Auteur Topic: gedrag van hond naar papegaai en vice versa  (gelezen 886 keer)

micheline

• Gast
gedrag van hond naar papegaai en vice versa
« Gepost op: juli 25, 2006, 12:43:32 pm »
hallo allemaal,

kunnen jullie me even laten weten hoe jullie de hond met de papegaai combineren. Laten jullie ze samen vrij in huis of niet, en hoe reageren beide dieren op elkaar ? Zijn ze te vetrouwen, is er sprake van jaloezie, en wie is de baas ?

Graag uw ervaringen aub.

Micheline

Tommy

• Gast
Re: gedrag van hond naar papegaai en vice versa
« Reactie #1 Gepost op: juli 25, 2006, 13:14:23 pm »
ik heb 2 honden en 6 vogels...dat gaat perfect :thumsup:
Wie de baas is? Lijkt me duidelijk...IK!!! ;D
Zou alleen wel oppassen als ze vrienden worden en ze te veel aan elkaar of elkanders spullen willen zitten. Honden en katten dragen nml een bacterie bij zich die niet gezond voor vogels is ;)

Of t goed gaat tussen jouw hond en een vogel kun je zelf t best bepalen. Je weet vast wel hoe hij op kleine dieren reageert, of hij bv graag jaagt, jaloers is etc etc ;)

TWEETY

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 25, 2006, 13:22:57 pm »
bij mij is het een geval apart :)

ik heb een americaanse stafford en die houden nu eenmaal niet van andere dieren, ik moet ze dus goed gescheiden houden jammer genoeg.ik denk dat eigenlijk geen enkel dier helemaal te vertrouwen is. ze kunnen nu eenmaal niet zeggen als ze met rust gelaten willen worden of als ze pijn hebben.
als tweety terug in haar kooi moet om de hond binnen te laten en ze sparteld tegen zeg ik altijd dat ze niet mag klagen want dat de hond maar hoop en al nog drie jaar leeft en zij waarschijnlijk nog hèèl lang :)
na venus neem ik geen hond meer dan kan tweety altijd uit haar kooi ::)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #3 Gepost op: juli 25, 2006, 14:16:52 pm »
een hond heb ik niet maar wel nog 6 poezen en eigenlijk gaat dat heel goed
ze laten mekaar gerust en verdragen elkaar zitten samen en los in de wagen,geen probs
maar als ik het huis uitga zit flipke in zijn kooi,zoveel vertrouwen zal ik nooit hebben dat ik ze onbewaakt alleen zou laten
maar verder gaat het goed