Auteur Topic: kelly`s kweek  (gelezen 7070 keer)

kellyjeroen

• Gast
kelly`s kweek
« Gepost op: augustus 15, 2005, 22:27:06 pm »
zonder dat ik van plan was om te gaan kweken gebeurd het nu vanzelf maar ik vind het heel leuk en spannend ik ben continu aan het hopen op de volgende eitjes alleen ik heb een klein probleem ik had nog geen broedhokken opgehangen want ik ga toch zelf een voillere bouwen maar nu hebben mijn grasjes eitjes gelegd maar die zijn naar de bodem gevallen en nu heb ik ze zolang in een bakje gelegd met zo`n wit spul is dat denken jullie goed want ik kan morgen pas een broedkast halen en maakthet niet uit als ik de eieren verleg gaatze dan evengoed broeden want tot nu toe doet ze het niet wie kan mij helpen

gr kelly
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2005, 09:51:18 am door kellyjeroen »

Bozzee

• Gast
Re: EITJES VAN GRASJES
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2005, 00:15:52 am »
Het ligt eraan, als het bij 1 ei blijft zal ze er waarschijnlijk niet op gaan broeden. Normaal gesproken broeden ze ook pas na het 2e of 3e ei. Als je geluk hebt accepteert ze het broedblok en zal ze de overige eieren ook hier in leggen. Ik denk dat het er ook een beetje mee te maken heeft of ze hier ervaren in is of als het nog een jonge pop is.

Hier maak het nu mee dat mijn valken, in eerste instantie een ei zo heeft laten vallen. Het is toen bij 1 ei gebleven, nu een paar weken later nadat ik de blokken reeds weer verwijdert had. Had ze 2 eieren gelegd, op de bodem van het binnenhok, waar ze dus wel op zat te broeden. Ik heb dus deze eieren overgelegd in een broedblok maar ik heb de voorkant open gelaten zodat ze de eieren kon zien liggen, en het broedblok op de plaats neergezet waar de eieren gelegd waren. Met als resultaat, dat ze nu zit te broeden op 4 eieren. :thumbsup:
Veel succes, je bent dus nergens verzekerd van je moet een beetje geluk hebben.

Groeten Edwin.

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2005, 10:11:03 am »
tot nu toe vanaf gister avond ligt er 1 ei dus het kan dat ze over een tijdje er meer legt volgensmij heeft ze er ook nog niet opgezeten maakt dat dan niet uit

gr kelly

Bozzee

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 16, 2005, 16:54:12 pm »
Nee, voor de eerste paar dagen kan dit geen kwaad. Als er meerdere eieren komen, zal ze daar waarschijnlijk wel op gaan broeden.

Groeten Edwin

kellyjeroen

• Gast
Re: kelly`s kweek
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2005, 09:54:39 am »
ik heb inmiddels wel broedhokken staan en het ei verplaats ik heb het broedhok wel op de zelfde plaats gezetis dit de juiste beslissing of maakt dat niet zo veel uit maar na 2 dagen is er nog niet op gebroed geworden en nog geen volgende ei kan zoiets lang duren of denken jullie dat het hierbij blijft ze heeft wel een opgezette kont

gr kelly

Kimz

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 17, 2005, 13:35:39 pm »
Hey, leuk joh, krijgen je vogels zelf jonkies ;) . Allemaal Bandits :)
Ze leggen de eitjes om de dag. Soms duurt het een dagje langer maar als het te lang duurt moet je opletten, misschien heeft ze wel legnood.
Het kan ook dat ze niet door heeft dat het een broedblok is waar haar eitje inligt, bij een onervaren pop komt het wel eens voor dat ze dan niet gaat broeden. Ik zet haar dan gewoon in het nestkastje om haar eraan te laten wennen. Succes ;)
Groetjes,Kim.

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 17, 2005, 13:51:38 pm »
oja dat is een slim iets maar dan wel in de voillerelaten staan of niet

Kimz

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 17, 2005, 13:56:26 pm »
Ja, ze kan gewoon in de voliere blijven, ik zet ze binnen omdat ik anders niet kan slapen en midden in de nacht nog buiten ga kijken of alles echt wel goed is :-[ Ook met de kat van de buren, die heeft de vorige moedervogel opgegeten, sindsdien heb ik ze liever bij me in de buurt. ;)
Groetjes,Kim.

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 17, 2005, 14:08:46 pm »
ja dat zou ik dan ook niet meer doen 2 heb 2 delen tuin en daar waar de vogels zitten is afgewerkt met gaas en daar staan voilleeres in dat stuk is 3 bij 7 bij 2.5 hoog
gr kelly

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 17, 2005, 14:09:35 pm »
ik heb 2 voillere`s te koop weet iemand wie er een kan gebruiken
gr kelly

Haize

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 17, 2005, 16:06:45 pm »
ik heb 2 voillere`s te koop weet iemand wie er een kan gebruiken
gr kelly

denk dat je deze oproep beter elders op dit forum kunt plaatsen (aangeboden oid), met iets meer info (maten, materiaal, etc)  ;) :thumbsup:

heb zelf overigens geen interesse wegens ruimtegebrek. :-[

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 17, 2005, 16:48:35 pm »
hij staat al onder aangeboden

Haize

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 18, 2005, 12:04:36 pm »
OK, succes dan met de verkoop! :thumbsup: ;)

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 19, 2005, 12:56:04 pm »
onze bubbels is een fantieke eter ze eet van de lepel maar ze at nu 7 lepels en vanmorgen ook al 4 lepels

gr kelly

Kimz

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 19, 2005, 15:43:59 pm »
Hihi wat een vreetzakje he :) Hijs zo lief :hart: