Ja dingen tussen de veren stoppen heeft te maken met de hormonen. Ze doen dit om er een nest van te maken.
Ze stoppen materiaal tussen hun veren en nemen het mee naar de plaats waar het nestje komt.
Een aga is volgens mij rond een maand of 7 geslachtsrijp aan het worden.
Ik heb Tinus dus gekregen van een kennis omdat zij dus een nestje had jullie hebben al gezien dat het een kruizing is..
De moeder van Tinus was ook erg vel en niet erg lief geloof ik
Toen de kennis dus ook een stuk papier aan de moeder van tinus gaf deed ze dat allemaal tussen haar veren..
Ik heb Tinus wel vaker een stukje papier gegeven en deed er verder niks mee maar gister leek het net of ze het probeerde tussen haar veren te doen
Of ze had misschien toevallig jeuk en het papiertje in ze snaveltje dat kan ook nog wat tinus is nog wel jong ik zal het even aan mijn moeder vragen hoe oud tinus dus nu precies is...
en de kennis dus waar wij tinus vandaan had wist bijna zeker dat tinus een mannetje was zo zie je maar weer dat je het niet altijd goed kan hebben...
Mijn moeder gaat van de week hier bij een dierenwinkel advies vragen over het kortwieken en of tie vrouw het natuurlijk wel kan en dan denk ik maar laten kortwieken

Me moeder had ook gehoord dat je ze om en om kon laten kortwieken

dat ze dan nog een beetje kunnen vliegen
Maar kan tinus dan niet vallen en ze eigen pijn doen als tie gekortwiekt is het zal natuurlijk wel erg vreemd zijn alstie al die tijd kan vliegen en dan ineens niet meer en ik weet dat het net is als haren knippen maar ik ga niet mee denk ik en al helemaal niet kijken

Maar toen ik Tinus pas had was ik er best bang voor omdat we nog nooit een vogel gehad hebben dus ik vond hem eerst best wel eng en ik was bang dat ie heel hard ging bijten En volgens mij merkte hij dus dat ik bang voor hem was en maakte er dus ook misbruik van..
Dus ikd acht misschien doet ie daarom wel soms lelijk tegen me enzo maar nu ben ik al een hele tijd niet meer bang voor hem en doet ie dus nog steeds lelijk...
Ik ga even kijken hoe oud tinus nu is ik denk dan ook maar dat ik ze naam moet veranderen in tiny