Auteur Topic: kweek voor onze roodruggen begonnen  (gelezen 8600 keer)

Esmeralda

• Gast
kweek voor onze roodruggen begonnen
« Gepost op: juli 22, 2005, 12:45:37 pm »
Hoi Allemaal

Ik heb net 2 eieren gevonden bij 1 van onze roodrug koppels. De pop zit constant op het nest en de man gaat haar steeds voeren. bij de catharinas zitten 2 koppels wel steeds op het nestkastje maar hebben nog geen eieren.

;) :thumbsup:

Groetjes
Esmeralda en Mieke

miekje

• Gast
Re: kweek voor onze roodruggen begonnen
« Reactie #1 Gepost op: juli 22, 2005, 12:49:45 pm »
Wat leuk!  :thumbsup:
Veel succes!  :-*

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #2 Gepost op: juli 22, 2005, 12:50:28 pm »
Perfect,  :thumbsup:

hier loopt de kweek nu ten einde. Heb nog 2 koppels op (bevruchte) eieren zitten en 3 koppels op jongen maar de rest van de kooien staat al leeg.

Bozzee

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 22, 2005, 17:35:01 pm »
Mooi dat het bij jullie begonnen is, de meesten zitten hier nu in de rui en het zit er dus ook al weer een poosje op. De laatste jongen zijn vorige week uitgevlogen, heb je ze ook binnen zitten?

Groeten Edwin.

Esmeralda

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2005, 22:54:17 pm »
De meeste vogels die wij hebben zijn nog jong op dit ene koppel roodruggen na dan maar we hebben ze lekker buiten op ons balkon zitten. De meeste vogels (valken en Catharinas zijn tussen 1 en 2 jaar oud en bijna allemaal nog geen enkele keer een nest gehad) behalve dit koppen roodruggen die zaten op eieren toen we ze kochten dus we hadden al een poosje de hoop dat ze opnieuw zouden beginnen en dat hebben ze gedaan.

Ik vond vanmorgen beide eieren dus als morgen een 3e erbij ligt is het 1e ei van dinsdag en anders van woensdag das even nu de vraag omdat we niet constant in de blokken kijken.
Ze wordt trouwens wel heel goed gevoed door de man en is met geen mogelijkheid van het nest af te krijgen dus dat is een gunstig teken.

ik hou jullie op de hoogte

Groetjes

Esmeralda en mieke

Esmeralda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 23, 2005, 22:52:16 pm »
yessssssssssssssssss

het 3e ei is vandaag door mam gevonden in het broedblok.

ik vind het echt spannend ik hield me vroeger nooit bezig met de vogels toen we een groot hok hadden maar nu ben ik gewoon steeds nieuwsgierig hoe het gaat.

woensdag ga ik trouwens nog 1 valkje ophalen bij marianne die had er nog enkele jonge zitten toen mijn witkop overleed en woensdag is het dan zover dan ga ik die ophalen en die vogel is wel bijzonder hoor het is een 3 kleurige hahahhaha
ik heb wel al een foto en zodra ik er meer heb zal ik ze laten zien.

groetjes
Esmeralda :thumbsup: ;)

Esmeralda

• Gast
Re: kweek voor onze roodruggen begonnen nu ook catharinas
« Reactie #6 Gepost op: juli 30, 2005, 20:35:33 pm »
Hoi Allemaal

Mijn Catharinas (licht zeegroenx donker zeegroen) hebben nu ook eieren ik heb vanmorgen de 2e gevonden het is nog van een jong popje want ze heeft een groene ring om dus het 1e nest voor deze dame

Onze roodruggen hebben inmiddels 4 eieren totaal en die komt met geen mogelijkheid meer van het blok. nog 1 weekje dan zouden de 1e eieren uit moeten gaan komen bij hun.

Groetjes
Esmeralda

Esmeralda

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2005, 21:19:00 pm »
Hoi Allemaal

er zijn bij het koppel roodruggen vandaag 3 eieren uitgekomen van de totaal 4 eieren die ze had gelegd.

We vonden het even vreemd dat ze alle drie dezelfde dag uitgekomen zijn maarja. IK zit nu zelf bij edwin in groningen maar mam zal morgen even een foto maken van de kleintjes in het blok.

Groetjes

Essie

Bozzee

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 11, 2005, 22:30:06 pm »
Dat ze allemaal tegelijk uit zijn gekomen, kan zijn dat ze pas bij het 3e ei is gaan broeden. Heeft zo zijn voordelen, niet veel verschil in grote van de jongen.

Groeten Edwin

Haize

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 18, 2005, 15:58:46 pm »
Hoi Allemaal

er zijn bij het koppel roodruggen vandaag 3 eieren uitgekomen van de totaal 4 eieren die ze had gelegd.

We vonden het even vreemd dat ze alle drie dezelfde dag uitgekomen zijn maarja. IK zit nu zelf bij edwin in groningen maar mam zal morgen even een foto maken van de kleintjes in het blok.

Groetjes

Essie

Hai Essie,

Is er nog nieuwe over de jonkies? Gaat het nog goed allemaal? En heb je al foto's? ;) :)

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • Caique freak
« Reactie #10 Gepost op: september 02, 2005, 11:54:29 am »
hoi

leuk jah.
hier bij mijn grasparkieten moethet eerste eitje 13 sep uitkomen.

Esmeralda

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 06, 2005, 16:11:44 pm »
ik heb inmiddels 4 kerngezonde roodrug jongen liggen waarvan de oudste nu 4 weken oud is 11-08-2005  en de 3 andere steeds 1 dag later. We hebben 1 man en 3 poppen en deze 3 poppen willen we gaan verkopen.

dus als er gegadigden zijn voor jonge roodruggen wildkleur kan men reageren.

bij de catharinaparkieten leven er 2 jonkies. gisteren is jammer genoeg het 3e jong overleden die was zo klein en iel vergeleken met de andere 2 die heeft het niet gehaald. de catharinas zijn 18 en 20 augustus geboren.
de ouders zijn een licht zeegroene en een kobalt.

groetjes
Esmeralda

steinbock

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 09, 2005, 21:17:37 pm »
hoi allemaal

Hier een update van mijn kweek met de roodruggen en de catharina's.
met de jonge roodruggen gaat het heel goed   :thumbsup: en van de catharina jongen heb ik er maar een meer in leven  ;D.
dit laatste jong voer ik nu met de hand bij en dat gaat goed tot nu toe.

groetjes en tot horens

Esmeralda

Esmeralda

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 09, 2005, 21:20:14 pm »
hoi allemaal

Hier een update van mijn kweek met de roodruggen en de catharina's.
met de jonge roodruggen gaat het heel goed   :thumbsup: en van de catharina jongen heb ik er maar een meer in leven  ;D.
dit laatste jong voer ik nu met de hand bij en dat gaat goed tot nu toe.
ik hoop echt dat dit jong het overleefd

groetjes en tot horens

Esmeralda