Auteur Topic: Prijs wit/geelkuifkaketoe  (gelezen 24237 keer)

Uxor

• Gast
Re: Prijs?
« Reactie #15 Gepost op: juli 29, 2005, 15:36:34 pm »
en kleine witkuif?

Wickingh

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 29, 2005, 15:41:22 pm »
en kleine witkuif?

Hai ,

als jij er een weet te vinden vind ik je een kanjer en ben ik bereid daar erg veel geld voor te betalen, want dan is het een nieuw ontdekte soort.

Je hebt wel kleinere soorten met een witte kuif, zoals de goffini ca 800,= voor een baby en de ducorps/salomon kaketoe ca.900,=

mvg Frank

ps wel moet je je afvragen of je zowiezo een witte kaketoe in een huiskamer moet houden

Tommy

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 29, 2005, 15:41:58 pm »
Bedoel je een ducorps? ???
En ben je nou van plan die kaketoe te kopen? Want dan zou ik eerst uitzoeken wat voor dier het is...leeftijd, tam of niet, import? etc etc...
 ;) Ik begrijp nu eerlijk gezegd niet helemaal het doel van dit topic ??? Behalve dat de kaketoe prijzen allemaal op een rij komen te staan ;D

Wickingh

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 29, 2005, 15:44:46 pm »
Baby rose 900,=
Baby Molukken kaketoe 3000,=
baby Palmkaketoe 15000,=  - 20000,=
baby Inca kaketoe 2500,=

Tommy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juli 29, 2005, 16:02:27 pm »
 ;D Oke!

Maarruhhh...Uxor? Kijk jij vraagt of dat normaal is, maar we weten niks van het dier ???
Dus dan weten wij toch ook niet of die prijs wel of niet redelijk is ;)

Wickingh schreef bv dat een kleine geelkuif baby ca 800 euro kost, maar er zijn er zat te vinden voor veeeel minder. Dat zijn dan geen babys, vaak import, geplukt of weet ik wat allemaal wel niet. Er is dus heel veel wat de prijs bepaald .

Ik ben wel heel benieuwd waarom je het vraagt en of jullie overwegen het dier te nemen. Dan moet je je eerst verdiepen in kaketoes en de soorten en je dan afvragen of jij het geld er voor over hebt en of jij voor deze (of andere kaketoes) gaat, met alles wat erbij komt. En krijg je garantie/ dus mag je hem laten testen? nou ja...ik kan wel doorgaan met de dingen die een rol spelen, maar ik kan voor jou nooit beslissen wat jij wel of niet aankunt en wilt en welke risicos je wilt nemen, maar volgens mij is niet alleen de prijs van belang. En de prijs...of die normaal is of niet, dat kunnen we niet eens bepalen ,omdat we niks van het dier weten...niet eens de soort ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juli 29, 2005, 16:10:35 pm »
Hai,

je hebt volkomen gelijk, ik wil nog verder gaan voor iemand die geen verstand van gaaien heeft vind ik geen enkele witte kaketoe een aanrader om aan te schaffen.
9 van de 10 keer komt hier alleen maar ellende van,

mvg Frank

Wickingh

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juli 29, 2005, 16:12:06 pm »
Baby naaktoog kaketoe ca 1500,=
Baby langsnavelkaketoe ca 1800,=
Baby zwarte roodstaart kaketoe 12000,=

nathalie

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juli 29, 2005, 16:39:21 pm »
Hai,

je hebt volkomen gelijk, ik wil nog verder gaan voor iemand die geen verstand van gaaien heeft vind ik geen enkele witte kaketoe een aanrader om aan te schaffen.
9 van de 10 keer komt hier alleen maar ellende van,

mvg Frank

Hoi Frank

Jeetje wat ben jij negatief over de witkuif kaketoe.
Ik vindt dat je helemaal geen enkele soort papegaai moet aanschaffen als je er helemaal geen verstand van heb.
Maar het is net als bij mensen het ligt ook een beetje aan het karakter van het beestje of het prettig in de omgang is.
Ik weet ook wel dat mijn witkuif pas 4 jaar oud is en jij heb al eens gezegd dat na 6 jaar het wel zou veranderen maar tot nu toe kan ik alles met Woody en hoop dat het zo mag blijven.

Groetjes Nathalie :-[

Uxor

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juli 29, 2005, 16:42:16 pm »
Ik was gewoon papegaai soorten naa aan het gaan en ik vroeg me af wat een kaketoe kost,
een kaketoe omdat het mijn moeders droom is om een kleinde witkuif te krijgen, (in iedergeval een witte kaketoe van klein formaat, dus niet zo groot als een grote geelkuif:P)
Maar ik denk dat ik toch voor een grijze roodstaart ga :P

Tommy

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juli 29, 2005, 16:58:37 pm »
Nathalie...ik geloof er niets van dat Wickingh het verkeerd bedoeld. Maar je kunt inderdaad nog niet echt iets zeggen als je kaketoe zo jong is he?
Ik ken ook iemand die nu na jaren met haar kaketoe echt WEL de problemen tegenkomt en hoewel ze gek op het dier is, alles voor het dier over heeft en zich aan strakke regels houdt (hooimeijer en al erg lang!), had ze nu, achteraf, nooit weer die keuze gemaakt ;) Niet voor niks zijn op internet de wereld aan horror verhalen te vinden over oudere kaketoes :'( Ik hoop heel erg dat je juist NU de regels zo weet te maken dat hij over een paar jaar ook nog leuk is en zn leven zelf leuk vindt ;) Hooimeijer is voor mij niet heilig...maar hij raadt niet voor niks de meeste kaketoes af als huisdier :( En dat knuffelige? Dat veroorzaakt juist vaak problemen als ze ouder zijn.

Dromen kunnen soms beter dromen blijven Uxor ;) En zou je moeder nog steeds die droom hebben als ze er genoeg van weet? Jouw moeder droomt  waarschijnlijk van de ideale kaketoe zonder problemen, een prachtige leuke vermakelijke knuffel, die er is wanneer ze wil en niet vervelend doet of schreeuwt of plukt als ie zn zin niet meer krijgt of onzeker wordt...maar of die ook bestaan? ???

Wickingh

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juli 29, 2005, 17:05:31 pm »
Hai Nathalie,

ik ben niet speciaal negatief over de witkuif kaketoe,[ poppen van deze vogel kunnen best redelijke vogels blijven ] ik waarschuw alleen maar dat er veel betere alternatieven zijn.Ik beweer niet dat een"" heel goed "" opgevoede witkuif , niet prettig blijft, alleen zullen er maar weinig leken zijn die van het begin af aan hun vogel echt goed opvoeden.
De witkuif kaketoe wordt meestal als enige in het blok , niet gecorrigeerd door broertjes en zusjes en zijn daarom vanaf het 1ste begin al tamelijk eigenzinnige dieren, dit zal bij het volwassen worden helaas meestal alleen maar toenemen.
Alleen de diverse soorten witte kaketoe's kunnen in de broedtijd elkaar daadwerkelijk afmaken , ook dit geeft weer wat voor een karakter witte kaketoe's van nature hebben.
Maar ik zal zoals gewoonlijk wel uit mijn nek kletsen , wat weet ik nu over papegaaien in het algemeen en kaketoe's in het bijzonder  ??? ,

mvg Frank

Tommy

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juli 29, 2005, 17:07:18 pm »
Raar genoeg staat dat ook in al mijn boeken...zowel de oude als de nieuwe :CENS  ;)

"Leuke huiskamer vogel...tot zo'n 5/6 jaar"

Wickingh

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juli 29, 2005, 17:11:16 pm »
Hoi Frank

Jeetje wat ben jij negatief over de witkuif kaketoe.
Ik vindt dat je helemaal geen enkele soort papegaai moet aanschaffen als je er helemaal geen verstand van heb.
Maar het is net als bij mensen het ligt ook een beetje aan het karakter van het beestje of het prettig in de omgang is.
Ik weet ook wel dat mijn witkuif pas 4 jaar oud is en jij heb al eens gezegd dat na 6 jaar het wel zou veranderen maar tot nu toe kan ik alles met Woody en hoop dat het zo mag blijven.

Groetjes Nathalie :-[

Hai Nathalie,

als ik gezegd heb dat dat wel gaat veranderen, dan bedoelde ik te zeggen dat de kans groot is dat dat gaat veranderen.
Ik hoop dat niet voor je , en gun jou en je vogel oprecht een heel lang en gelukkig leven samen.
Maar ik kan niet zomaar gaan vertellen dat iedereen net zo goed een witkuif kan aanschaffen als een grijze roodstaart,

mvg Frank

nathalie

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juli 29, 2005, 17:15:25 pm »
Hoi Frank

Nou het was niet echt als negatief kommentaar bedoeld hoor.
Ik stel jullie kommentaar altijd erg op prijs anders kan ik beter alleen lezen en geen antwoorden geven.

En Tommy

Je maakt me wel een beetje bang door te zeggen leuke huiskamer vogel tot een jaar of 5 a 6.
Maar zoals ik al eerder zei jullie kommentaar wordt wel op prijs gesteld.

Nathalie
Hai Nathalie,

als ik gezegd heb dat dat wel gaat veranderen, dan bedoelde ik te zeggen dat de kans groot is dat dat gaat veranderen.
Ik hoop dat niet voor je , en gun jou en je vogel oprecht een heel lang en gelukkig leven samen.
Maar ik kan niet zomaar gaan vertellen dat iedereen net zo goed een witkuif kan aanschaffen als een grijze roodstaart,

mvg Frank

Hoi Frank

Ik snap je goede bedoelingen helemaal.
Sorry als ik negatief overgekomen ben.
Groetjes Nathalie

Wickingh

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juli 29, 2005, 17:19:44 pm »
Hai Nathalie,

geeft niets en ik begrijp best dat jij erg gek met je vogel bent, en vooral zo houden.
Het mooie van een vrije maatschappij is dat iedereen een eigen mening mag en kan hebben , dus jij ook.
Sorry dan ook voor de wat korzellige opmerking van hierboven,

mvg Frank