Ik had bijna ingevuld als antwoord op de vraag: waarin woont je gaai 'in de huiskamer'. De mijne zitten bijna hele dagen los en gaan dan eigenlijk steeds heen en weer in de woonkamer. Ze komen dus ook wel eens op de grond, op de eettafel en op de vensterbank. Aan de ene kant van de kamer staat de voliere en aan de andere kant is de speelplaats.. Van de week was ik bijna op bed gegaan zonder ze terug te zetten in de kooi, omdat ik ze 'vergeten' was. Dat wil zeggen dat ze dan alle driei op hun eigen plekje op de papegaaienspeelplaats zitten te slapen. Riboet wil 's avonds graag bij je op een knie zitten, dus die vergeet je wat minder snel.
Dit is de speelplaats:

En voor de momenten dat ze niet vrij kunnen zijn, heb ik dus de binnenvoliere van 80 bij 80 bij 200 cm. En dat is deze:

Daarvoor had ik dus een jockkooi (400 gulden) en een dierenvilla kooi (prijs onbekend, hebben we gekocht via de groothandel waar ons bedrijfje mee zaken deed). De grote binnenvoliere daar heb ik 175 euro voor betaald, maar dan moest je hem zelf ophalen en in elkaar zetten en dat was zonder voederplateau, wel met lade (die ik eigenlijk nooit uitschuif omdat ik gekozen heb voor een deur zo groot als de kooi zelf en dus kan ik gewoon overal bij).