Auteur Topic: eco-bird  (gelezen 1524 keer)

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
eco-bird
« Gepost op: juni 12, 2006, 09:39:34 am »
Hallo woont er ook iemand bij mij in de buurt Peize (vlakbij Groningenstad) die een grote hoeveelheid Eco-bird African heeft gekocht en waar ik een beetje van kan overnemen. Wil het Pika graag als extra voer bijgeven, want ze begint steeds meer zelf  (proberen) te eten. Als ik nl 750gr bestel moet ik er 4,25 extra overheen betalen en de 4kg is mij eerst te veel.

bvd Jeannette

BirdmAster

• Gast
Re: eco-bird
« Reactie #1 Gepost op: juni 13, 2006, 20:25:04 pm »
Als je je vogel wil overzetten op pellets moet je daar vaak veel moeite voor doen. Een beetje pellets als extra voer bijgeven werkt in veel gevallen niet: veel vogels zullen de pellets weigeren. Een consequent overwenschema en een goede discipline van de eigenaar zijn in de meeste gevallen toch echt noodzakelijk. Je kunt het natuurlijk altijd proberen of het bij jou werkt, maar je kunt er ook over nadenken om je vogel definitief over te zetten op pellets.

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #2 Gepost op: juni 13, 2006, 20:55:08 pm »
Pika is nog een jonge vogel van 6,5 weken dus ik schotel haar zo veel mogelijk verschillende dingen voor zodat ze aan alles hopelijk went :) Heb inmiddels het voer bestelt en wacht met spanning af. Ik hoop doordat ze zo slecht pap eet gemakkelijker aan de pellets kan omdat ze dan geen zaden hoeft te "pellen"

Jeannette

Tommy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 13, 2006, 21:06:37 pm »
Ik zou gewoon bestellen ;) anders heb je nog niet echt de kans t goed te proberen

BirdmAster

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 14, 2006, 10:48:39 am »
Veel vogeleigenaren blijven trouwens toch zaad bijgeven zodat de functie van de klier en de spiermaag blijft bestaan. Ook is het voor vogels een goede bezigheid om af en toe wat zaadjes te pellen: veel vogels vinden zaad lekkerder dan pellets en tevens is het pellen van zaadjes een goede bezigheid. Door alleen pellets zal de grootte van de klier en spiermaag afnemen omdat deze niet meer voldoende worden gebruikt. Natuurlijk kun je je vogel voornamelijk pellets voeren, maar af en toe wat extra zaad bijgeven is ook geen slecht idee.

;)

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2006, 11:07:57 am »
sorry maar lezen jullie niet goed of is dit bedoeld als extra info. Ik heb de pellets al besteld en ik ben inderdaad van plan haar aan zoveel mogelijk soorten voer te laten wennen zodat ze later "alles" eet :-[  ;) Ik ben zowiezo van mening dat 1 soort eten nooit goed is voor welk dier dan ook.

BirdmAster

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 14, 2006, 11:09:29 am »
OK :thumsup: