Auteur Topic: Welke vogels in voliere  (gelezen 2844 keer)

dutchgerard

• Gast
Welke vogels in voliere
« Gepost op: januari 30, 2006, 12:55:28 pm »
Hallo allemaal,
Van het voorjaar is mijn voliere klaar, het is geen grote (250x90 ongeveer 180 hoog met daar aan vast (in de schuur) een nachthok van ongeveer 100x120 cm en ook ongeveer 180 hoog.

Nu is mijn vraag wat ga ik erin doen? Als bodemvogel wil ik graag kwartels maar voor de rest zijn er zoveel leuke vogels.......
Vroeger heb ik kanaries gekweekt en zebravinken, maar nu wil ik wat anders.
Iemand een suggestie?

mvg dutchgerard

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2008, 19:49:13 pm door Cosch »

Wickingh

• Gast
Re: Voliere
« Reactie #1 Gepost op: januari 30, 2006, 13:19:38 pm »
Hai Gerard,

dat zal je toch helemaal zelf moet beslissen, wat spreekt je aan, wat is het budget, jij bent de enige die dat weet.
Ik zou er een koppel middelgrote papegaaien in houden, maar misschien wil je wel een gezelsschapsvoliere.
Dan kan je beter uitkijken naar de Neovogels of gras-en/of valkparkieten.
Een koppel grote parkieten zoals de Koningsparkiet is ook een mogelijkheid , maar die kan je weer moeilijk combineren met andere vogels.
Vraag het Janina, dan moet je aga's aanschaffen, kortom er is zoveel mogelijk,

mvg Frank

dutchgerard

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 30, 2006, 13:26:18 pm »
Valkparkieten had ik zelf ook al aan gedacht, is de ruimte dan voldoende voor 2 koppels?

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 30, 2006, 13:47:07 pm »
Hai,

geen probleem hoor en valkjes zijn zeker voor beginners erg leuke en attractieve vogels,

mvg Frank

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #4 Gepost op: januari 30, 2006, 15:56:12 pm »
Hoi Gerard.
Je zou er idd een koppel of 2 valken in kunnen houden met miss nog een aantal grasparkieten...dit ging hier ook altijd goed samen.Net als wat Frank al zei,het ligt er aan wat je zelf mooi vind...ga je voor kleur dat niet hoeft te fluiten dan kies je kromsnavels,houd je van kleur en fluiten kies dan kanaries of wildzang in het laatste geval kun je de voliere ook beplanten wat met kromsnavels helaas niet gaat of je moet Neophema's gaan houden ;)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 30, 2006, 17:04:59 pm »
Wildzang lijkt me wel leuk, wat zijn een beetje makkelijke soorten waar je ook nog mee kan kweken? (geen kanaries en zebravinken)

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #6 Gepost op: januari 30, 2006, 18:26:04 pm »
Mijn vader kweekte altijd makkelijk met z'n Groenlingen,maar persoonlijk vind ik de Goudvink of Putter ook een zeer mooie vogel....ook de Japanse nachtegaal behoort tot een van mijn favorieten,maar daar schijnt moeilijk (goedkoop) aan te komen.Ik weet nog wel een adres in Bentelo...die man heeft vaak erg mooie en aparte vogels zitten,miss. dat je daar eens kunt gaan kijken welke vogels er allemaal zijn en helpt dit bij een keuze te maken.

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #7 Gepost op: juli 17, 2006, 12:43:17 pm »
Misschien is het wat overzichtelijker dat je hier voor je eigen topic opent in de daar voor bestemde categorie?Dan kunnen mensen daar ook in antwoorden. ;)

Jurn

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 17, 2006, 21:57:06 pm »
Als je een echte gezelschaps voliere wil zou ik voor een groepje zilverbekjes gaan doen het altijd goed en kweken ook nog vrij makkelijk.
zebravinken, muskaatvinken, napoleonetjes, oranje kaakjes, wevers, staalvinken, gould's, enzv. enz.

Maar ik weet niet met wat voor gaas je de voliere heb bespannen.

m.v.g j.w