Auteur Topic: Spelletjes spelen  (gelezen 6693 keer)

Cosch

• Gast
Spelletjes spelen
« Gepost op: mei 02, 2005, 10:54:30 am »
Volgens mij is dit topic ook verdwenen!

Wat voor een spelletjes spelen jullie met je vogel?

Vroeger hadden we van die tonnetjes die je op kunt stapelen tot een torentje. Als ik dat nu doe dan vind Coco het geweldig om die om te gooien! Of hij doet dat heel eigenwijs met 1 pootje of met zijn snavel. Zodra die toren omgevallen is gooit hij het van de tafel. Of ik rol die tonnetje naar hem toe en dan gooit hij het in 1 beweging van tafel! Hoe wilder hoe beter!

Een oud rummikub spel vind meneer geweldig! Alle steentje een voor een van je afgooien!

En 'voet/snavelballen' is ook een leuke bezigheid! Ik heb een klein houten balletje en dat rol ik naar hem toe en dan tikt hij het terug! En weer hoe wilder hoe beter!

Gr Corina

Cosch

• Gast
Re: Spelletjes spelen
« Reactie #1 Gepost op: mei 07, 2005, 13:59:03 pm »
Doet helemaal niemand spelletjes met hun papegaai?

Gr Corina

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2005, 14:52:42 pm »
Ja hoor, ik doe ook spelletjes met Guano en Tommy ;D
Net als bij jou vinden ze t hier ERG leuk spullen weg te gooien ,vooral op de grond.
Ik laat ze een speelgoedauto duwen en we doen kleurtjes herkennen en vormen herkennen.
Verder vinden ze het heeeel leuk om te helpen ::) als ik speeltjes voor ze maak.
Verstoppertje onder een doek gaan ze nu ook leuk vinden ;D Vooral als ze de doek van mijn kop mogen trekken.

Oh ja en ook leuk....een gekleurd papier in 4en vouwen en ze dan  begeleiden in het kapot scheuren.
Als je het optijd weghaald heb je zon kleedje ;D Echt geweldig! we hebben al een hele berg gaaien kunstwerkjes :thumbsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2005, 18:33:35 pm »
Oh jaa! Kermis spelen vinden ze ook leuk!
Dan ben ik de draaimolen of de achtbaan ;D en zij zitten heerlijk op mn arm.
Ze gaan niet over de kop hoor, het is meer zon kinder achtbaan ;)

Nanda

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2005, 18:40:03 pm »
Ik speel met tatoo "kiekeboe", maar dat vindt ik leuker dan hij :-[

En ik geef hem de "kieteldood". Dan zegt ie "hahaha" echt komisch.

Koppeltje duiken over mijn vinger vindt ie ook leuk en is tevens een goede oefening voor het op zijn rug leren liggen.

Verder doen we alleen maar gek :P

Tommy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2005, 22:07:24 pm »
 ;D hihi de kieteldood ;D Dat zou ik graag zien!

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2005, 13:14:56 pm »
Hahaha! Gaaien kunstwerkjes!  ;D
Vroeger maakte je zoiets als onderzetter enzo op zo'n manier!

En inderdaad Kiekeboe is ook altijd leuk! Op een gegeven moment gaat hij zelf ook met de kop om hoog en naar beneden! Lekker ondeugend kijkend!

De spelletjes die hij dan weer erg leuk vind, vind ik meestal niks aan! Achter je knopen of ritsen aan. Aan je horloge bijten, je bril van je hoofd trekken!  >:D
Voor de rest is het zo'n schatje!  ;D

Gr Corina

Tommy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 10, 2005, 14:06:04 pm »
hahaaa wat een boef heb jij!  :thumbsup:

Paco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 10, 2005, 20:44:32 pm »
Hallo,

Lijkt me erg leuk om spelletjes met hem te doen....maar ik heb een vogel die vrijwel alles eng vindt!!!
Paco is natuurlijk ook nog wel erg jong, maar houdt absoluut niet van snelle bewegingen of verrassingen. >:(

Als ik hem onder zijn vleugel probeer te aaien kijkt hij me erg boos aan en begint te mopperen....
Als ik dan toch doorga dan neemt hij een run naar mijn rug zodat ik er niet meer bij kan!! >:D

Maar goed.... we blijven doorgaan en zijn aaibaarheid is verder wel hoog!! :thumbsup:
Gr.

Nanda

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 10, 2005, 21:01:15 pm »
Je moet een beetje geduld hebben hoor!

Eerst zijn vertrouwen winnen en dan kun je een stapje verder gaan. Je moet eens weten hoevaak ik gebeten ben door Tatoo als ik aan zijn vleugels kwam.
Elke keer als ik zijn vleugel aanraakte dan gaf ik hem een beloning (iets lekker of uitbundig toejuichen) het werd een spelletje en nu kan ik makkelijk onder zijn vleugels kriebelen (de kieteldood geven) dan begint ie te lachen en ook zijn vleugels spreiden lukt nu heel goed.

Gewoon stapje voor stapje en met veel geduld, dan moet het goed komen :thumbsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 10, 2005, 22:22:31 pm »
Gelukkig zijn er heeel veel spelletjes waarvoor je ze niet hoeft aan te raken.
Als ze het goed vinden oke, maar anders doe je toch iets anders leuks? ;)

Verder net doen wat Nanda zegt. Zo ben ik nu ook met Tommy bezig, we zullen zien of het ooit gaat lukken, maar zo niet? dan niet :P

Paco

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 11, 2005, 16:07:46 pm »
Maar het gaat ook steeds beter!!
In het begin moest hij helemaal niets van me hebben........zat alleen (het liefste) bij mijn man, en als het echt niet anders kon.....dan nog liever bij de visite!!! ???

Mijn kindereen en man vonden het echt rottig voor me, want (vooral) ik wilde ontzettend graag de vogel.....maar ja, niets aan te doen en stug volhouden!!!

Nu zit hij vrijwel de hele dag op mijn schouder en HOEFT er niet echt af  :thumbsup: :thumbsup:
De doorzetter wint dus!
Nu moet het vertrouwen weer verder groeien en hoop ik er op dat ik straks ook onder zijn vleugels mag komen enz.
Maar o wat een vreselijk leuke vogel!!!!! :) Ik zou hem nooit weer kwijt willen!!

Je ziet elke maand weer veranderingen....en hij kan zo heerlijk onbezorgd zijn!!
Als hij nu ook eens een woordje zou zeggen was het helemaal perfect......maar dat kan natuurlijk nog komen. :CENS

Groetjes.

Tommy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 11, 2005, 17:34:53 pm »
Leuk is dat he? Als het vertrouwen zo groeit. Misschien nog wel leuker dan wanneer het als vanzelf zo was geweest. Tenminste dat vind ik...denk ik ::)
Hoe lang hebben jullie Paco? en hoe oud is hij? Ik vond het ook leuk als Tommy zou praten, maar t hoefde niet. Ineens deed hij het en ik schrok me rot. Nu praat hij nog niet heel veel, maar oefent wel en af en toe verrast hij me. Paar dagen geleden stond ik snachts even bij hun klimboom, zegt Tommy ineens (en voor het eerst) KUSJE??  :hart: Ik smolt! Zooo lief! Maar tot nu toe heeft hij t niet weer gezegd. En mn man maar lullen...kusje Tommy kusje? Want hij was er niet bij en wil t ook zo graag horen ;D

Paco

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 11, 2005, 18:13:38 pm »
Ja misschien is dat inderdaad wel leuker, want je hebt er echt moeite voor moeten doen........maar wie wordt er nu niet verliefd op zo'n vogel??? :CENS

Paco is van  Augustus vorig jaar en we hebben hem vanaf Dec. ::)

Ik kan me dat vreselijk goed voorstellen van Tommy!!
En je wilt het dan zo ontzettend graag laten horen!!!
Ik denk dat het te vergelijken is met het eerste woordje van je kind ::)

Gek eigenlijk dat je zo vreselijk veel van je dieren kunt houden en naarmate het contact persoonlijker wordt.............!! :hart:
Ben blij dat als alles goed gaat Paco heel erg lang meegaat, toch weer wat anders als een hond (alhoewel ik dat nog steeds oneerlijk vind!)

Groetjes Ankie.

Tommy

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 11, 2005, 23:06:24 pm »
Ja ik wil dat mn honden ook heeeeel oud kunnen worden :CENS

Ja echt! Net kinderen! Ik heb 2  :hart: kinderen , mn man een :hart: dochter en we willen geen kinderen meer, maar de gaaitjes zie ik als mn eeuwige peuters ;D Ook als ze mee gaan voorop de fiets. Geweldig! alles vertellen en hun maar kijken en luisteren.
De woordjes zijn ook zo leuk en de spelletjes en alles gewoon :hart:
 He wat een bult harten, ik voel me ineens zo vreselijk blij  ;D  Blij met alles. en de gaaien? ongelovelijk dat ik die eerder niet miste ;)