Auteur Topic: kanarietje van 2 a 3 dagen dood in nest  (gelezen 8397 keer)

jeroen

• Gast
kanarietje van 2 a 3 dagen dood in nest
« Gepost op: juli 31, 2005, 12:51:42 pm »
hallo

gister trof ik een uitgedroogd kanarietje van 2 a 3 dagen oud in het nestje.
hij of zij heeft dus niet genoeg voeding binnen gekregen. het jong was de enige uit het nest dat uitgekomen was, maar de kanrie bleef doorbroeden. daardoor bestede het popje mischien te weinig tijd aan de jongen of blijft de kanarie altijd op het nestje zitten, ookal is alles uitgekomen????
betekend dit dat het popje bij geen van alle nestjes goed te eten gaat geven??
want dan moet ik zelf gaan bijvoeden

gr. jeroen

jeroen

• Gast
Re: kanarietje van 2 a 3 dagen dood in nest
« Reactie #1 Gepost op: juli 31, 2005, 12:54:24 pm »
bij mijn andere nestje gaat het ook niet fantastisch, de jongen horen over een week uit te vliegen maar ze hebben nog geen enkele veer en hun ogen zijn ook nog niet helemaal open :CENS
wat moeten we daar aan doen, of hoort dat zo??

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2005, 15:55:22 pm »
Ik zie dat je nog helemaal geen antwoord gekregen hebt Jeroen.. Ik zou het echt niet weten, dus maar hopen dat er eimand dit lleest ide het wel weet allemaal. Waren het jonge kanaries misschien, die nog niet veel ervaring hebben? ???

claudia

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2005, 21:41:24 pm »
ik heb tot heden 3 kanarie's op een nest gehad.
- De ene vogel heeft 3 eieren gehad

mario34

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2005, 22:43:27 pm »
Hoi jeroen
bij het eerste nestje zou het kunnen dat het popje nog niet genoeg ervaring heeft en nog te jong het is wel normaal hoor dat het popje bij de eerste levensdagen van de jongen op het nestje blijft zitten papa komt dan normaal aangevlogen met voedsel maar bij het 2de nestje is  het is niet normaal dat je jonge vogeltjes nog geen veren maar bedoel je dat ze nog compleet geen veren hebben hoe oud zijn deze vogels.
hoe zien ze eruit zijn ze nat de ontlasting van de jongen ligt die op de rand van het nest of is heel hun nest besmeurd is hun kropje goed gevuld
bekijk dit ff

groetjes

jeroen

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2005, 10:32:13 am »
Hoi jeroen
bij het eerste nestje zou het kunnen dat het popje nog niet genoeg ervaring heeft en nog te jong het is wel normaal hoor dat het popje bij de eerste levensdagen van de jongen op het nestje blijft zitten papa komt dan normaal aangevlogen met voedsel maar bij het 2de nestje is het is niet normaal dat je jonge vogeltjes nog geen veren maar bedoel je dat ze nog compleet geen veren hebben hoe oud zijn deze vogels.
hoe zien ze eruit zijn ze nat de ontlasting van de jongen ligt die op de rand van het nest of is heel hun nest besmeurd is hun kropje goed gevuld
bekijk dit ff

groetjes

hallo

ze zijn nu negen dagen oud ze hebben alleen witte pluisjes en hun ogen zijn nog niet compleet open.
maar er beginnen nu wel kleine pennen uit de ''armpjes'' te komen. de jongen zijn droog. wijnig ontlasting en niet aan de rand. hoe zie je of het kropje is gevuld?? heeft dat iets met die gele dikke ader te maken??

gr. jeroen

jeroen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 04, 2005, 12:00:37 pm »
hallo

het gaat niet zo lekker met de jongen gister is er een dood gegaan. >:( >:( >:(
maar die andere krijgt nu misschien wel meer aandacht.

gr. jeroen

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: augustus 04, 2005, 13:57:40 pm »
Laten we hopen dat het verder goed gaat! ;)

Haize

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 04, 2005, 14:23:57 pm »
Jeroen,

Ik heb dezelfde ervaring gehad met mn Mozambiquesijsjes vorig jaar...er kwamen ook jongen, maar deze hebben hun eerste dagen ook niet overleefd. :(

Ook dit was het eerste nestje van deze vogels. Moet er wel bij zeggen dat er net nadat de eitjes waren uitgekomen de loodgieter in juist die kamer waar ze in de binnenvoliere zaten de afvoer kwam repareren...dus verstoring kan ook de oorzaak van die jammerlijke mislukking zijn geweest... :'(

Maar ik wens je iig veel sterkte...hoop dat je vogels er in slagen min. 1 jong groot tebrengen, anders is het helemaal treurig...

Met vr gr

Haize

mario34

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 04, 2005, 22:45:58 pm »
Jeroen

die dikke gele ader dat is de krop en je zegt dat ie geel ziet dus dat is wel goed dit wil zeggen dat er wel voedsel inzit en dat de ouders wel voeren
ik vind het wel erg om horen dat er ene gestorven is
je zegt dat za 9 dagen oud waren dus is het wel normaal dat ze nog niet gepluimd zijn normaal zouden ze nu pluimen

senna

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2005, 09:52:48 am »
Ben het geheel met Mario eens,

9 dagen, dan vliegen ze echt nog niet uit. Een sommige krijgen wat later veren. Ik zou het lekker op zijn beloop laten en de ouders het werk laten doen. Tussen zeg maar het snaveltje en het borstbeentje zit een zakje. Dat noem je de krop. Deze kan net als een ballonnetje gevuld worden met eten. Hoe meer eten hij krijgt hoe meer spanning er op het balonnetje komt. Bij jonkies in het nest wordt de krop meestal niet helemaal gevuld omdat ze steeds eten krijgen. Als ze geen eten krijgen dan is de krop leeg en dan zie je geen zakje met eten zitten. Dit kan je ook voelen als je twijfeld. Maar als het jonge dieren zijn en zelf nog niet goed weten hoe het moet, dan kun je ze beter met rust laten. Door storingen kunnen ze hun kindjes niet meer eten geven met alle gevolgen van dien.

ik vind het jammer dat die ene overleden is,

gr corina

jeroen

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2005, 15:18:17 pm »
hallo

tot nu toe gaat het goed met de laatst overgeblevene.
ik hoop dat dat  zo blijft ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor de reacties.

gr. jeroen

jeroen

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 06, 2005, 18:07:17 pm »
hallo :(

geen goed nieuws de laatste is ook dood. lekker maar niet heus. >:( >:( >:( >:(

gr. jeroen

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: augustus 06, 2005, 18:18:06 pm »
Zonde joh! Volgende keer beter zullen we maar hopen! ;)

Nanda

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 06, 2005, 18:56:48 pm »
wat sneu voor je, maar net wat Loes zegt, volgende keer beter! ;)