Auteur Topic: Leren eten van groente en fruit  (gelezen 6974 keer)

ER-Merinda

• Gast
Re: Leren eten van groente en fruit
« Reactie #30 Gepost op: december 27, 2005, 16:07:04 pm »
Janina,

Ik moest even kijken of ik een foto gemist had.
Kun je er eentje maken enplaatsen zodat we kunnen meekijken wat je bedoelt met slechte veren?

Maakt het denk ik wat makkelijker.

;) Peter

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #31 Gepost op: december 27, 2005, 17:44:16 pm »
Sorry, ik dacht dat ik dat hier al had neergezet, Tammy zonder staart en Alphie en Vinnie met gerafelde veren.
Naar mijn idee, en wat je overal leest, is dat ze groente en fruit nodig hebben, en aangezien ze dat niet krijgen / willen, was dat naar mijn idee het enige dat ontbrak.

Van Tammy heb ik foto's genoeg, maar dat heeft geen foto nodig, hij heeft geen staart, staart groeit moeilijk aan, vanwege een zwak immuumsysteem ( inteelt )

Alphie, heb ik wel foto's van, hij kreeg bij zijn vorige eigenaar Harrisons, Vinnie kreeg Nutribird, nu allebei Eco, maar ik vind de veren niet mooi.
Alphie heeft een prachtige glans, dat wel, maar de veren zijn aan de uiteindes erg gerafeld. Vinnie is niet zo glanzend.

Hier je je de gerafelde uiteindes van Alphie, bij Vinnie is het precies zo. ( de goeie die er tussen zitten zijn nieuw )

en hier de links, daar zijn de foto's groter

Alphie

Alphie2

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: december 27, 2005, 19:42:39 pm »
Hoi,

Bij Tammie is er denk ik niks aan te doen, als de oorzaak ligt in het feit dat het inteelt is.

Bij Vinnie en Alphie zou ik zeggen dat het onverzorgdheid kan zijn. Hoewel het ook iets met luis te mkaen kan hebben. Is zo toch moeilijker te zeggen.

Is de ruimte waarin ze zitten groot genoeg? Hebben ze genoeg afleiding/speelgoed?
Dat zijn idngen waar je iets mee zou kunnen bereiken. Als de veel vliegruimte zouden hebben zullen ze zich doorgaans ook beter verzorgen.

Mischien nog iemand anders tips?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #33 Gepost op: december 27, 2005, 22:53:04 pm »
Tammy had ik wel gedacht inderdaad, maar je weet nooit, misschien dat iemand nog wat weet.

Vinnie en Alphie vermoed ik dan mindere voeding, ???  hun omgeving bij de vorige eigenaar weet ik niet zoveel af.

Ik heb besloten om ze niet te gaan dwingen om groente en fruit te eten. Ze eten nu beiden ruim 2 maanden Eco-bird, ik ga dat eerst eens afwachten, duurt altijd even voordat je evt.effect zou kunnen zien heb ik hier gelezen.

Wat spelen betreft, ze hebben ruime kooien, ze mogen met regelmaat los en wanneer het weer weer warmer wordt gaan ze ook met regelmaat naar buiten.
Mijn 6 aga;s gaan regelmtig logeren, dus ze veranderen ook nog van omgeving, dus verveling zal het denk ik niet zijn.

Verder weet ik het ook even niet.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #34 Gepost op: december 28, 2005, 19:35:26 pm »
Dankjewel  :-[

Het zal wel de naschok van Tammy zijn  ???, en die gerafelde veren die ik niet zo super vind.
Goed om te weten dat ze weinig missen.  :thumsup:

tika

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: januari 19, 2006, 21:47:19 pm »
en echt popje dus, zo gaat het hier ook  :)
de groenten moeten die gekookt zijn en mogen ze alle groente en fruit soorten hebben en hoeveel :CENS

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #36 Gepost op: januari 19, 2006, 22:03:06 pm »
Advocado mogen ze niet hebben, is zeer giftig.
Groente, ik geef ze altijd rauwe boontjes en sla, meer willen niet hebben  ;D