Auteur Topic: Jong merel gezinnetje  (gelezen 3410 keer)

Offline Angelique

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
Jong merel gezinnetje
« Gepost op: augustus 09, 2006, 10:24:20 am »
Een paar keer per dag speelt er bij ons in de achtertuin een waar ritueel af.
Een voeder ritueel.

Er zit een jong mereltje bij ons in de achtertuin. (waarschijnlijk leven die eerst meer op de grond?)
Een paar maal per dag komt (volgens mij) de vader te voorschijn en dan huppelt de jonge naar hem toe.
Vaders huppelt de tuin door, jonkie huppelt er achteraan, vader pikt wat wormen uit de grond en voert hiermee het jong  :hart:.
Vader huppelt verder, jonkie huppelt er weer achteraan, vaders pikt weer wat wormen en voert het jong.
Dit gaat eventjes zo door en dan huppelen ze bij ons onder de struiken om later op de dag terug te komen en het hele ritueel weer opnieuw begint!

Dit wordt een aantal keren per dag herhaald!
Zo lief om te zien.

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2008, 12:29:37 pm door Cosch »

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
Re: Jonge merel
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2006, 10:39:40 am »
klopt merels leven veel op de grond. De jongen verlaten het nest terwijl ze nog niet zo goed kunnen vliegen. Blijft een schitterend gezicht, jonge vogels die achter de ouders aanhuppelen  :hart:

miekje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2006, 10:42:22 am »
Wat lief zeg!  :hart:
Geniet er nog maar even van  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2006, 11:29:48 am »
Als je een paar rozijntjes gooit weten ze je gauw te vinden!! Ik heb hier iedere dag een klant voor de rozijntjes! :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2006, 11:41:05 am »
Mijn ouders hebben een een 'huis' merel.

Die is ondertussen zo aan ze gewend dat hij heel dichtbij komt als zij buiten zijn.
Misschien wat overdreven hoor  :-[, maar laatst was de 'huis'merel met zijn jonkie erg dicht bij mijn vader gekomen, daarna gingen ze weer terug. Net of hij zeggen wilde: kijk die zijn niet gevaarlijk daar krijg je ook eten van!   :)

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2006, 11:46:36 am »
Hier komen ze ook best dichtbij.
Had ik niet verwacht!
In het begin zag ik alleen het jonkie zitten en kon toen heel dichtbij komen. Ik dacht n.l. eerst dat het een gewonde vogel was aangezien ik zo dichtbij kon komen. Heb het van een afstandje in de gaten gehouden en zag dus later dat het jonkie iedere keer gevoerd werd.

miekje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 09, 2006, 11:56:54 am »
Misschien wat overdreven hoor  :-[, maar laatst was de 'huis'merel met zijn jonkie erg dicht bij mijn vader gekomen, daarna gingen ze weer terug. Net of hij zeggen wilde: kijk die zijn niet gevaarlijk daar krijg je ook eten van!   :)

Wat lief!  :hart:
Is toch niet overdreven, ik zou ook zoiets denken, of misschien wilde de merel zijn baby wel aan je vader laten zien, zo van: dit is mijn baby  :thumsup: