Auteur Topic: Terug blik  (gelezen 3842 keer)

Ingmar

• Gast
Terug blik
« Gepost op: september 12, 2005, 14:03:29 pm »
Hoe was jouw kweek seizoen in 2005. was je tevreden, viel het wel mee of juist erg tegen.

Voor mezelf kan ik alleen maar zeggen dat het erg tegen viel. Aanvankelijk ging het geod, maar na de ellende met de voeding waarbij bijna alle vogels het leven lieten, kan ik alleen maar vooruit kijken naar 2006..

Kan ook al haast niet wachten om met de kweek weer te beginnen, maar zal toch echt nog even geduld moeten hebben tot einde november. dan gaan alle nestkasten weer in de kweek kooien en hopen we op een goed seizoen.

fujimo

• Gast
Re: Terug blik
« Reactie #1 Gepost op: september 12, 2005, 14:36:16 pm »
Ik mag helemaal niet klagen, beter dan vorig jaar zelfs :thumbsup:

Dit zijn de jonge vogels die ik dit jaar gekweekt heb

5   Catharina lutino
22 Catharina groen
7   Catharina donkerzeegroen
4   Catharina zeegroen
4   Catharina olijfzeegroen

8   Kakarikie

11 kanaries
1  pennanten
2  halsbanden geel
2  halsbanden groen
4  bourks wk

Bozzee

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 12, 2005, 20:30:59 pm »
Ik ben ook aardig tevreden, geen reden tot klagen.

Met 2 koppels personata's heb ik 16 jongen gekweekt. In de kleuren blauw, groen en pastel.
Bij de bourken ook 2 jongen. Wildkleur en Opaline.

Ook een hele vooruitgang in vergelijking met vorig jaar.  ;)

Groeten Edwin.

Edjuh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 19, 2005, 19:24:06 pm »
Ben niet tevreden en ook niet ontevreden.

Koningspop kapot gegaan, onerwachts maaar eigenlijk ook weer iets wat te verwachten was(25 eitjes in 2 jaar)

Pennanten deden binnen niets, naar buiten gegooid wel eitjes maar niet bevrucht.

Doelstelling was niet om te kweken maar als ze het doen prima, mooi meegenomen.

Groetjes Edjuh

lineola

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 22, 2005, 16:03:11 pm »
heb geen goed kweekjaar gehad,  :'(

van de 2 koppels (caharina's) hebben we wel eieren gehad, maar niet uitgekomen, er zijn 2 jongen geboren, beide helaas overleden, hopelijk ligt het aan het feit dat ze allemaal voor het eerst een nestje hadden, we hebben nu 1 koppel op 6 eieren zitten,  (moet nog 2 weken afwachten wat dat gaat worden.)
de andere cath's mogen pas in januari anders zijn ze nog te jong om mee te kweken, dus hopelijk volgend jaar een beter seizoen

groetjes marjan

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #5 Gepost op: september 22, 2005, 20:02:14 pm »
Ik heb dit jaar niet kunnen kweken ivm verhuizing begin dit jaar,laat de vogels nu lekker rustig in de buiten voliere zitten en de bedoeling is om in 2006 weer te gaan kweken! :thumbsup: