Auteur Topic: Liefde op het eerste gezicht  (gelezen 2040 keer)

Riboet

• Gast
Liefde op het eerste gezicht
« Gepost op: januari 23, 2005, 09:45:52 am »
Hebben jullie dat ook al meegemaakt met jullie gaaien? Er komt iemand binnen die de gaaien nog nooit heeft ontmoet en toch valt de grijze als een blok voor hem of haar?

Ik had het met mijn eerste grijze Joris. Buurman John komt binnen, krijgt niet eens de tijd om hallo te zeggen, want Joris zat al bij hem. Als John kwam, moest en zou Joor bij hem zitten. Hij had het niet bij andere mannen (ja die vond ie ook leuk, maar buurman John was speciaal).
Van de week zag ik het ook bij Riboet. Er komt een vrouw binnen die een aquarium kwam brengen en Riboet ziet haar, viegt op en landt op haar hoofd. De vrouw schrikt niet, moet er eigenlijk wel een beetje om lachen. Overigens was dat ook bij buurman John zo, die vond het ook wel grappig.

Het gaat niet om overheersen, wat Riboet ook kan. Zo van: jij bent bang voor mij, dat voel ik en dat sterkt mij dus ik zal het nog even in mijn gedrag naar jou toe bevestigen! Het lijkt veel meer op een wederzijds respect. Wie herkent dit?

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Liefde op het eerste gezicht
« Reactie #1 Gepost op: januari 23, 2005, 09:53:27 am »
Hier komt er helaas nooit zo iemand binnen...  Ik heb het zelf wel bij de grijze van de boekhandel. Dat beest is helemaal gek van mij... Hij herkent me al als ik de winkel binnenloop. Ze waren een paar maanden tijdelijk naar de overkant van de straat verhuisd omdat de winkel verbouwd ging worden. Ik liep dus de tijdelijjke winkel binnen en liep te zoeken waar ze de kooi geplaatst hadden en zag hem niet meteen... maar hij had mij wel gezien hoor en begon aandacht te trekken.... De eigenaresse zei: dat is voor jou hoor want dat doet ie anders nooit... Ik kan hem overal kroelen (helaas door de tralies heen) en het is een scheet van een beest!!!
 :-*

amacera de pera

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 25, 2005, 21:04:36 pm »
ja dat herken ik wel ,bij ons kwam een buurvrouw(marokaans en met hoofdoek) lora had haar nog nooit gezien maar lande in een mum van tijd op haar schoot en liet alles horen wat hij kon zeggen incl; kiekeboe blote kont ,heb ik haar niet geleerd hoor dat kwam van onze kleindochter die zong lora vliegt rond in haar blote kont en krijg dat er maar uit ,en telkens als die buurvrouw kom is lora helemaal gek ,zou dat komen dat we haar van een marokaans gezin hebben gekocht?  misschien zegt ze wel meer wat wij dan niet kunnen verstaan.   ??? wat nu marokaans leren? >:(   ::) ;D

ann

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: januari 26, 2005, 08:59:39 am »
Dat zou heel goed kunnen dat het komt dat ze van een Marokkaans gezin komt. Mijn buren in Utrecht waren ook Marrokkaans en (dit bedoel ik niet verkeerd) ze hebben gewoon een andere geur dan wij, waarschijnlijki door het eten...  :)