Auteur Topic: Joda en........Cody!  (gelezen 6265 keer)

charon

• Gast
Re: Joda en........Cody!
« Reactie #45 Gepost op: juni 02, 2006, 09:58:37 am »
Citaat
En over de popjes zijn de baas, ik weet niet of dit bij andere soorten dan de collies zo is, bij de collies is het overduidelijk, vrouw is heer en meester, maar bij de fischeri's hier is Alphie de baas, maar ik weet niet of dit komt omdat Lizzy zo'n kneusje is.

Hier gaat die regel inpricipe bij alle soorten op.
De lady's kunnen gigantische mot met elkaar hebben terwijl de kerels gewoon lekker relax naast elkaar kunnen zitten

BirdmAster

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: juni 02, 2006, 16:05:35 pm »
  • Topic verplaatst naar Lief en Leed. omdat dit onderwerp toch meer daar thuishoort.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #47 Gepost op: juni 04, 2006, 13:37:13 pm »
Nieuw vraagje:
Ik moet een nieuwe kooi aanschaffen voor Joda en Cody. Dit komt omdat Skye nu in Joda's kooi logeert. Skye had nl veel wondjes (ze had er eigenlijk al 2 toen we dr ophaalden) en dat bleef maar. Toen we Joda en Cody samen in de reserve kooi deden, hebben we Skye in Joda's kooi gedaan en op een andere plek. En inderdaad verwondt ze zichzelf nu niet tot veel minder. Toch was het ergens niet zo slim van me, want ik weet niet of het nu aan de kooi ligt (Joda's kooi is veel dieper) of aan de andere plek in de woonkamer of aan de combi. :CENS
Maar het voldoet, dus Skye moet maar in die kooi blijven.

Ik vind de reservekooi te klein om ze voor altijd in te laten. Dus nieuwe kooi.
Maar:
vraagje 1:
Cody is niet zo heel gemakkelijk tam te krijgen. Ze wil nl absoluut niet uit de kooi. Dus moet ik dr pakken/vangen en oefen ik in de gang. Maar Cody is razendsnel, dus dat pakken in de kooi is niet altijd even gemakkelijk. Moet ik nu wachten met die grotere kooi totdat ik dr makkelijker te pakken krijg? Ik denk het eigenlijk wel, maar vind het zo oneerlijk tov Joda.

vraagje 2:
Ik vind die vierkante hoge kamervolieres ook erg mooi. Die is natuurlijk groot zat voor 2 agaatjes. Maar kan je er daar ook 4 indoen? Qua ruimte wel, maar ik bedoel 4 agaatjes bij elkaar gaat dat? Ik wil er niet perse mee kweken, dus dat maakt me verder niet uit.

Wie denkt er mee? Wat vinden jullie?

charon

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: juni 04, 2006, 13:58:50 pm »
Citaat
vraagje 2:
Ik vind die vierkante hoge kamervolieres ook erg mooi. Die is natuurlijk groot zat voor 2 agaatjes. Maar kan je er daar ook 4 indoen? Qua ruimte wel, maar ik bedoel 4 agaatjes bij elkaar gaat dat? Ik wil er niet perse mee kweken, dus dat maakt me verder niet uit.
zijn erg mooi en lekker ruim zouden evt. 4 aga's in kunnen maar.............
cody krijg je er dan helemaal moeilijk uit ik zou hem pas in zo'n kooi doen als hij zelf naar je toe komt

jeske5

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: juni 04, 2006, 15:09:34 pm »
als je Joda uit de kooi haalt, wil Cody er dan nog steeds niet uit? in het begin (en nu nog wel eens) wou Muffin er ook niet uit en kreeg ik hem ook bijna niet te pakken. maar als ik Donut dan uit de kooi haalde en het deurtje open liet staan, kwam Muffin vanzelf in die opening zitten en dan stapte ze wel op.
kwam ze niet, dan had ze pech, dan ging de kooi gewoon weer dicht en mocht alleen Donut eruit. na vijf minuutjes nog een keer proberen wist ze dan niet hoe snel ze op moest stappen  :)

dylantjuh

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: juni 04, 2006, 15:11:44 pm »
wat een schat :hart:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #51 Gepost op: juni 04, 2006, 16:14:24 pm »
als je Joda uit de kooi haalt, wil Cody er dan nog steeds niet uit? in het begin (en nu nog wel eens) wou Muffin er ook niet uit en kreeg ik hem ook bijna niet te pakken. maar als ik Donut dan uit de kooi haalde en het deurtje open liet staan, kwam Muffin vanzelf in die opening zitten en dan stapte ze wel op.

Als ik Joda er uithaal komt Cody wel kijken. Maar ze heeft het niet op handen, zodra ik mijn hand beweeg, schiet ze de kooi weer in. Wel deed ik nu een tijdje Joda eruithalen, voor de kooi blijven zitten, Joda zonnepitjes voeren en een pitje voor Cody op mijn knie leggen, mijn knie vlakbij de kooi. Als Cody dan het pitje kwam halen, deed ik het deurtje van de kooi dicht. Maar Cody is helaas veel te slim, ze pikt nu het pitje van mijn knie en spurt dan snel de kooi weer in! :P
Als Cody maar niet zo bang voor handen was...
Cody neemt trouwens ook niets lekkers uit mijn handen.
Wel stapt ze nu  op als we in de gang oefenen, nog niet 100%, maar ze stapt in elk geval op.
Ik vraag me wel af waarom ze nou zo op handen reageert. Ik had haar al zo jong (7 weken) en ik ben echt voorzichtig geweest. Zit dat nu in Cody of zal er toen al wat voorgevallen zijn? ???

jeske5

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: juni 04, 2006, 18:50:34 pm »
is ze in de gang ook bang voor je handen?

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #53 Gepost op: juni 04, 2006, 20:24:46 pm »
is ze in de gang ook bang voor je handen?

Bang niet echt, maar ze stapt dan ook niet enthousiast op. Als ze kan ontwijken dan zal ze het doen. En als ze de kans ziet gaat ze van mijn hand terug op de grond of mijn borst/schouder op. Ik heb meer het idee dat ze dan opstapt omdat er weinig anders op zit.
(Zodra ze de kooi kan zien is het echt mis.)

jeske5

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: juni 04, 2006, 20:53:46 pm »
met Muffin was het in het begin echt precies hetzelfde. ze stapte wel op als het echt niet anders kon, maar zo gauw ze in de kooi zat raakte ze in paniek als je met je handen in de buurt kwam. Gewoon aanstellerij! Ik denk dat Cody echt niet zo bang is van jou als ze het nu voordoet. Ik zou ze dus voorlopig ook nog niet in de grote kooi doen, en Cody toch elke keer pakken.