Auteur Topic: Grijsje gooit pellets op de grond  (gelezen 1470 keer)

vrouwtje_van_ Jojo

• Gast
Grijsje gooit pellets op de grond
« Gepost op: augustus 12, 2007, 11:22:11 am »
Jojo die krijgt pellets. nu ongeveer al 3 jaar, maar de laatste tijd gooit ze de pellets iedere keer op de grond. ik gooi het iedere keer wel weer terug in haar bakje, maar dan gooit ze dat weer op de grond. wat moet ik hier aan doen??

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2008, 14:33:25 pm door Cosch »

Jeffrey

• Gast
Re: wat moet ik doen?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2007, 11:26:07 am »
haha ik denk dat jojo het als een leuk spelletje ziet! ik gooi ze op de grond en baasie gooit ze weer trug, een btje het zelfde idee dat als je met een kind met de bal over gooit  ;)

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2007, 11:27:46 am »
Ik denk dat Jojo een leuk spelletje heeft gevonden!  :)

Ten eerst zou ik niet te veel geven. 's avonds moet zijn bakje leeggegeten zijn!
Dus beter afpassen op zijn eetbehoefte!
Want als hij dan gaat smijten betekend het ook voor hem dat hij straks meer honger heeft!
En dat zal hij vast wel een keer doen... maar zo merkt hij wel dat hij er een probleem bij krijgt als hij eten weggegooit.
Dus probeer er niet op te reageren en vooral niet oprapen en teruggeven.
Laat em maar. Het is zijn probleem dat hij het weggooit niet de jouwe. En stop het de volgende dag (goed afgepast) weer terug in zijn bakje!

Succes!
Gr Corina

vrouwtje_van_ Jojo

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 12, 2007, 11:37:22 am »
Ze krijgt ook niet zoveel eigenlijk, ze krijgt s'morgens 20 pellets, bij het avond eten 10 pellets, en rond 8 uur 20 pellet, en meestal als ik naar bed ga is het bakje leeg en geef ik haar nog 5 pellets

ede

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2007, 11:38:40 am »
Welke pellets geef jij?

vrouwtje_van_ Jojo

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 12, 2007, 11:43:17 am »
Harrison pellets

ede

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 12, 2007, 11:47:52 am »
Dan krijgt hij veel te veel!

Hier krijgt Kaya over de hele dag 25 harrisons pellets. En Coco 30.
Dus opgeteld krijgt Jojo er 55 per dag.
Dat is te veel! Echt.

Als ik jou was zou ik dus zeker maar eerst eens 10 pellets minder geven per dag! Waarschijnlijk zal hij dan ook wat zuiniger gaan worden op zijn eten!

Harrisons pellet is een pellet die je niet constant kunt aanbieden. Dit moet echt afgepast zijn want ander word Jojo ook te vet.
Harrisons moet je dus afpassen naar de behoefte van de papegaai. Beter te weinig pellets en aanvullen met groentes en fruit dan te veel.

Gr Corina

vrouwtje_van_ Jojo

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 12, 2007, 11:53:40 am »
oke thnx, ik zal haar dan wat minder geven.
ik denk dat ik haar 's morgens 15 geef en dan tussen de middag krijgt ze meestal een palmnoot en met het avond eten kreegt ze wat groente en dan 's avonds tegen een uur of 9 kreegt ze nog 15 pellets

Aestiva

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 13, 2007, 18:08:29 pm »
Hoi,

Hier had ik ook dat probleem. Ik kreeg van Doormalen (waar ik de pellets altijd koop) als tip om er sochtends 30 in het bakje te doen en als het bakje dan leeg gegeten is (tegen de middag) de overgebleven pellets te tellen en deze weer af te trekken van 30.

Nu is dat aanzienlijk minder.

Dorian

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 20, 2007, 20:14:40 pm »
Ik denk dat 1 keer per dag pellets geven wel genoeg zou moeten zijn. Als tussen de middag de tweede lading komt en alles wordt opgeruimd en terug gegooid, doen ze ook veel minder zuinig met hun voer, is mijn ervaring.
Wat op de grond ligt krijgen ze van mij echt niet terug. Dag erna weer een nieuwe dag... Met nieuwe pellets (en ietsie minder).
Ons grijsje van bijna 500 gram krijgt er tussen de 25 en 30 en eet dat op, maar meer laat hij liggen of hij gaat met zijn pellets spelen, zoals de jouwe ook doet of inmiddels deed.