Auteur Topic: Gedrag van Macha  (gelezen 1752 keer)

harry

• Gast
Gedrag van Macha
« Gepost op: april 09, 2006, 12:33:07 pm »
Hoi,

Ik heb sinds kort een handtamme Aga, werkelijk waar een heerlijk maatje. Het is een vrouwtje, ze heeft 2x een ei gelegd. het vreemde is dat ik er werkelijk alles mee kan doen, oppakken, klimt in m'n kleren, zit uren op m'n schouder.... Maar m'n vriendin pikt ze niet, ze wil op d'r schouder zitten maar zodra haar hand in de buurt komt gaat ze gelijk over in de aanval. Is er iets te doen zodat ook mijn vriendin geaccepteerd wordt?

http://s50.photobucket.com/albums/f303/harry122/macha/?action=view&slideshow=true

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: Gedrag van Macha
« Reactie #1 Gepost op: april 09, 2006, 12:46:02 pm »
Hoi Harry welkom hier!
Je hebt een lief agaatje! Een roseicollie.
Ik dacht toen ik de foto's zag: ai, das niet handig een aga op je toetsen bord, straks alle knopjes... En ja hoor een paar foto's later zag ik dat je dat zelf ook al gemerkt had! ;D

Om op je vraag een reactie te geven: Wij hebben een aga Joda (personata, zie avator) en die is echt van mij. Ik kan er bijna alles mee doen. Als ik de kooi open en mijn hand in de opening hou, dan komt hij snel uit zichzelf op mijn hand zitten. Mijn man krijgt hem met geen mogelijkheid uit de kooi. :) Verder zit hij maar af en toe bij mijn man, zodra hij bij mij kan overstappen doet Joda dat. We hebben het geprobeerd met lekkere hapjes, dat ik Joda minder aandacht geef, maar nee hoor! Joda is en blijft van en voor mij!
Als Macha in de aanval gaat, probeer dat zoveel mogelijk te negeren en pak haar dan niet snel bij je vriendin vandaan, want dan heeft Macha wat ze wil, nl ze is weer bij jou!  ;) Succes!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: april 09, 2006, 12:51:10 pm »
Hoi, welkom hier!
Is je vriendin bang voor Macha?

Leuke foto's!  :thumsup:

harry

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 09, 2006, 14:14:38 pm »
Hoi, welkom hier!
Is je vriendin bang voor Macha?

Leuke foto's!  :thumsup:

Na een aantal keren flink gebeten te zijn is mijn vriendin inmiddels wat terughoudend geworden. Vanaf het begin waren er voor mij geen grenzen tussen Macha en mij, ben wel een paar keer gebeten oa tijdens het verwijderen van de eerste eieren uit de kooi. Maar over het algemeen kan ik alles doen, uit de kooi halen (via vinger of hele hand) ook tijdens baltsgedrag kan ik haar zo grijpen terwijl ze naar andere zaken zeer aggresief is.

Het is een vogel met onbekend verleden, ze is maximaal twee jaar oud volgens de ring.

TWEETY

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 09, 2006, 14:21:37 pm »
welkom harry,

ik heb al veel ongeveer hetzelfde verhaal van jou hier gelezen,
ik hoop dat het ooit lukt,  succes en veel plezier hier

sandra

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #5 Gepost op: april 09, 2006, 15:31:14 pm »
Vaak is het zo dat je vogel aanvoelt wie de baas is, en Macha voelt dat je vriendin terughoudend is en een felle aga ( en zeker een popje ) maakt daar gebruik van.
Misschien kan je vriendin volgens dit topic aan de slag gaan, op die manier krijg ik oudere, felle en onzekere aga's tam.
Lees eens door:

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,11455.0.html

harry

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 10, 2006, 11:24:08 am »
Vaak is het zo dat je vogel aanvoelt wie de baas is, en Macha voelt dat je vriendin terughoudend is en een felle aga ( en zeker een popje ) maakt daar gebruik van.
Misschien kan je vriendin volgens dit topic aan de slag gaan, op die manier krijg ik oudere, felle en onzekere aga's tam.
Lees eens door:

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,11455.0.html

Ze zou het kunnen proberen, Macha is al tam als, ze op haar schouder zit of langs d'r kleren klimt is er niets aan de hand.. Tot het moment dat haar handen in zicht komen dan is het 'aaaaanvallluuuh' Ik kan alles met haar doen, zelfs als Macha d'r balts pet op heeft kan ik haar gewoon pakken.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: april 10, 2006, 17:19:57 pm »
Juist daarom moet je vriendin met haar aan de slag gaan, want Macha is haar wel de baas en de enige die dat op kan lossen is je vriendin.  ;)

dvln

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 10, 2006, 19:57:45 pm »

Sorry dat ik kom binne vallen emt een foto maar ik meot even testen

Nee niet gelukt! :angry: :angry: >:D >:D