Auteur Topic: op vakantie  (gelezen 1386 keer)

mika

• Gast
op vakantie
« Gepost op: maart 08, 2006, 19:50:31 pm »
volgende week vertrekken mijn vriend en ik voor 10 dagen op vakantie. Mika onze aga gaat die periode naar mijn ouders maar hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Mika voelt zich bij iedereen op zijn gemak en mij pa is verzot op onze mika dus ik verwacht niet meteen problemen. Toch vraag ik me af hoe het zit met de dagelijkse gewoonten die mika gewend is en de verandering van ruimte. mijn ouders hebben een parkietje, gaat dat problemen geven? en eigenlijk vraag ik me ook af hoe zo een vogeltje reageert als je na 10 dagen ineens terug bent, super blij of nukkig dat je hem eerst in de steek hebt gelaten.

alle tips voor het overbruggen van deze vakantieperiodezijn dus welkom.

groetjes

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: op vakantie
« Reactie #1 Gepost op: maart 08, 2006, 20:48:23 pm »
De beste tip die ik je kan geven is dat je niet zielig moet gaan doen tegen hem.
Je moet juist heel enthousiast zijn, vrolijk tegen hemn praten dat hij lekker gaat logeren enz enz.
Ook je ouders moeten doen alsof het heel normaal is, dan zal er niks aan de hand zijn.
Ga je zielig doen tegen hem, hem troosten ( zo van: ik ben er snel weer hoor, op een zielig toontje ) dan pakt de vogel dit over en merkt hij dat er iets vervelends gaat gebeuren. Terwijl het helemaal niet vervelend is.

Verder is een aga snel gewend aan veranderingen.
Ik neem mijn vogels vaak mee uit logeren, ze zijn in no time gewend aan de nieuwe omgeving. Nu ze een aantal keren geweest zijn, merk ik niks meer van onwennig ofzo.

Vrolijk zijn en dan komt het helemaal goed!
Fijne vakantie!

mika

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 08, 2006, 22:51:42 pm »
bedankt Janina voor de tip, het stelt me toch gerust dat te horen van een kenner want ergens vind ik het toch niet leuk om mijn mika achter te laten ( het is de eerste keer ), maar goed, we kunnen ze moeilijk mee op ons snowboard nemen.

ik zal zeker laten horen hoe het verlopen is.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2006, 10:32:30 am »
Nee dat is ook niet leuk. voor jou  ;) dat begrijp ik helemaal. Ik heb er zelf ook altijd moeite mee  :)
Maar de vogel zelf zal het leuk vinden, dus probeer dat vervelende gevoel dat je zelf hebt niet over te brengen, dan komt het helemaal goed hoor!  :thumsup: