Auteur Topic: Dagboek van Pinkey, Puck, Mickey en Casper  (gelezen 6615 keer)

Dorian

• Gast
Dagboek van Pinkey, Puck, Mickey en Casper
« Gepost op: juli 25, 2006, 12:06:22 pm »
Hallo, ik ben Pinkey de kaketoe

Ik ben geboren op 27 maart 2006.

Vandaag ben ik dus 17 weekjes oud.

Eigenlijk was ik verkocht aan mensen, maar die mensen wilden toch een koppeltje.

Mijn broertje en zusje zijn ondertussen wel al bij nieuwe papa's en mama's gaan wonen, maar ik ben gebleven.

Eigenlijk vond ik dat niet zo erg. Mijn vogelpapa en vogelmama wonen buiten en die kan ik door het raam zien.

Mijn buren zijn twee Grijsjes die al samenwonen en daarnaast nog een Grijsje. Die heet Pipo en

tjonge jonge jonge... wat kan die kletsen zeg.

En ook mijn andere mama, mijn mensenmama, is heel lief voor me. Ze is veel op de compjoeter aan het werk en dan kan ik gezellig meekijken.

Ze kletst ook onwijs veel dus dat is nogal eens druk, met Pipo en mijn mama.

Gisteren waren er ineens andere mensen die bij mij kwamen kijken.

Die mevrouw wilde heel veel knuffelen. Dat vond ik wel lekker. En die meneer was wel errug groot, maar hij was

ook heel lief tegen me.

Ze wisten wel dat ik Pinkey heet, maar ik heb niet gehoord hoe zij heetten.

Volgens mij ga ik daar wonen, maar ik weet nog niet wanneer.

Dan moeten we dus wel maar eens beginnen met ons goed voorstellen.

Ik vind het heel spannend om te gaan verhuizen. Gelukkig vonden die mensen het ook heel spannend en dat maakt het misschien wat makkelijker.

Ik zal snel laten weten hoe het allemaal gaat en proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden.

Pinkey
[/color][/size][/font][/b]

~oorspronkelijke bericht van 21-7-2006~
[/b][/glow]

[edit]Reacties kunnen hier geplaatst worden[/edit]

Edit Loes: Titel aangepast ivm de komst van Casper
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2007, 10:09:49 am door Loes »

Dorian

• Gast
Re: Dagboek van Pinkey
« Reactie #1 Gepost op: juli 25, 2006, 12:33:22 pm »
Hallo Allemaal,

Wij zijn Dorian en Menno en de nieuwe huisgenoten van Pinkey, althans, Pinkey wordt ons nieuwe huisgenootje.

Op 2 oktober 2004 zijn wij bij elkaar terecht gekomen omdat het bed waar Dorian moest slapen,

niet meer beslaapbaar was om redenen die we jullie besparen zullen. Midden in de nacht had Dorian toch een bed nodig.

In april 2005 zijn we samen gaan wonen, omdat Dorian van Limburg naar Delft ging verhuizen en Menno daar toevallig een huis had (*toeval he?*).

Menno is op dit moment bezig een eigen bedrijf op te starten.

Dorian werkt in het Voortgezet Speciaal Onderwijs met leerlingen met een psychische stoornis.

Pinkey komt morgen bij ons wonen, maar we hebben al andere dieren.

Dit zijn onze Vissies. Daar hebben we er nog meer van, maar die staan niet allemaal op de foto.

En dan hebben we verder nog Kyra en Joey:

Dit zijn de paardjes van Dorian.

Joey (zeg: Djoe-ie) Rosso, die grote rooie, is inmiddels al 11 jaartjes in haar leven. Hij is 15 jaar oud.

Kyra, dat kleine dikkertje, woont pas een paar maandjes bij Joey. Zij is 10 jaar.

De twee zijn echte maatjes.

Zo, dit was even een beetje info over ons.

Vragen: stuur me maar even een pm, of start ergens een topic... HAHA

~oorspronkelijke bericht van 18-7-2006~
[/b][/glow]
« Laatst bewerkt op: juli 25, 2006, 12:47:53 pm door Dorian »

Dorian

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 25, 2006, 12:54:43 pm »
Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik al aan de tweede dag in het nieuwe huis begonnen.

Woensdagavond ging ik in kooitje. Dat was wel spannend hoor. Ik ben maar iets gaan doen wat al heel bekend voor me was: eten!
Na een tijdje ging ik met die mensen, Dorian en Menno heten ze trouwens, mee in de auto.
Dorian ging rijden en ik vond het super. Eerst viel ik een paar keer als er een hobbel kwam. Maar blijkbaar lag dat toch aan mezelf, want Menno en Dorian reageerde daar niet op en toen ben ik me maar goed vast gaan houden, want zij konden ook goed zitten blijven.
Menno ging af en toe tegen me kletsen en dat vond ik heel gezellig. Ik zei ook iets terug, maar ze snapten me helemaal niet.
Ze vonden het alleen heel lief klinken. Domme mensen ook.
Omdat ze niet snapten wat ik zei (ik wilde ze zeggen hoe leuk het was) ben ik maar heel hard met mijn hoofdje op en neer gaan wiegen en gekke geluiden gaan maken. Toen snapten ze het wel.

Thuis viel ik meteen in slaap.

Gisteren ben ik uit mijn kooi geweest. Dat vond ik heel spannend. Raar hoor, zo'n ander huis.
Mijn speelgoed is wel leuk denk ik, maar ik ben nog voorzichtig, want misschien valt het wel aan.
Ik heb wel heel goed gegeten. En ook mijn water lekker vies gemaakt. Dan kook ik soep voor mezelf.
Ik was alleen zo enthousiast, dat ik er veel teveel in gooide en toen was het niet meer lekker. Toen ben ik er ook nog ingevallen.
Nou, die soep heb ik geen hap meer van gegeten.

Vannacht heb ik lekker geslapen.
Pas vanmorgen om half 9 heb ik voor het eerst geroepen naar Dorian en Menno. Ik dacht dat ze wel een beetje uit moesten slapen.
Nou, dat was ook nodig. Ze sliepen er denk ik gewoon doorheen want er kwam echt niemand kijken bij me.
Toen ben ik ook nog maar even gaan slapen.
Om half 10 kwam Dorian de kamer in en toen werd ik wakker.

Dat was heel gezellig. We hebben samen gespeeld op de grond.
Vooral het speelgoed wat Dorian had, vond ik echt heel erg leuk. Daarvan wist ik tenminste zeker dat het veilig was, want anders zou Dorian het ook niet durven gebruiken.

Later zag ik dat dat speelgoed net zoiets was als wat Thiely, de mevrouw waar ik hiervoor woonde, ook gebruikte.
Als je dan op een knopje duwt dan stopt ie een plaatje erin. En daar sta ik dan op.

Kijk maar:

Hier ben ik nog wat bang voor mijn eigen speelgoed...

Maar dat speelgoed waar Dorian mee speelt is wel heel leuk

Hier twijfel ik of ik toch maar met mijn speelgoed moet gaan spelen en Dorian met het hare moet laten spelen...

Ik besluit dan toch maar met mijn eigen te spelen...
Mooi he?

Met dit soort nootjes kan ik nog niet zoveel, maar als ze voor me kapot worden gemaakt vind ik ze heeeeeeeeel erg lekker.

En spelen met spullen die niet van mij zijn is het leukst.

En als Menno met Dorians speelgoed mag spelen dan mag ik dat lekker ook.
Zo werkt dat!!!

Kus Pinkey

~oorspronkelijke bericht van 21-7-2006~
[/b][/glow]
« Laatst bewerkt op: juli 27, 2006, 10:21:55 am door Dorian »

Dorian

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 25, 2006, 13:18:24 pm »
Nou, de titel zegt het al: Ik ben een supervogel!
Dat zegt Dorian tenminste steeds tegen me.
En ik denk dat ze daarmee bedoelt dat ik erg goed ben.

En dat is natuurlijk ook zo! Dat Dorian en Menno daar nu pas achter komen.
Die hebben daar dus 2 hele dagen voor nodig gehad. Zucht... Je ziet dat toch zo aan me?

Maar inderdaad, ik denk dat ik me voorbeeldig gedraag.
In het begin vond ik het opstappen wel moeilijk, vooral als dat in mijn kooi moest.
Gisteren ging dat nog wat moeilijk vonden Dorian en Menno. Nou, ik vond dat het prima ging, maar omdat zij dat niet vonden heb ik vandaag maar even laten zien dat ik best weet hoe het moet.
Dorian zei op, en toen ging ik op haar vinger zitten. En dan gaat ze heel enthousiast kakelen!!!
Dat ik een supervogel ben dus... Telkens als ik iets goed doe, vooral met opstappen, willen ze me wat lekkers geven.
Ik denk omdat ik zo goed ben. Maar als ik dat elke keer zou aannemen als ik dingen goed doe,
dan wordt ik een roze varken, zo dik. Want ik doe alles goed.
Nee, ik luister dan liever naar dat enthousiaste gekakel van Dorian en Menno.
Lachen man!!!

Gisteren kwam Dorian weer met dat speelgoed met knopjes erop aanzetten. Dat is echt zo'n gaaf ding. Blijkt dus dat ze er daar twee van hebben. En allebei zijn denk ik speciaal voor Pinkeys, want er komen steeds nieuwe plaatjes uit, waar ik op sta.
Kijk maar:

Dit is mijn bal. Die krijg ik steeds wanneer ik de voeten van Menno of Dorian wil schoonmaken. Ze waarderen ook niets he?
Maar als ik eenmaal weet hoe die bal werkt, dan zal ik massages gaan geven!

Zo ben ik lief he? Net een bolletje. Ik kan zo reclame gaan maken voor beschuit...

En mijn andere kant: stoere kaketoe.
Ik doe maar alsof, want zo stoer ben ik nog niet hoor. Maar ik oefen alvast veel voor in de toekomst.

Hier ging ik onder Dorians camera zitten. Ik wilde spelen met dat ding, maar het speelde niet met mij. Dus na even flink lief gekeken te hebben, ben ik hard door de kamer gaan springen en fladderen. Maar hij speelde nog niet met me. Maar ik ben wel weer op een plaatje terecht gekomen.

Dit is mijn leukste speelgoed buiten de kooi. Behalve dan een lepel. Die glimt zo mooi. Dan doe ik alsof ik een heel erg gierige ekster ben.
Leuk spel joh! Misschien komen daar ook nog wel een keer plaatjes van.

Hier ben ik twee keer. Dat zie je alleen als je heel goed kijkt.

Als je voor dat ding zit dan zijn er ineens twee Pinkeys. Maar toch was die andere niet aan de achterkant. Ging heel snel rennen om aan de achterkant te kijken, maar daar was niemand.
Dorian heeft me uitgelegd dat ik het zelf ben. Nou, dat weet ik nog niet zeker hoor.

Maar ALS ik dat dan zelf ben. wat ben ik dan moooooooooooi. Zucht....

Hier zit ik lekker bij Dorian. Ze kijkt wel heel serieus he?

En zo ziet de bovenkant van mijn kooi eruit. Gaaf he? Met een speelboom en bamboeplanten. En speelgoed. En eten en drinken. En nog een stok.
Maar het leukste van daar zijn de houtsnippers. Die kun je naar beneden gooien. En als je dan flink je best doet, heb je beneden op de grond, rond je kooi nog een stuk kooi gemaakt. Jammer dat Dorian en Menno het steeds als ik weer in mijn kooi opruimen met een ding dat sjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj doet. Heel hard.

Zo, nu ga ik lekker slapen in mijn kooi. Daar ben ik ook graag.
Het is heel mooi, met lekker eten en veel speelgoed en takken om KAPOT te maken.
Leuk leuk leuk.

Jullie ook veel plezier vandaag met alles.

Dag dag, Pinkey

~oorspronkelijke bericht van 23-7-2006~
[/b][/glow]
« Laatst bewerkt op: juli 25, 2006, 13:36:07 pm door Dorian »

Dorian

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 26, 2006, 20:09:41 pm »
Nou, weer een nieuwe dag.
Maar ik vertel nu eerst over gisteren. Het spannendst komt pas op het laatst.

Ik weet nu dat Dorian en Menno heel lief zijn en ik vind het gezellig om bij ze te zitten.
Vooral samen tv kijken vind ik leuk. Maar omdat ik de lettertjes onder in het scherm niet lezen kan, ga ik lekker zelf spelen, wassen en knuffen.

Eerst heb ik even lekker wat gegeten. Yummie.

Daarna ben ik af gaan dwingen van Dorians speelgoed dat er weer een plaatje van mij zou komen. Wist ik veel dat dat ook gebeurt zonder dat ik erom moet vragen. Hier probeer ik het speelgoed aan het touwtje zo dichtbij mogelijk te krijgen.
Ja, en nu... Nu staat ook mijn ondeugende kant op de plaatjes. Maar ik ben nog steeds super hoor!!!!!

Dit is mijn nieuwe maatje: Maya de Bij
Da's pas een softie. Je kunt er alles mee doen en ze wordt niet eens boos. Geen kik gaf ze.
Hebben we samen CSI nagespeeld. Ik ben de "schurk" en zij is het "zielige slachtoffer". Het wordt een spannend verhaal: de moord op Maya met uitgepikte ogen. Da's althans mijn nieuwe levensdoel geworden.

Dorian en Menno mogen vandaag voor het eerst met me kroelen buiten mijn kooi. Dat komt omdat ze wel erg lief zijn. Ik hoef nu niet meer te doen alsof ik zo'n onafhankelijke vogel ben. Ik weet nu zeker dat ik blijven mag... Dan kan ik ook best mijn zwakke kant tonen.

Bij Menno op schoot is ook best leuk. Maar alleen voor het plaatje hoor. Toen dat speelgoed "klik" had gezet, was ik weer klaar met fotomodel spelen.

En bij Dorian was ik netjes "op" gegaan. En toen was ze heel blij, kijk maar naar haar gezicht. Nou, zo'n moeite is het voor mij niet, maar ja, als zij er zo blij van wordt, zal ik het vaker doen.

En natuurlijk moet ik ook altijd mooi schoon blijven. Aangezien ik dat tv-gebeuren niet snapte en Maya op de grond lag, heb ik me lekker uitgebreid gewassen

En daarna heb ik me even flink misdragen. Moest ik wat in mijn uppie gaan spelen op mijn megaspeelplek.
Ik geef toe: eigenlijk vind ik dat prima. Maar op de bank was zo gezellig.
Dus ik nam een snoekduik, hop, terug naar de bank.
Zet Dorian me zonder nadenken zo weer terug op mijn megaspeelplek.
Nja zeg.... En na 20 minuutjes terug in mijn kooi. Da's ook zoiets. Begon het net weer naar mijn zin te krijgen, moet ik gaan slapen.

Ben gewoon heel hard gaan gillen, maar er gebeurde niks.
Kreeg er ook keelpijn van. Was de moeite dus niet waard.

Denk dat ik gewoon vol moet houden hoor. Ze snappen vanzelf wel dat ik nu ga bepalen wat wel en niet mag.

Groetjes,

Pinkey

~oorspronkelijke bericht van 24-7-2006~
[/b][/glow]
« Laatst bewerkt op: juli 26, 2006, 20:14:08 pm door Dorian »

Dorian

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 27, 2006, 10:31:46 am »
Ik heb gedouched!!! Ik ben goehoed!!!!
Ik heb ECHT gedouched....

Niet met zo'n duffe sproeier hoor. Nee met echte regen uit een apparaat.
En lekker. Lekker!!!!

Dorian ging eerst met kleren aan de douche aanzetten en had wat koud water laten stromen.
Ik mocht op de rand van de douchebak zitten. Dorian wilde me op de grond zetten, in de douchebak.
Nou, ECHT niet dat ik dat doe hoor. Gatverdamme. Da's vies.
Bedoel, dat zij dat doen, prima.
Maar ik ga echt geen voetschimmel of zoiets vies krijgen.

Na een tijdje daar te zitten, en het water echt koud bleef, dacht ik:
Nou, dan ga ik maar he...
En toen zette Menno me weer terug.
En ineens hoorde ik bij Dorian een pingeltje. Het kwartje was gevallen.

Ze ging haar kleren uitdoen en ik mocht weer op haar vinger. Toen heeft ze de douche op mijn temperatuur gezet.
Zij had het wel koud geloof ik, want dat kon ik zien... HIHI.
Maar ik vond het heerlijk. Ik stak zo mijn kop eronder.
En toen mijn hele lichaam. Ogen goed dichthouden.
Zooooooooooo lekker....

We hebben wel wat plaatjes ervan, maar niet waar ik echt met Dorian onder de douche ben.
Ik geloof dat zij niet bloot op een plaatje wilde.
Nou ja zeg. Preuts is ze wel een beetje.
Maar andere plaatjes heb ik wel hoor!!!

Dit was nog voor het douchen. Hier zie ik er tenminste nog normaal uit.

Fotogeniek ben ik he? Zelfs als ik er niet uitzie...
Hierna ben ik maar eens gaan wassen.
Dorian mag dan preuts zijn, ik ben heel ijdel.

Kus,

Pinkey

~oorspronkelijke bericht van 25-7-2006~
[/b][/glow]

Dorian

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 27, 2006, 12:04:43 pm »
Donderdag 27 juli 2006

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaai,

So hey, ik heb alweer veel meegemaakt.
We doen echt leuke dingen samen. We spelen veel en ik kan ook heel goed in mijn eentje spelen.

Soms ben ik zo blij als Dorian en Menno even weggaan.
Wat een boel aandacht vragen die twee zeg.
Dan gaan ze tegen me kletsen en houden ze niet meer op. Een gekakel. Niet normaal hoor.
Gewoon negeren hoor, dan snappen ze vanzelf dat dat geen zin heeft.

Maar andersom gebeurt ook wel eens.
Jammer alleen dat ze dus mij hebben afgekeken hoe dat met negeren werkt.
Dan vraag ik om aandacht en dan negeren ze mij.
Nja, ze leren tenminste iets...

We hebben best veel nieuwe plaatjes, vooral van het douchen.

Dat ben ik dus onder de douche. Erg lekker hoor, vooral met niet ijskoud water.
Als ik klaar ben met douchen dan wacht ik in de badkamer tot ook Dorian en Menno helemaal klaar zijn en dan lopen we met zijn drietjes terug naar de kamer.
Vind ik gezellig.
En dan ga ik lekker slapen en wassen.

Maar er zijn nog meer plaatjes.

Hier laat ik aan mijn nieuwe speelgoed zien hoe stoer ik ben. Dan krijs ik hard en doe ik mijn vleugels uit elkaar.
Ja, ook mijn speelgoed moet goed weten dat ik de baas ben.

En dit is mijn speelboom.

Ik ben meteen toen ik erin zat gaan bijten aan de schors. Da's leuk joh. Lekker alles wat eraf komt op de grond gooien en dan wordt de grond ook een stukje boom.
Dan kan ik goed bijhouden wat het resultaat is.
De boom is nog niet af hoor. Er moet nog meer speelgoed in en hij moet in een pot zodat hij overeind blijft staan.
Daarna komt hij bij mijn huisje te staan, zodat ik er in kan als ik dat wil.

Hier oefen ik de split of spagaat of hoe dat heet.
Dorian heeft altijd geturnd, vroeger. Dat wil ik ook graag leren.

En ik help Menno graag met het typen van brieven.
Ik heb er ook zelf eentje gemaakt:

Mijn eerste eigen brief.
Zou handig zijn als ik kan lezen en schrijven. Nu was het alleen leuk om op de knopjes te duwen, maar ik weet niet zo goed wat er staat.

Ik geloof dat we morgen weer met de auto rijden gaan.
Dan rijden we helemaal naar Limburg. Ik weet niet wat dat is, maar Dorian is er heel enthousiast over, dus het zal vast leuk zijn.
Dan gaan we spelen bij de ouders van Dorian.
Ik vind het wel spannend, want we blijven er ook slapen.
Dorian vind het heel leuk om te gaan in ieder geval, want ze houdt heel veel van haar ouders.
Ik hou ook veel van mijn nieuwe papa en mama.... Dus ik kan dat denk ik wel begrijpen van Dorian.

Dikke knuffel,

Pinkey
« Laatst bewerkt op: juli 27, 2006, 12:20:45 pm door Dorian »

Dorian

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 31, 2006, 09:55:45 am »
Maandag 31 juli 2006
Oe, ik heb zoveel te vertellen. Ik heb echt veel meegemaakt.
Donderdag kwam het meisje dat Dorians paarden verzorgt naar mij kijken.
Ze had ook haar zusje en haar moeder bij zich.
Ik heb me onwijs lopen uitsloven, want ik wilde wel aardig gevonden worden.
Gelukt hoor!!!!

Zij hadden ook zo'n ding met plaatjes erin bij zich. Op deze foto kun je zien wat ik nou al die tijd bedoel. Het lijkt op het speelgoed dat Dorian ook heeft.

Vrijdagmiddag zijn we naar Limburg gereden. Limburg, dat betekent dat iets heel ver weg is denk ik.
We gingen naar de ouders van Dorian. Het was echt meer dan 2 uur rijden, maar dat was niet erg.
Het was lekker koel in de auto. Ik weet niet hoe dat kan, maar ik denk dat er iets als een koelkast in de auto zit.
Ik kon hem niet zien alleen.
Autorijden vind ik leuk. Als er auto's te dicht achter ons komen rijden vind ik het minder leuk, dan ga ik krijsen.

Vrijdagavond was heel druk omdat er ook nog 3 andere mensen kwamen en een ding op vier poten.
Die deed waf waf en hijgde hard en rende alleen maar als een idioot heen en weer.
Niks aan zo'n ding. En hij was ook lelijk. Dus ik heb heel hard tegen hem geschreeuwd wat ik van de situatie vond, nou, toen bleef ie wel een beetje uit de buurt.

Zaterdag was het nog steeds heel warm. Iedereen zat lekker buiten en ik moest in mijn kooi.
Ik wilde er echt zooooo graag uit, maar dat kon niet, want Menno en Dorian waren bang dat ik weg kon vliegen.
Ik kon namelijk nog heel goed vliegen met mijn baby-knip.
Alsof ik weg zou vliegen.... En omdat ik dat toch al niet wilde hebben ze me nog wat verder geknipt.
Heel netjes! Nu kan ik niet meer vliegen, wel fladderen. Ik kan alleen niet meer omhoog.
Daar staat tegenover dat ik uit mijn kooi mocht en op tafel heb kunnen spelen.

En ook wassen

En kroelen

En slaaaaaaaaaaapen:

En zondagochtend hebben we lekker samen ontbeten. Was heel gezellig, maar ik viel steeds in slaap.
En daarna gingen we naar huis.
In de auto was het weer heel leuk. Ik heb een beetje proberen te zingen, maar ik moet nog flink oefenen.
Dorian ook hoor, die kan ook niet zo goed zingen.

En thuis ben ik eerst gaan slapen. Daarna mocht ik weer buiten spelen, maar niet echt buiten.
En toen kwamen Menno en Dorian aanzetten, met iets wat ze een tuigje noemen.
Ik ben nog nooit ZO boos geweest. Dat wil ik echt niet om. Ook niet omdat ik misschien van het balkon zou vallen.
Dan gaan we maar niet op het balkon hoor.
Ik was echt HEEL erg boos.
Ze hebben me heel even toen het omzat mee naar het balkon genomen en ik was zo verdrietig.
Ik bleef piepen. En toen heeft Dorian het toch maar af gedaan.

Ik heb Menno en Dorian snel weer vergeven. Ook zij kunnen fouten maken. Hahaha....
En daarna zijn we zonder tuigje buiten gaan wandelen. Ik vond het een beetje eng eigenlijk, maar ook wel heel leuk.
Misschien dat we vanvond nog wel een keer gaan. Zou leuk zijn.

Groetjes,
Pinkey

Als je iets tegen me wil zeggen kan dat hier: https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,25137.0.html
« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2006, 17:12:44 pm door Dorian »

Dorian

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 31, 2006, 21:49:17 pm »
Nog steeds maandag 31-07-06
Nog even wat plaatjes van vandaag

Ik heb lekker meegeholpen kompjoeteren, papier opruimen en pizza maken. En nog wat gespeeld.
Daarna hebben we gezellig op de bank gegeten. Menno en Dorian pizza en ik mijn eigen voer. Gezellig.
Lekker tv kijken...

Heel veel liefs Pinkey

Dorian

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 01, 2006, 17:12:06 pm »
Dinsdag 1 augustus 2006
Nou, dan zet ik dit plaatje lekker in mijn dagboek hoor...

Dit doe ik als ik uit mijn kooi wil en Dorian een foto wil maken van hoe gek ik doe...
Ik zat lekker in mijn voerbakje te hangen... Maar daar mag ze geen plaatjes van maken.
Zo maak ik dat duidelijk, op mijn clowns:

Mooi he ben ik...

Dorian

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 04, 2006, 11:54:48 am »
Vrijdag 4 augustus 2006
Daar is ik....

Ik begin het hier steeds leuker te vinden.

Ik durf ondertussen overal te kijken, lopen en fladderen.
Ik slaap beter omdat ik een doek over mijn kooi heb 's nachts.
Ik snap eindelijk hoe mijn vleugels werken en wat ik ermee kan (goed omlaag en een beetje omhoog).
Ik weet nu hoe ik van mijn kooi in mijn speelboom moet komen en ook andersom.
Ik ga steeds beter eten.
Ik probeer te fluiten, zoals Dorian en Menno doen.
Ik heb een cd ontdekt die ik erg gaaf vindt: Gabriel Rios en ook Manu Chao, want daar zitten gekke pingeltjes in.
Ik vindt het leuk om Dorian en Menno te verleiden met mijn babygekraai.

En dit zijn maar een paar dingen die ik wil vertellen. Ik heb het gewoon heel erg naar mijn zin.

Ik had gisteren met Dorian gekeken naar Animal Planet. Daar gingen twee apen elkaar vlooien.
Ik dacht, laat ik ook eens kijken hoe het bij Dorian zit:

Net zoals op de film...

Maar alles was okay. Het ruikt wel lekker. Zou dat bij apen ook zo zijn? Of zou dat komen van dat witte slagroomspul wat Dorian in haar haren doet als ze onder de douche staat?

Ik heb ook een heel gaaf filmpje van mezelf.
Dit doe ik als ik net wakker ben en Dorian wil verleiden. En dat speelgoed van haar natuurlijk ook:

http://s113.photobucket.com/albums/n215/Pinkey_06/?action=view&current=CIMG0006.flv

Heel veel kuzzies (dat kan ik ook al een beetje)

Pinkey

Dorian

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 09, 2006, 11:15:49 am »
Woensdag 9 augustus 2006
Nou zeg.
Ik had steeds heel veel zin om in mijn dagboek te schrijven, maar Dorian had het zo druk dat de kompjoeter steeds uit was.
Gelukkig vergeten ze mij niet als het druk is.
Maar er zijn twee vrienden uit Spanje (weet niet waarom dat zo speciaal is) op bezoek. Geloof wel dat dat de enige mensen in de hele wereld zijn, die blij zijn met het weer.
Ze zeggen dat bij hun heel veel zon is. Nou, vervelend hoor.
"de sun is sjaining de hool taime" zeggen ze dan. "we laike de reein hier". Noujaaaaaaa zeg.

Zondag heb ik iets nieuws uitgevonden. Ik heb bij Menno op de bank gespeeld. Ik heb mijn eigen dekentje nu...

Jullie kunnen je wel voosrtellen dat ik de hele week alleen nog maar in dat dekentje wil liggen.
Als Dorian me 's ochtends uit de kooi haalt, dan spring ik dapper naar beneden.
Dorian legt dan mijn dekentje voor me klaar en dan kan ik daar lekker spelen.
Echt gaaf.

Ik kan ook ondertussen geluidjes nafluiten.
Ik weet niet wie me dat heeft geleerd, maar ik vind het heel leuk om te doen.
Ik geloof dat ik dat heb opgepikt toen we op de verjaardag van de vader van Dorian waren.
Die andere meneer die daar was die deed dat.
En dan zeiden Dorian en Menno tegen hem dat hij dat niet moest doen, omdat ik dat dan misschien ook ging doen.
Nou, als het niet mag, doe ik het lekker toch...
En weet je, nu vinden ze het ineens leuk en kunnen we eindelijk een beetje op gelijk niveau met elkaar praten.

Kus,
Pinkey

Dorian

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 16, 2006, 19:37:47 pm »
Even een kleine korte updeet.

Ik ben net buiten wezen spelen. En dat was spannend joh. Vond ik in het begin tenminste wel. Maar toen was het eigenlijk ook wel heel leuk.
We hebben best een stukje gelopen vind ik. Maar Dorian zei dat we de volgende keer wat verder gingen dus ziji vinden het niet zo ver geloof ik.
En achter ons huis hebben we benenden, veeeeeeeeeeeel lager dan ons balkon, in het gras gespeeld.
En ik heb een vies beest met vleugels proberen te vangen. Een vliegende mier noemde Dorian het. Ik vond het gewoon een vliegende mislukte kaketoe.
En ik kon hem niet vangen.

We hebben hier natuurlijk geen foto's van, want we waren al druk genoeg met been voor been zetten en ik met ziiten blijven.

Buiten spelen is dus leuk heb ik belsoten. En dat gaan we nu oefenen zeggen Dorian en Menno. Ik weet niet wat zij dan oefenen moeten, maar het zal allemaal wel.
Ik hoef niks te oefenen hoor. Ik kan dat zo ook wel. Gewoon rustig zitten blijven en dan je laten vervoeren.

Gaaf he?
[/b]

Dorian

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: oktober 14, 2006, 12:05:38 pm »
O jeetje, het is al lang geleden dat ik heb laten weten hoe het met me is.
Dat komt omdat het huis verbouwd is.
Als Dorian en Menno thuis zijn, dan spelen ze met mij.
Eerst stond de computer nog zo dat ik dan nog steeds in de buurt was, maar nu is dat niet meer zo.

Dus nu spelen we met zijn allen in de woonkamer zonder computer.
Dat betekent dus dat we ook minder achter de computer zitten dan eerst.
En natuurlijk ook dat Dorian en Menno het veel drukker hebben trouwens. Zij werken nu allebei weer.
Maar over een weekje heeft Dorian vakantie en dan zullen we samen weer wat foto's plaatsen.

Met mij gaat het super goed.
Ik speel veel en ben nog steeds dol op mijn dekentje.
Ik ben nu allemaal veertjes aan het verliezen, waardoor ik veel rozer word dan ik al was.
Mijn kuifje wordt ook voller en groter.
En ik zelf ook.

Ondertussen ben ik al een half jaartje oud (en nog wat dagen).
Ik vind het gezellig bij Dorian en Menno.
Overdag kan ik lekker slapen, 's ochtends en 's avonds ben ik lekker uit mijn kooi.
In de weekenden ben ik er langer uit, maar meestal wil ik zelf terug in mijn kooi.
Daar woont namelijk mijn knuffel en daar ben ik erg graag bij.

Ik leer al heel veel dingen.
Op en Af kende ik al, maar ik luiter nu ook goed naar "kom maar hier".
Zwaaien kan ik ook en kusjes geven.
We dansen 's avonds en vooral in de weekenden vaak met zijn drietjes.
Dan gaan we headbangen.

Ik beloof dat ik Dorian zal dwingen om volgende week in haar vakantie foto's te laten plaatsen, want ik zelf kan dat niet.
Nu gaat dat allemaal niet.
Die rare kinderen van Dorians werk vreten energie zegt ze.
Ik snap niet hoe ze dat doen, maar ze is in ieder geval 's avonds te moe om echt wat te doen.
En veel te graag bij mij.

Groetjes en liefs,
Pinkebeest
[/size][/font][/color][/b]

Dorian

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 09, 2006, 10:42:04 am »
~ 9 december 2006 ~[/glow]

Hallo allemaal,

Eindelijk heb ik Dorian zover: ze plaatst de foto's en vertelt mijn verhaal van de afgelopen maanden.

Ik zal er wat bij vertellen.

Inmiddels heb ik ontdekt dat Menno met 1 of ander groot vreemd apapraat heel erg leuke geluiden kan maken en zelfs liedjes kan spelen.
Ik vind dat echt geweldig en dans dan alsof mijn leven ervan af hangt.

Behalve dit gepingel heb ik een ander liedje waar ik echt heel erg blij van wordt: Lief klein konijntje...
Ik weet niet wat een konijntje is, maar het liedje vind ik toch heel leuk. Lief klein kaketoetje klinkt leuker, maar dat past niet goed op de muziek.

Hier wat foto's van mij. Omdat het vroeg donker is, zijn de foto's dus ook wat donker. Er komt dan zo'n vreemde flits, net als bij onweer.
Ik snap alleen dat die flits dus mijn kleur ook anders maakt, dus eigenlijk kun je nog niet zien hoe roze ik eigenlijk ben inmiddels.
Vind je het gek met zoveel vreemd licht uit zo'n klein kastje.

's Avonds zit ik altijd gezellig bij Menno en Dorian. Om bij Dorian te komen moet ik nogal wat capriolen uithalen, maar ik kom er wel hoor.
Ik heb ook nog steeds mijn eigen dekentje, maar moet hem nu 's avonds delen met Dorian. Dat vind ik niet zo erg, als ze maar goed in haar hoofdje houdt dat het wel mijn deken is.

En dan ben ik op plaats van bestemming aangekomen.

Spelen is en blijft het leukst. Soms doe ik alsof ik heel gevaarlijk ben. Gaat me best goed af, maar Dorian is er niet echt van onder de indruk.

Ik vind het leuk om te rollen en oefen momenteel de koprol. Ook bovenop de knieberg staan en dan naar beneden rollen is een leuke ervaring.
En soms mag Dorian me dan kriebelen, maar ik speel dan ook graag alleen.

Hier heb ik net de top van knieberg bereikt. Dit moet iedereen die hier in ons trappenhuis woont weten.

We ziijn vorig weekend ook weer bij de papa en mama van Dorian op bezoek geweest. Mijn opa en oma eigenlijk wel een beetje.
Daar heb ik samen met Wil, Dorians papa, het aanrecht opgeruimd. Ik vind Wil heel leuk, want daar kan ik bijzitten en die laat me verder met rust.
En af en toe gaan we vechten. Dat doe ik ook alleen met Wil.
Maar daarna laat ik hem wel weten dat we uitgevochten hebben en dan knuffelen we even.

Ook Astrid, de mama van Dorian, vind ik heel lief. Maar ze praat wel veel en heeft nogal veel energie. Dus die wil steeds mijn aandacht.
Daar wordt ik soms een beetje moe van. Maar ik begrijp het wel, want ze ziet me niet zo vaak.
En ach, dat heb je met opa's en oma's. Die willen toch altijd jou verwennen. Dus dat gebeurt ook. En dan doe ik mijn best het ideale kleinkind te zijn.

Ik hoop snel weer een nieuwe updeet te kunnen maken.

Heel veel liefs,

Pinkebeest.
[/color][/b][/size]
« Laatst bewerkt op: december 09, 2006, 10:44:40 am door Dorian »