Auteur Topic: Zindelijk?  (gelezen 4536 keer)

giggles

• Gast
Re: Zindelijk?
« Reactie #15 Gepost op: mei 12, 2008, 19:54:27 pm »
Er zijn vogelluiers, maar wil je dat je vogel aandoen???

En hoewel sommige uitspraken, van sommige mensen, misschien ietwat cru overkomen, zijn ze allemaal gebasseerd op ervaringen om de belangen ten opzichte van de vogel het beste te behartigen.
Het is ook dus zeker niet om iemand af te kraken, maar er wordt puur gekeken naar wat het beste is voor huiskamervogels.

Aniki

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 13, 2008, 15:58:29 pm »
maar dat is heel wat anders dan er vanuit gaan dat ik mijn vogel zindelijk wil maken. dat is gewoon een kwestie van niet goed lezen.

maar goed, blijkbaar is dit een te gevoelig onderwerp om over te praten of er is blijkbaar maar 1 manier van handelen in deze situatie....
dan hoef ik over dit soort dingen ook niet meer te beginnen.

cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 13, 2008, 16:24:43 pm »
Het is gewoon zo dat zindelijk maken of een vorm daarvan gevaarlijk is voor je vogel.
Dus moet je het bij jezelf zoeken. Zoals bijv Billybird zegt. Leg dan handdoekjes neer of zoals ik al suggereerde.. laat em dan niet meer op de bank.

Ik vind het ook heel gezellig als ze bij me op de bank zitten. Consequentie is wel dat ze op je bank poepen. Nu krijg ik binnenkort een nieuwe bank.. en daar wil ik ook geen poep op hebben dus zullen ze niet meer op de bank mogen. Mis ik die gezelligheid dan moet ik de poep ook accepteren.

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #18 Gepost op: mei 14, 2008, 20:32:29 pm »
Ja zeg, niet meteen beledigd zijn hoor! Je vraagt toch of het mogelijk is een vogel zindelijk te maken. Nou ja dus, alleen is het niet zo goed voor de vogel. En daarom wordt het je afgeraden en worden andere mogelijkheden aan de hand gedaan. Wat je er uiteindelikjk mee doet moet je zelf weten, maar ik zou zeggen............ :CENS :CENS

Aniki

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 15, 2008, 12:42:41 pm »
Ja zeg, niet meteen beledigd zijn hoor! Je vraagt toch of het mogelijk is een vogel zindelijk te maken. Nou ja dus, alleen is het niet zo goed voor de vogel. En daarom wordt het je afgeraden en worden andere mogelijkheden aan de hand gedaan. Wat je er uiteindelikjk mee doet moet je zelf weten, maar ik zou zeggen............ :CENS :CENS

voor sommige mensen lijkt goed lezen erg moeilijk... :fool:

nog een keer, zo duidelijk als ik kan zijn: we willen Nara niet zindelijk maken. :a036:

ik zal dit topic verder met rust laten.

giggles

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: mei 16, 2008, 00:08:25 am »
Niemand zegt ook dat je dat wilt...

Iedereen spreekt over de vogel in het algemeen...
Dat je je misschien aangevallen voelt, komt denk ik omdat jij de vraag hebt gesteld en jij dus ook antwoord krijgt en commentaar over de vraag.

Goed dat je je vogel niet zindelijk wilt maken en hem gewoon lekker vrij laat  :thumsup:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #21 Gepost op: mei 22, 2008, 16:41:17 pm »
even dit oude topic omhoog schoppen.

ik heb op verschillende plekken gelezen dat het slecht is om je vogel zindelijk te maken. ik heb ook iemand gevonden die een papegaai heeft met veel problemen door geforceerd poepen.

op commando poepen werkt dus niet. maar dat is toch ook eigenlijk gek? je zegt toch ook niet tegen een hond dat ie moet poepen? je leert een hond het niet in je huis te doen.

dus dacht ik, je kan je vogel misschien wel leren om op bepaalde plekken te poepen? in de kooi, prima, op harde ondergronden, prima. op de bank, kleren etc... niet prima.

ik ga je vraag nog eens omhoog schoppen....

ik denk dat je zou willen bereiken dat ie vanop de zetel naar de vloer gaat bijvoorbeeld om aldaar te poepen
wat beter te reinigen is..ik denk wel dat het kan of lukt maar of het goed gaat zijn  ???
voelt een vogel op voorhand zoals wij wanneer je moet?

het is inderdaad een gevoelig onderwerp, maar "we" gaan er van uit dat het niet in de natuur ligt van de vogel
en dus beter niet word gedaan, ook daar een hond groter opslagcapaciteit heeft dan een vogel,

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #22 Gepost op: mei 22, 2008, 16:45:47 pm »
ik weet wel dat je goed kan herkennen wanneer ze moeten en gaan poepje doen :-[
dus dan kan je misschien nog net opstappen doen en boven de grond of weg bij je broek ofzo..  :CENS

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #23 Gepost op: mei 23, 2008, 13:53:20 pm »
Vandaar dat wij gewoon een doek op schoot leggen, scheelt een heleboel heen en weer gesjees met zo'n vogel en de doek gaat gewoon de wasmachine in.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #24 Gepost op: mei 23, 2008, 17:05:18 pm »
ja inderdaad, das ook zo, maar als je parket hebt of lami of zeil dan kan ie makkelijk even boven de vloer..
ik heb het liever op mn kleding als op mn tapijtje.. die kan niet de was in he ;D

een doek is inderdaad ook een uitkomst! :thumsup:

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #25 Gepost op: mei 27, 2008, 12:50:03 pm »
Wij hebben in de huiskamer plavuizen, dus als het eens mis gaat is dat geen enkel probleem. In de tuin poept hij maar lekker waar hij zelf wil, dat doen de wilde vogels ook.