Auteur Topic: nieuwe dingen aanleren  (gelezen 1511 keer)

mika

• Gast
nieuwe dingen aanleren
« Gepost op: januari 02, 2006, 13:09:45 pm »
Sinds november hebben we onze aga Mika. We hebben veel gelezen op deze site en zijn ook veel met haar/hem bezig geweest. Het opstappen bleek een belangrijke stap te zijn en dat hebben we ook intensief geoefend, wat nu ook heel goed lukt.
In het begin was Mika een zeer rustige aga die de hele avond bij je bleef zitten, nu begint mika zo meer en meer nieuwsgierig te zijn naar alles rondom haar/hem, wat we wel leuk vinden. Verder is mika een hele lieve aga, bijt niet, knabbelt enkel een beetje als je haar kriebelt. Eet elke avond met ons mee aan tafel op een eigen schoteltje en neemt ook douches in de lavabo.
Maar nu zijn we een beetje stil gevallen, we zijn nog wel heel veel met Mika bezig, maar weten niet goed wat we haar nu verder nog kunnen aanleren of trainen zodat ze zich nog veiliger voelt, zonder dat we in de fout gaan.
Dus alle suggesties of tips zijn welkom.

groetjes christine en Mika

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: nieuwe dingen aanleren
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2006, 14:01:09 pm »
Ja, dat had ik ook met Joda. Op het papegaaiengedeelte las ik toen dingen over het aanlerev van het verschil tussen linker en rechterpootje en het aanleren van kleuren. Omdat Joda nog wel eens hapt, bleek dat linker en rechterpootje niet zo'n succes te zijn!
Maar het kleuren aanleren wel. Er werd getwijfeld of aga's dit ook kunnen leren, maar het is in elk geval een leuke bezigheid.
Ik ben begonnen met rood en geel; van beide heb ik duploblokjes, papierfrommeltjes en kleurpotloodjes. Van de duploblokjes wordt ze overigens zeer wild. Ik heb ontelbare keren gezegd; dit is een rood blokje, dit is een rood papiertje enz. Het grappige, als ik nu vraag of ze het rode(of gele) dingetje(vul maar in) wil pakken, heeft ze het in driekwart van de gevallen goed! Zodra ik een weekje niet oefen gaat dit percentage omlaag!
Helaas krijg ik het nog steeds niet voorelkaar om haar te leren AFstappen, maar ja :P
Ook mag ze op schoot met een kapot zilveren kettinkje spelen, vindt ze helemaal het einde! 

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: nieuwe dingen aanleren
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2006, 14:17:38 pm »
en als het weer beter wordt, lekker mee naar buiten nemen.

Ik neem de vogels vaak mee, door het hele huis heen. Lekker nieuwsgierig rondkijken en ondertussen klets ik een eind weg.