Auteur Topic: Bloed / gebroken poot?  (gelezen 6104 keer)

Tazz

• Gast
Re: Bloed / gebroken poot?
« Reactie #30 Gepost op: maart 03, 2006, 22:17:36 pm »
Ik ben sprakeloos na het lezen van dit topic, als je geen geld hebt om ze te verzorgen moet je geen huisdieren nemen. Er is geen excuus ter wereld waarmee je dat rechtpraat.

marian53

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: maart 03, 2006, 22:59:55 pm »
Tja elkaar verwijten naar het hoofd gooien schiet ook niemand niks mee op , gelukkig zijn er mensen zoals Dylantjes vader is geweest en die heeft beiden vogeltjes bekeken :thumsup: Dylandjesvader

Pluisje

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: maart 03, 2006, 23:13:21 pm »
Ik vind ook dat je moreel EN financieel veranwoordelijk moet zijn voor je dieren als je eraan begint. Reserveer een potje geld voor het geval dat...
En kom er niet aan zou ik zeggen.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #33 Gepost op: maart 04, 2006, 00:44:57 am »
Wat erg zeg,
sterkte ermee  :-*

Zodra ik maar denk dat er iets is bel ik meteen de da,misschien ook een beetje
overdreven maar ik raak dan snel in paniek  :-[  om die beestjes net als bij m'n kids.
Gisteren gleed Flurry van m'n buro en had pijn aan z'n vleugel,in plaats van dat ik
even 5 min.wacht bel ik meteen.En het was al iets van 21.30u en moest aangeven
of het een spoedgeval was want ze waren al gesloten.
Nog voor ik uitgepraat was met die arts ging het alweer beter,Flurry moest even strekken
om alles weer goed recht te krijgen  :)
En het kostte niets  :thumsup: gewoon even advies vragen,vinden ze niet erg hoor  ;)

Gelukkig ben je nu al geholpen,maar weet je het voor een volgende keer.

coco

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: maart 04, 2006, 03:18:07 am »
Sorry hoor..wil me nergens mee bemoeien, maar ik vind dat marian 53 gelijk heeft, we zijn allemaal maar mensen en proberen het beste te doen voor onze liefsten, maar als er geen geld is is er geen geld en moet je proberen om andere oplossingen te vinden, of idd op afbetaling....als het echt niet anders kan  :(

charon

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: maart 04, 2006, 08:21:55 am »
Hoi, sorry hoor maar ik vind dat jullie aardig l*llig reageren
idd kan je als je geluk hebt op afbetaling naar de da maar sommige willen dit gewoon niet en als je geen geld hebt kun je ook niet even naar eentje gaan die aan de andere kant van het land zit die wel op afbetaling behandeld.
Wij hebben laatst ook zonder geld gezeten en godzijdank dat er niet iets met een van de dieren of mijn kids aan de hand is geweest anders had ik het ook ven niet meer geweten.
Niet iedereen wordt met een goudklomp op de wereld gezet en mag je dan geen dieren hebben  ???
Ik zeg niet dat je niet alles moet proberen ,maar om nu gelijk zulke conclusies te gaan trekken ?

Rika1963

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: maart 04, 2006, 08:51:15 am »
idd kan je als je geluk hebt op afbetaling naar de da maar sommige willen dit gewoon niet en als je geen geld hebt kun je ook niet even naar eentje gaan die aan de andere kant van het land zit die wel op afbetaling behandeld.
Wij hebben laatst ook zonder geld gezeten en godzijdank dat er niet iets met een van de dieren of mijn kids aan de hand is geweest anders had ik het ook ven niet meer geweten.
Niet iedereen wordt met een goudklomp op de wereld gezet en mag je dan geen dieren hebben  ???
Ik zeg niet dat je niet alles moet proberen ,maar om nu gelijk zulke conclusies te gaan trekken ?

Ik vind het ook knap lullig maar temeer op dat ze hier reageerd van wat ze moet doen, als je denkt dat er iets ernstigs is dan is het beste om altijd om gewoon naar een da te gaan , als je kind bloed en je weet het niet zeker ga je toch ook?

En wat ik bedoel te zeggen je gaat gewoon naar de da als er iets ernstigs is je gaat toch niet eerst je geld tellen of hier vertellen dat je geen geld hebt..... gewoon gaan !! Dat kan je later nog altijd oplossen bij de da en die hebben daar heus wel begrip voor hoor !!

Rika

Wickingh

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: maart 04, 2006, 09:02:40 am »
Ik vind ook dat je moreel EN financieel veranwoordelijk moet zijn voor je dieren als je eraan begint. Reserveer een potje geld voor het geval dat...
En kom er niet aan zou ik zeggen.

En voor de verandering ben ik het in dit (uiterst zeldzame  :) ) geval met bovenstaande persoon eens!
Het slimst was gelijk geweest om Kees er even bij te halen , daarna had een eventuele beslissing nog genomen kunnen worden.
Het welzijn van onze dieren mag niet afhankelijk zijn van onze portemonaie,

mvg Frank

charon

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: maart 04, 2006, 10:18:20 am »
Citaat
Het welzijn van onze dieren mag niet afhankelijk zijn van onze portemonaie
Daar ben ik het mee eens alleen is het niet anders in ons landje en dat geldt tegenwoordig niet aleen voor onze dieren

Tazz

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: maart 04, 2006, 11:23:23 am »
Ik heb 10 jaar onder het bestaansminimum geleefd en de dieren die ik toen had kwamen niets tekort. Destijds kreeg ik regelmatig andere dieren aangeboden, die ik afsloeg vanwege het simpele feit dat ik wist dat ik een DA in geval van nood niet zou kunnen betalen voor al mijn beesten. Ik ben van mening dat je ten alle tijden rekening moet houden met het kostenplaatje. Je kunt nog zoveel van je beest houden, het noodzakelijke hulp ontnemen omdat je er geen geld voor hebt is in mijn ogen niet goed.

coco

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: maart 05, 2006, 00:34:36 am »
Het welzijn van onze dieren mag niet afhankelijk zijn van onze portemonaie,

mvg Frank
Citaat
dat bedoel ik dus...... dan moet je dus op zoek naar een oplossing die helpt, maar kan het niet anders dan moet er invredes naam maar een regeling getroffen worden met de DA? teminsten zo zou ik het doen( als mijn portmonee het niet toe zou laten, en dat komt ook wel eens (geregeld)voor hoor!!)

verma528

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: maart 06, 2006, 22:57:33 pm »
Niet iedereen wordt met een goudklomp op de wereld gezet en mag je dan geen dieren hebben  ???

Ik ben het roerend met Charon eens en de dieren is haar enige vriendjes die ze heeft

coco

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: maart 07, 2006, 00:53:33 am »
communicatiefoutje???hihihi ;)

verma528

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: maart 07, 2006, 16:19:20 pm »
Wie bepaalt dat je geen dier mag hebben als je geld krijgt via een uitkering ???
Deborah voor jou  :-*