Auteur Topic: manier om catharinapop UIT kweekstemming te halen?  (gelezen 1161 keer)

lineola

• Gast
manier om catharinapop UIT kweekstemming te halen?
« Gepost op: oktober 06, 2005, 19:17:25 pm »
hoi, we zitten met een probleempje, we hebben een popje die om de haverklap een nestje wil, maar ze mag gewoon echt niet meer, ze heeft al 3x dit jaar een nestje gehad, we hadden de 3e keer al niet voor haar gewild, dus kreeg ze na haar 2e nestje geen nestkast, daar trok ze zich dus niets van aan, ze kreeg weer een bolle buik en daarom we hebben haar toen toch maar een kastje gegeven omdat we bang zijn voor legnood. is hier misschien wat aan te doen? want ik vind het ook sneu om haar alleen te zetten.

groetjes marjan

dylantjuh

• Gast
Re: manier om catharinapop UIT kweekstemming te halen?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 15, 2005, 23:48:00 pm »
Ik zou zeggen, maak een tussengaasje ofzo, en aan de ene kant het mannetje en aan de andere kant het vrouwtje, zodat ze wel contact hebben maar niet kunnen gaan paren, (ik neem aan dat je ze in een voliere hebt?)

Madelief

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 19, 2005, 01:53:00 am »
Kun je ze tijdelijk in een andere kooi overzetten ? Dat helpt bij mij valkparkietpopje altijd  :thumbsup: Ze mag maar 2 nesten per jaar van me, maar gaat iedere keer stug door met een derde. Verder kun je haar overtuigen dat het geen broedseizoen is door minder / geen groenten aan te bieden, niet te douchen ( beide imiteerd het broedseizoen in de natuur : volop groen plus vocht = veel jongen grootbrengen ) en probeer haar minder uren licht per dag te geven. Verder afleiding geven ( speeltjes ) wil ook nog wel eens helpen... bij mij valkje tenminste  :-[

Madelief

lineola

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 20, 2005, 14:02:00 pm »
hoi bedankt voor de reacties..
ik heb haar en partner nu in een grote kamervoliere gezet waar ook een ander (nogal druk) koppel inzit (gaas ertussen was geen optie, anders blijft er te weinig vliegruimte over) en ze hebben het veel te druk met elkaar dus van kweken komt er nu hopelijk niets terecht (tot nu toe gaat alles goed) ik zal er ook nog wat speelgoed inhangen voor de afleiding...dus ik ben benieuwd

groetjes marjan

lineola

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 31, 2005, 10:14:00 am »
hoi, even een update...ze heeft het weer voor elkaar....sh*t, ze at ook amper zelfstandig, maar liet zich aldoor door haar mannetje voeren, dit kan natuurlijk niet goed blijven gaan, heb haar dus gisteren apart gezet, en haal de eieren meteen weer weg. ze eet nu weer zoals het hoort.
kan dit komen doordat ze nog geen succesvol een nest heeft grootgebracht? ze heeft ooit 1 jong gehad (haar eerste nestje) maar die is doodgegaan, sindsdien blijft ze het proberen....om radeloos van te worden, ik vrees dat ik deze broedverslaafde een jaar alleen moet laten zitten :(

groetjes marjan