Sinds 2004 een begrip!
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Heb je de
activerings-mail
niet ontvangen?
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Index
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Parkieten Land.NL
»
Parkieten Forum
»
Kweken!
»
Kweekjaar 2006
(Moderator:
Neophema Plaza
) »
eiren uitsmijten
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: eiren uitsmijten (gelezen 1746 keer)
david
Gast
eiren uitsmijten
«
Gepost op:
april 13, 2006, 13:17:10 pm »
zit ik met 2 blokken waar de ene al de gehele tijd in zit al een paar maanden en iedere keer smijt ze de eitjes er uit vandaag weer 1 , en het 2 de geval heeft vandaag 4 ! eitjes er uitgesmeten maar ze had er kort voor al 4 jonkies grootgebracht waarvan er nu nog 2 leven (1 met gebroken poot of vleugel)
wie kan mij vertellen waarom ze de eitjes er uitsmijten ect ...en toch blijven eitjes leggen zeker omdat de ene al maanden in het blok zit en nog steeds geen jonkies zijn
lineola
Gast
Re: eiren uitsmijten
«
Reactie #1 Gepost op:
april 13, 2006, 13:37:57 pm »
hoi, even een paar vraagjes, om wat voor parkieten gaat het?, hoelang zijn ze al aan het nestelen?, zitten ze met meerdere koppels, e.d., als je iets meer kunt vertellen, misschien dat dan iemand wat weet.
groetjes marjan
david
Gast
«
Reactie #2 Gepost op:
april 16, 2006, 19:24:13 pm »
het zijn grasparkieten , toch al een maand of 4 , en er zitten 2 vrouwtjes in en de rest zijn mannetjes ( 5 )
lineola
Gast
«
Reactie #3 Gepost op:
april 19, 2006, 22:46:58 pm »
hoi, het kan vanalles zijn, is dit misschien hun eerste broedseizoen? zijn ze al een maand of 4 aan het broeden?, het kan best zijn dat ze op dit moment gewoon de brui eraan geven, (het beste is dan om een rustperiode in te bouwen)
ook kan het zijn dat de mannetjes zonder parter de boel verstoren, (weet ik natuurlijk niet zeker) maar je kunt het beste zoveel mannen als poppen hebben in een ruimte als je ze wilt laten broeden,
groetjes marjan
david
Gast
«
Reactie #4 Gepost op:
april 23, 2006, 17:36:54 pm »
het is hun eerst broedseizoen , de andere de 2de maar ben nu een voliere buiten ( 4lang 1 breed en 2 hoog) aan het zetten en dan kan ik gemakelijker de broed hokken wegnemen , nu kan ik er niet aan(ook een hok buiten maar kleiner zo een 1.5m op 1m 1.5m ) en wil niet het riscico lopen dat ze wegvliegen dus ja zal ik me niet veel zorgen om maken we zien wel toch bedankt voor de tips
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Parkieten Land.NL
»
Parkieten Forum
»
Kweken!
»