Auteur Topic: Dierenwinkel aangegeven  (gelezen 14264 keer)

Cosch

• Gast
Re: Dierenwinkel aangegeven
« Reactie #15 Gepost op: juli 25, 2005, 09:55:25 am »
Ik kan over 3 a 4 weken het onderzoeksrapport aanvragen dus ik ben benieuwd. Ik ga zondags helpen bij een asiel van de dierenbescherming en ik vertelde dat ik die winkel had aangegeven. En toen zeiden ze al van mochten ze nu niks kunnen doen en bijv alleen die man waarschuwen dan kun je het beste ook bellen naar de vogelopvang in woudenberg/scherpenzeel. Zij gaan er dan ook achter aan! En hebben wat meer mensen en tijd om bijv met die eigenaar te praten!

Gr Corina

Tommy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 25, 2005, 11:37:34 am »
Wat triest zeg :'(

Ik weet een dierenwinkel waar een amazone zit...hij is van de eigenaar en gaat savonds mee naar huis (gelukkig?). Maar hij zit in een kooi waar de poep onder zn stok gewoon een vulkaan lijkt :o Echt zo'n hoge berg is het. Dit heb ik meerdere malen gezien, het is dus ook niet iets van 1 keer ofzo :(

Verder zit hij bij de andere vogels die er niet denderend goed uitzien. De valkparkieten hun hokjes zijn besmeurd met bloed, omdat die als gekken te keer zijn gegaan (in de nacht misschien?)

Nou ja, ik zou mijn gaai echt NOOIT tussen die andere vogels zetten, dat is 1 ding, maar verder...denken jullie dat dit "normaal" is? Of dat dit mag volgens de wet?

Ze lijken wel begaan met het dier, want ik heb er wel eens naar gevraagd en toen zeiden ze dat die nooit weg ging en ze naar Hooimeijer zouden gaan van wege 1 of ander  ??? Dat was een poos geleden en ik had eigenlijk verwacht dat ze na hun bezoek aan hooi wel anders zouden doen...maar nee dus :(

Ik weet dus niet wat ik met zoiets moet hoor. ???

Dilemmy

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 25, 2005, 20:46:48 pm »
Oh ja? Het is juist voor mensen DE reden om WEL te kopen. Ik heb een eigen aquaterra zaak gehad. Ik hoorde een klant zeggen: de baardagaampjes (hagedisje) zaten bij die en die winkel zo zielig, ik had ze bijna gekocht! Oh, vroeg ik, dus mijn agaampjes zitten niet zielig genoeg? Nee, antwoordde die, die van jou zitten goed.... :o.

Een dier zielig neerzetten, is een van de beste verkooptrucs hoor! Net niet zielig genoeg dat een dier wegkwijnt, maar net wel zielig genoeg dat iemand denkt: dat kan ik beter. Hoera voor de impulsaankoop :( :'( :'(

Ik wilde nog even hierop reageren. Er zijn helaas teveel mensen die impuls aankopen doen; wij hebben daar ook regelmatig mee te maken ( zo zijn mensen) maar ze gaan dan wel klagen bij een dierenwinkel waar ze weten dat de dieren daar goed zitten over die andere dierenwinkel waar ze het diertje hebben gekocht en die na een aantal weken is overleden. Wij adviseren ook altijd als mensen niet zeker weten of ze het diertje willen hebben om er eerst rustig over na te denken en dan terug te komen. Zo hebben wij wel gelijk klanten die terugkomen, omdat wij onze klanten adviseren. Dit kan niet altijd als het erg druk is en dat weet ik ook wel, maar onze klanten kopen juist bij ons omdat ze zo goed geholpen worden. En ik kan heel erg gepassioneerd over vogels praten en dat vinden mensen die een vogeltje hebben gekocht (elders of bij ons) altijd leuk, want zij komen terug omdat wij ze goed kunnen adviseren.
Maar ik vind persoonlijk dat je een diertje niet moet kopen uit medelijden, want dat zijn ook meestal de zieke dieren. Helaas blijven mensen dat toch doen en dat vind ik niet goed van dierenwinkels die hen dan toch zo'n dier verkopen, want als een klant niet tevreden is dan blijven ze ook weg. Wij hebben liever klanten die regelmatig bij ons terug komen en ons advies is gratis. En onze dieren zijn gezond en jong, maar wel zelfstandig.
groeten Cinnemon

nathalie

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: augustus 03, 2005, 13:00:43 pm »
Ik was vanochtend even met mijn kids naar europatuin in Almere en daar zat ook een grijze roodstaart in een kooi.
Hij had niet eens een harde stok om op te zitten alleen maar zo een soort zittouw.

Zijn kooi was ook erg vies en hij had 3 bakjes met van dat goedkope eigenmerk papegaaien eten met bijna alleen maar zonnepitjes.
Iets vers van fruit of groenten was niet in zijn kooi aanwezig.
Had medelijden met het beestje en ben even een half uurtje naast hem gaan zitten hij zit namelijk in de koffie shop.
Toen ik naast hem zat kwam hij zo dicht mogelijk naar mij toe, je kon duidelijk merken dat hij het kontakt wel prettig vondt.
Ga zeker wat vaker bij deze papegaai kijken. Volgens de meneer van de koffieshop kon ik hem beter niet aaien, heb het toch gedaan en hij was harstikke lief. :hart:

Nathalie

Cosch

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 03, 2005, 13:13:25 pm »
Zielig is dat he? Dat kan je dan nog lang dwars zitten. Tenminste bij mij wel!

Ik ga vrijdagavond weer naar Veenendaal. Ga er weer ff naar binnen lopen! Ben benieuwd of er ondertussen wat veranderd is!

Gr Corina

nathalie

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 03, 2005, 13:18:41 pm »
Nou ik zou bijna willen vragen of ik hem mee zou kunnen nemen.
Maar ik heb natuurlijk mijn handen al vol aan mijn witkuif 2 honden 3 katten die vorig jaar gedumpt waren en die er nog wel bij paste maar mijn huis is nu dus wel vol.
Maar misschien zijn er nog meer leden uit Almere die even zouden kunnen gaan kijken bij europatuin.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik van grijze roodstaarten helemaal geen verstand heb.
Maar ga zeker deze week nog een keertje langs voordat ik op vakantie ga.

Groetjes Nathalie

Haize

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 03, 2005, 13:51:54 pm »
Ja, ik wilde alleen ff kwijt dat ik t zelf ook verschrikkelijk vind dat dierenwinkels op een dergelijke bewuste manier zinspelen op de onderbuikgevoelens van mensen.

Ik bedoel hiermee dat ze proberen klanten de in de winkel aanwezige dieren zielig laten vinden en ze op deze manier hopen te slijten. Heb het zelf ook wel ns gezien en dan krijg je idd zelf ook onbedoeld de drang om zo'n dier te 'verlossen' uit zn/haar lijden en het dan zelf maar te kopen/verzorgen...misselijke verkooptruc!

>:(

Cosch

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: augustus 15, 2005, 09:26:43 am »
Afgelopen vrijdag ben ik wezen kijken. De amazone was weg.  :CENS
Heb de hele winkel doorgelopen maar hij stond ook niet ergens anders.
Of dat nu komt omdat de dierenbescherming is geweest of dat tie zelf al weg was gehaald weet ik niet!
Maar ik kan haast niet wachten totdat ik maandag mag bellen.

Gr Corina

Nanda

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: augustus 15, 2005, 20:58:32 pm »
Spannend hoor,
Ik ben heel benieuwd naar de reden waarom ie weg is.
hopelijk maakt ie het nu beter :thumbsup:

Haize

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 16, 2005, 13:09:51 pm »
hou je ons op de hoogte, Corina, als er nieuws is in deze trieste zaak? :thumbsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: augustus 16, 2005, 13:34:29 pm »
Ben ook heel benieuwd! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: augustus 16, 2005, 16:40:57 pm »
Ja, maandag kan ik pas hierover bellen, dus dan laat ik het gelijk weten!

Gr Corina

Cosch

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: augustus 22, 2005, 13:34:02 pm »
Nou ik heb gebeld.
Het blijkt nu dat die amazone in pension was bij de dierenwinkel en dat de eigenaar van de amazone geen geld over heeft voor een betere kooi. Het schijnt dat de dierenwinkel tegen die man heeft gezegd dat het zo niet kon. (als ik terug denk aan hoe de grijze roodstaart erbij zat, vind ik dat een beetje een sterk verhaal) Maar met andere woorden, ze konden helemaal niets doen.
Heb nu best wel een rot gevoel erover want de gedachte aan die amazone in die mini kooi en schommel is niet zo leuk!

Gr Corina

Tommy

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: augustus 22, 2005, 13:37:42 pm »
Jeetje dat is ook wat zeg :'(
De amazone is dus nu terug naar zn baas? (als het verhaal tenminste klopt)
Geen geld voor een andere kooi...tsja, 2e hands zou er toch altijd iets beters te vinden zijn voor weinig lijkt mij he? Maar ja, dat kun je niet echt bepalen voor een ander misschien? ???

Hopenlijk komt hij thuis heel veel uit zn kooi.

En je hebt je best gedaan Corina! Ik hoop dat je het uiteindelijk los kunt laten, al is dat best moeilijk ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 22, 2005, 13:42:25 pm »
Ja die is terug naar zijn baas in zijn eigen kleine kooitje!  :'(
Hij had geen geld over gehad voor een andere kooi! Dat is nog weer wat anders dan geen geld hebben.
Maaruh, het is even zo'n gevoel van onmacht! Omdat die eigenaar natuurlijk niet te achterhalen is en die dierenwinkel zal dat niet doorgeven aan de dierenbescherming. dus ja, eigenlijkalles voor niks.
Als enige hoop ik nog dat die dierenwinkel het tegen die eigenaar zegt, dat ze langs zijn geweest en dat tie daar wat van aantrekt.

Gr Corina