niet wachten op wat mijn nieuwe pop(pen) gaan geven volgend jaar omdat ik nog zo'n aparte kleur heb rondvliegen.

Groeten Cinnemon

Kimz

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: augustus 23, 2005, 21:40:55 pm »
Mooie birdies!!! :thumbsup:

Haize

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: augustus 24, 2005, 13:27:53 pm »
Ik vind de creme bonte wel een mooie kleur! :thumbsup:

Dilemmy

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: augustus 24, 2005, 19:27:19 pm »
Die zijn ook heel mooi, is alleen wel jammer dat je sneller de vuiligheid erop ziet. Maar das niet erg, want de samenstelling is heel apart. Ik zelf vind persoonlijk de donkere wat mooier, maar dit is puur uit het oogpunt van een kweker. Ik heb namelijk een cremebonte man, die nog veel lichter is, maar als nadeel dat hij die kleur dominant vererft en ik probeer de witte albino mutatie eruit te kweken, vandaar dat ik die lichtgroene heb aangehouden. En ook omdat ik die kleursamenstelling erg mooi vindt. Het oog wil ook wat he.  ;D

Groeten Cinnemon

lineola

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: augustus 24, 2005, 23:14:10 pm »
hoi, mooie foto's zeg :thumbsup:

groetjes marjan

dylantjuh

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: augustus 24, 2005, 23:34:04 pm »
Wat een scheetjes!!!

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • Caique freak
« Reactie #37 Gepost op: september 02, 2005, 11:44:12 am »
hoi

het zijn mooitjes geworden ik hoop dat het ok zo gaat bij die van mij.
maar dat is afwachten.

gr kilian

Dilemmy

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: september 08, 2005, 12:09:23 pm »
Tja das inderdaad afwachten.
Ik wist in het begin ook niet wat het ging worden dus het is altijd spannend voor iedere kweker wat er voor kleuren eruit gaan komen.

Tevens effe update....

Het parkietje wat ik heb gehouden daar begint nu de neusdop van te verkleuren. Het ziet er naar uit dat het toch een popje is, maar het is nog niet helemaal verkleurd dus het blijft nog spannend of het inderdaad een popje is.

Groeten Cinnemon