Auteur Topic: 4 jongen van roodruggen en 2 bij de Catharina parkieten  (gelezen 5706 keer)

Esmeralda

• Gast
4 jongen van roodruggen en 2 bij de Catharina parkieten
« Gepost op: augustus 23, 2005, 11:48:56 am »
Hoi Allemaal

Het is eindelijke zover wij hebben onze eerste nesten liggen

Er zijn 4 jongen bij 1 van ons roodrug koppel Wildkleur

En bij een koppel zeegroen/kobalt liggen nu al 2 levende jongen en nog 2 eieren die uit kunnen komen.

Foto van deze kleintjes volgen spoedig

Groetjes

Esmeralda

Dilemmy

• Gast
Re: 4 jongen van roodruggen en 2 bij de Catharina parkieten
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2005, 12:26:53 pm »
Gefeliciteerd  :-*

Groeten Cinnemon

jaantje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2005, 12:28:33 pm »
Wat leuk voor jullie :thumbsup:
Hartelijk gefeliciteerd  :-*

Haize

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2005, 13:13:49 pm »
van harte gefeliciteerd  :-* en we wachten met spanning meer foto's af  ;)

Tot wanneer loopt het broedseizoen van Catharina's eigenlijk? ???

Esmeralda

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2005, 13:18:29 pm »
Er is geloof ik niet een specifieke periode dat de vogels broeden het verschilt per vogel maar de onze zijn nog vrij jong op de roodruggen na die zijn al 2 jaar oud dus het was nu het eerste nest bij onze catharinas en dan gaat het niet zo snel allemaal maar wij geven deze 2 koppels nu eerst een hele poos rust om bij te komen dus voorlopig krijgen deze 2 zodra de jonkies oud genoeg zijn even geen nestkast meer om te voorkomen dat ze teveel ineens gaan doen en wij doen dit voor onze lol dus of er nu 1 nest of 4 zijn maakt ons niet uit we hebben de vogels voor het plezier en als ze willen broeden krijgen ze een kans maar we dwingen ze niet door bepaald voer te geven.

Zodra de catharinas iets ouder zijn zal ik ze fotograveren maar nu kan ik dat niet doen want ze zijn nog zo klein en dan durf ik ze niet uit het blok te halen uit angst dat moeders er dan niet meer voor zorgt maar de roodrug jongen halen we er wel af en toe uit om te laten wennen aan het vastgehouden worden.

Groetjes

Esmeralda

Haize

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2005, 13:37:59 pm »
OK,

ik ben vooral geinteresseerd om te weten in welke periode Catharina's in het wild hun broedperiode hebben en in hoeverre dit overeenkomt met onze 'gecultiveerde' Catharina's. Lijkt me wel interessant om te vergelijken! ;) :)

Dilemmy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 23, 2005, 16:48:22 pm »
De Catharina's in het wild broeden van november tot januari februari. tenminste dat heb ik uit het boekje over Catharina's dan he. Maar bij ons kunnen ze het hele jaar door broeden, maar ik ben er al achter dat Catharina's die hun eerste nest nog moeten krijgen erg lang duurt voordat iets gaan doen en dan is het ook nog maar afwachten of het gelukt is ja of nee. Tenminste dat is mijn ervaring.

Groeten Cinnemon

Esmeralda

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 23, 2005, 22:41:36 pm »
even een update

er is vanavond een 3e jong bij de catharinas geboren. Ik zal als mamma morgen even van het blok af is proberen snel een foto van de kleintjes te maken want als je probeert te kijken als ze in het blok zit gaat ze zich heel beschermend over de kleintjes heen buigen en dik maken en dan gaat ze als een gek blazen naar je hand ze wijkt geen cm bij de kleintjes vandaan.maar heel soms is ze even van het blok af om te eten en dan zit pappa bij de jongen en die gaat heel makkelijk weg bij het blok dus wie weet lukt het dan want ik wil niets forceren of problemen veroorzaken dat ik haar wegjaag voor een foto en ze de kleintjes dan ineens niet meer wil voeden ofzo

Groetjes en tot horens

Esmeralda

Dilemmy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 23, 2005, 23:38:26 pm »
Ik ben benieuwd hoor.

Groeten Cinnemon

Haize

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 24, 2005, 12:59:01 pm »
even een update

er is vanavond een 3e jong bij de catharinas geboren. Ik zal als mamma morgen even van het blok af is proberen snel een foto van de kleintjes te maken want als je probeert te kijken als ze in het blok zit gaat ze zich heel beschermend over de kleintjes heen buigen en dik maken en dan gaat ze als een gek blazen naar je hand ze wijkt geen cm bij de kleintjes vandaan.maar heel soms is ze even van het blok af om te eten en dan zit pappa bij de jongen en die gaat heel makkelijk weg bij het blok dus wie weet lukt het dan want ik wil niets forceren of problemen veroorzaken dat ik haar wegjaag voor een foto en ze de kleintjes dan ineens niet meer wil voeden ofzo

Groetjes en tot horens

Esmeralda

Anders wacht je toch ff met het maken van foto's? Daar is meer bij gebaat, lijkt me! ;) :thumbsup:

lineola

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 24, 2005, 23:11:18 pm »
 :-* gefeliciteerd

groetjes marjan