Auteur Topic: Teflon  (gelezen 1807 keer)

giggles

• Gast
Teflon
« Gepost op: augustus 03, 2006, 00:50:20 am »
Hallo iedereen,

na veel gelezen te hebben over het gebruik van teflon pannen en de schade die het kan aanrichten bij papegaaien was mijn vraag eigenlijk als volgt.
Wat voor pannen bakken en braden jullie mee?
Mijn vriendin gebruikt namelijk NOG wel pannen met anti aanbak laag. Bij ons is de keuken in een aparte ruimte die met 2 deuren van de woonkamer is. Tijdens het koken hebben wij het keukenraam open en de afzuiging vol aan. Ik maak me toch erge zorgen over ons gaaitje, dus vandaar mijn vraag.
Welke pannen gebruiken jullie? en wat zijn de beste alternatieven voor anti aanbak?  ???

Groeten Jarno

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
Re: Teflon
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2006, 08:22:44 am »
Weet het niet zeker, maar ik meende dat teflon gevaarlijk wordt als je iets erin laat verbranden. Heb zelf geen pannen meer met teflon maar gewoon ouderwetse braadpan.(teflon is immer ook voor mensen niet zo gezond ;))

gr jeannette

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2006, 08:57:55 am »

giggles

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2006, 12:38:07 pm »
Wat de gevaren van Teflon en andere anti-aanbak lagen zijn weet ik al heel goed en daarom maakt het me ook erg nerveus als me vriendin er mee aan het bakken is.
Vandaar dus de vraag wat voor een pannen jullie gebruiken en of er goede alternatieven zijn.
Gourmetstel gaat bij ons ook gewoon de deur uit. Wil absoluut geen enkel risico nemen.

Gewoon nieuwsgierig dus  :)

Groeten Jarno

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2006, 22:35:41 pm »
Ik heb mn pannen laatst weggegooid en nu RVS pannen zonder aanbaklaag. Was even wennen, maar bakt nu harstikke goed :a036:
Jammer genoeg zit er in ovens, magnetrons, frituurpannen en broodbakmachines ook een teflon laag :angry:

Africangrey

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2006, 23:56:14 pm »
Ik heb mn pannen laatst weggegooid en nu RVS pannen zonder aanbaklaag. Was even wennen, maar bakt nu harstikke goed :a036:
Jammer genoeg zit er in ovens, magnetrons, frituurpannen en broodbakmachines ook een teflon laag :angry:

Ja ik heb nu ook een koekenpan zonder anti-aanbaklaag gekocht (is wel duur trouwens) :(
Maar even over de oven en magnetron, wist ik niet dat daar ook een teflonlaag in zit?
En is dat ook gevaarlijk dan als je bv. een gerecht maakt in de oven?
Ben ik wel benieuwd naar

Tommy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 04, 2006, 14:53:11 pm »
Lijkt me minder schadelijk dan pannen omdat je er niet met een ding in roert en de laag dus niet beschadigd? ???

giggles

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2006, 11:01:33 am »
Het blijft een moeilijk verhaal, omdat tegenwoordig in bijna alles een anti-aanbaklaag zit  :(
Gewoon me grijsje uit de keuken houden tijdens het koken, of als de broodbakmachine aanstaat en heel goed ventileren.

Groeten Jarno

Dorian

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2006, 11:42:01 am »
Dat een bbq schadelijk is (de rook met name) dat weet ik, maar waar zit daar de teflon???

Raglette en Gourmette wist ik al, en nog los gezien van het feit dat teflon dampen blijkbaar heel schadelijk zijn, lijkt iedere damp daarvan me niet goed voor een vogel.
Als je ziet hoe een plafond eruit kan zien na een gourmette....

Gelukkig vind ik gourmette toch al niet lekker...