Auteur Topic: In welke kooi woont je gaai?  (gelezen 17480 keer)

Ronald

• Gast
In welke kooi woont je gaai?
« Gepost op: mei 03, 2005, 00:04:17 am »
Hallo. Waar hebben jullie je kooi/villa vandaan voor de papegaaien? Zijn jullie (en de bewoners) tevreden met de kooi?
Ik hoorde al Dierenvilla, en ook heb ik gehoord van Witjes maar die was nogal negatief in het daglicht gekomen hier op het forum geloof ik.
Laat maar weten welke, waar en voor welke prijs ongeveer jullie je kooi hebben gekocht en plaats eens een foto? (of een link om even aan Ingmar te denken met datastroom)
Wij willen namelijk graag een villa voor onze Tjickie. De kooi waar ze nu in zit wordt te klein.

Groetjes, Ronald.
« Laatst bewerkt op: mei 03, 2005, 09:40:45 am door Ronald »

Cosch

• Gast
Re: In welke kooi woont je gaai?
« Reactie #1 Gepost op: mei 03, 2005, 08:45:40 am »
Hai,

Ik heb de kooi van Montana. Gekocht in de dierenwinkel, die het weer van Happybird koopt!
Volgens mij is het de Grenada. Eur 359. 90x60x170cm.

Gr Corina

fujimo

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 03, 2005, 08:58:19 am »
Wij hebben ook een montana kooi van 100 x 100 x 180  prijs onbekend want we hebben die inclusief Luna gekocht voor € 700

Ronald

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 03, 2005, 15:48:09 pm »
Nou kwam ik ook dit tegen. Bij handels-papegaaien was hij het goedkoopst voor zover ik kon zien. Volgens mij zou Tjick dit fantastisch vinden zodat ze voor het raam naar buiten kan zitten turen. Iemand ervaring mee?

Ronald.

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2005, 15:51:09 pm »
Kun je niet beter gewoon een standaard of klimboom nemen? Die kun tenminste verzetten enzo!

Gr Corina

Ronald

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 03, 2005, 15:56:33 pm »
Daar heb je gelijk in. Daarom vroeg ik ook of er iemand er varing mee heeft. Van de week vloog ze weer eens in de luxaflex maar landde aardig goed en bleef zo naar buiten zitten kijken. Vandaar dat ik een beetje rond aan het kijken ben voor een standaard, playring of kooi met playtop.

Groetjes, Ronald.

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 03, 2005, 16:01:38 pm »
Ik heb even voor je gekeken bij mijn dierenwinkel want je hebt van die papegaaienplateaus. Net zo iets als je vorige foto maar dan andersom  ;D

www.guppy.nl (Vogels >> Vogelkooien>> Kooien voor Papegaaien)

Misschien zit hier wat tussen?

Gr Corina

« Laatst bewerkt op: mei 03, 2005, 16:04:01 pm door Cosch »

Ronald

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 03, 2005, 16:07:54 pm »
En dan vraag ik me iedere keer weer af: Wat maakt die krengen nou zo duur!!?? € 150,- voor een standaard, dat vind ik nogal wat.

Ronald.

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 03, 2005, 16:09:23 pm »
Ja precies. Je hebt er bijna een kooi voor! Maar ja, dan hoef je zelf niet te knutselen!  ;D

Gr Corina

senna

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 03, 2005, 16:34:10 pm »
Hoi,

Bij www.goedkoperkanniet.com kost een grote standaard 42.50 euro. Dat scheelt nog wel even.

gr corina

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 03, 2005, 16:36:03 pm »
Oeps dat scheelt nogal ja!  ;D

Gr Corina

Ronald

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 03, 2005, 16:52:27 pm »
Haha Corina & GoedkoperKanNiet. Ze zeiden trouwens dat ze de standaards weer vanaf 10 mei op voorraad hebben.

Maar om weer even bij het onderwerp terug te komen.

In/op/om wat voor kooi leeft je papegaai?

Groetjes, Ronald.

lin-da

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 03, 2005, 17:47:14 pm »
Ik had voorheen mijn grijsje (die is nu verhuisd) in een montana typ Grenada 359,- (staat nu te koop  ;) ) en mijn caique en bonte boer hebben allebei een Montana typ Finka met playtop 190,- . Ze zitten eigenlijk nooit in hun kooi maar er bijna altijd op. Ook heb ik een klimboom zelf gemaakt waar ze om beurten op zitten.

Gr linda

Ronald

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 04, 2005, 09:34:21 am »
Dus de rest van de gaaien leeft gewoon los in de huiskamer neem ik aan?  ???  ;D Kom op mensen plaats eens wat.. :P :D

Groetjes, Ronald.

Riboet

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 04, 2005, 10:37:46 am »
Ik had bijna ingevuld als antwoord op de vraag: waarin woont je gaai 'in de huiskamer'. De mijne zitten bijna hele dagen los en gaan dan eigenlijk steeds heen en weer in de woonkamer. Ze komen dus ook wel eens op de grond, op de eettafel en op de vensterbank. Aan de ene kant van de kamer staat de voliere en aan de andere kant  is de speelplaats.. Van de week was ik bijna op bed gegaan zonder ze terug te zetten in de kooi, omdat ik ze 'vergeten' was. Dat wil zeggen dat ze dan alle driei op hun eigen plekje op de papegaaienspeelplaats zitten te slapen. Riboet wil 's avonds graag bij je op een knie zitten, dus die vergeet je wat minder snel.

Dit is de speelplaats:

En voor de momenten dat ze niet vrij kunnen zijn, heb ik dus de binnenvoliere van 80 bij 80 bij 200 cm. En dat is deze:

Daarvoor had ik dus een jockkooi (400 gulden) en een dierenvilla kooi (prijs onbekend, hebben we gekocht via de groothandel waar ons bedrijfje mee zaken deed). De grote binnenvoliere daar heb ik 175 euro voor betaald, maar dan moest je hem zelf ophalen en in elkaar zetten en dat was zonder voederplateau, wel met lade (die ik eigenlijk nooit uitschuif omdat ik gekozen heb voor een deur zo groot als de kooi zelf en dus kan ik gewoon overal bij).