Auteur Topic: soort van bijten  (gelezen 1363 keer)

Caiolinda

• Gast
soort van bijten
« Gepost op: augustus 25, 2006, 14:39:36 pm »
Hallo allemaal,

Een collega van mij die heeft nu een aantal maanden een agatje alles gaat helemaal goed en hij is goed tam. Maar nu vroeg ze wat het betekend als hij op je arm komt zitten en dan gaat zitten pikken op je arm dit deed hij gister ineens voor het eerst. Ze houd er geen blijvende beten aan over maar de plaatsen waar hij pikt blijven toch wel even rood.

Ik hoe een aga in elkaar zit dus ik dacht ik ga het even hier vragen.

Groetjes Linda

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: soort van bijten
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2006, 17:30:35 pm »
Plukt ie misschien aan haartjes op de arm?

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2006, 16:25:06 pm »
Onze Joda heeft dit ook gedaan toen ie een maand of 4 (of was het 5?) was. Het is geen voelen en geen bijten he?
Net alsof hij in je arm, in je velletje zit te plukken. Eerst had ik geen idee waarom Joda dat deed. Het deed niet erg zeer, maar het voelde ook bepaald niet fijn. Eerst heb ik het genegeerd en daar werd het alleen maar erger van.
Daarna ben ik hem konsekwent gaan afleiden als hij dat deed. Met mijn andere hand met een belletje rinkelen en zo. Dat werkte wel.
Nu denk ik dat het een soort kroelgedrag is, wat ze ook bij hun aga-vriendje doen zeg maar. ;)

Caiolinda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 29, 2006, 20:06:48 pm »
Het is inderdaad zoals lejah beschrijft ik heb het doorgegeven van het afleiden en misschien helpt het haar.

Bedankt.

giggles

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 29, 2006, 20:14:16 pm »
Tigo doet dat ook met mijn baardharen baardhaartjes. (soms te lui om te scheren hè) Ik denk dat ie dat doet om "je veren" recht te poetsen. Kromsnavels doen dat toch niet alleen bij hunzelf, maar ook bij anderen van de troep? Net zoiets als flooien bij apen? Tigo en Balou doen het ook bij elkaar in ieder geval. Ik weet het niet zeker, maar misschien is het wel zoiets.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #5 Gepost op: augustus 29, 2006, 22:00:14 pm »
Ik denk dat zoiets meer kroelen is, als 2 aga's elkaar kroelen gaan die snaveltjes precies op dezelfde manier te werk, niet bijten en niet voelen zeg maar  :)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #6 Gepost op: augustus 29, 2006, 23:54:25 pm »
Ja precies! Maar ik hield er wel rode plekjes aan over, die zag je de volgende dag nog. Dus echt prettig was dat niet. Gekke beesten! :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: augustus 30, 2006, 14:42:03 pm »
Ja maar wij hebben ook geen veren ter bescherming  cheesy3

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #8 Gepost op: augustus 30, 2006, 15:12:11 pm »
Daar zit wat in!  ;D